Hårt arbete för processorn

Permalänk

Hårt arbete för processorn

Hmm..

Har börjat bli lite irriterad när jag spelar CS, hackar typ hela tiden. Har en sunkig dator med

Hårddisk: Samsung Spinpoint
Processor: Intel Celeron 3.06 GHz
Grafikkort: Nvidia 7600 GS 256Mb
Ram: 1.0 Gb
OS: Windows XP

När jag spelar CS så drar cpun uppåt i 80-85 procent i användning. Vad ligger ni andra på? Btw. Borde inte denna konfiguration klara av CS utan att hacka?
Nåja, många andra spel hackar och segar sig, typ: Sims 2, COD 4 - Modern warfare ..

Men cs skall väl inte vara så enormt krävand.. eller?

*irri*

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo

Permalänk

Oj, Celeron.

Nu antar jag att du inte menar Source, utan 1.6.
1.6 ska du nog kunna köra utan problem med den där datorn.
Men Source därimot, som är nå grymt processorkrävande, går nog inte så bra ihop med Celeron.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

kan vara att du har för höga inställningar...e det css eller css btw?

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

mm Celeron är en budget CPU - de pallar inte med så mycket.
mer studie cpu än spel.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Problemet med cs 1.6 är att det har blivit sjuk krävande på senare år, eller rättare sagt sjukt krävande i kontrast till hur det ser ut. Har en dator med 3.0 northwood, 9800pro och 1,5gb ram, och det är inte alltför ofta som den ligger på 100fps stabilt, vilket är det man måste göra idag för att få ett skönt flyt i just 1.6. Så du ska inte räkna med att det ska flyta som smör på din burk, tyvärr.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Problemet med cs 1.6 är att det har blivit sjuk krävande på senare år, eller rättare sagt sjukt krävande i kontrast till hur det ser ut. Har en dator med 3.0 northwood, 9800pro och 1,5gb ram, och det är inte alltför ofta som den ligger på 100fps stabilt, vilket är det man måste göra idag för att få ett skönt flyt i just 1.6. Så du ska inte räkna med att det ska flyta som smör på din burk, tyvärr.

de e sant som du säger...för om man tänker tillbaxs då 1.6 va "nytt" så kunde istortsett alla datorer nästan klara av det....men på senare år så ser man att så är inte fallet längre....även fast det är samma spel....iofs så har det ju fixats lite...men endå.:P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

Det är CS 1.6 jag syftar på. Det sjuka är att det funkade bra och flöt på i CSZ också för ca. 1 år sedan.

Sen när jag tänkte att nu skall jag spela lite CS, det var ju länge sedan. Så gjordes en massa uppdateringar och så.

Sen så hackade det när man skulle spela CS 1.6, tom i 800x600 16bit.

Frusterande? Ja!

Men om jag nu skall ha lite bättre flyt i ex. CS och så, så bör jag givetvis uppdatera processorn, kanske grafikkortet också för andra spel.

Vad rekommenderar ni för processor för spel, om inte kostar skjortan och har socket för processor som stödjer LGA775.

Har ett Asus P5B moderkort, som stödjer:
Inte Core 2 Extreme / Core 2 Duo / Pentium Extreme / Pentium D / Pentium 4 / Celeron D processorer.

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo

Permalänk
Medlem

Utan att ha en aning om vad din budget skulle kunna ligga på så ger jag dig 2 förslag:

1. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338080
Billig och bra kort och gott, under denna ska du nog inte ens fundera på att gå.

2. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330169
Lite mer "framtidssäker" processor men som fortfarande inte kostar speciellt mycket.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Utan att ha en aning om vad din budget skulle kunna ligga på så ger jag dig 2 förslag:

1. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338080
Billig och bra kort och gott, under denna ska du nog inte ens fundera på att gå.

2. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330169
Lite mer "framtidssäker" processor men som fortfarande inte kostar speciellt mycket.

Man tackar!

Processor 1 den ligger väl runt min budget!

Tack tack!

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo