Permalänk

Asus M2N32-SLI Deluxe Wifi

Är det någon som sitter på detta moderkort? Är mycket sugen på det då det ser ut att ha bra med fläktkontakter, sata-kontakter, SLI, kylning och inbyggt trådlöst nätverkskort.

Så hur funkar det i praktiken? Tänkte köra Phenom, borde väl funka bra. Tror ni man kan överklocka lite grann?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kör med just det moderkortet, men inte med en Phenom Moderkortet är helt perfekt, lite jobbigt att CPU sockeln sitter så långt ner annars är det bara fint, hade jag varit du så hade jag kört med ett AM2+ moderkort istället till phenom, bättre prestanda och snabbare HT

Permalänk

Det är bara det att jag tänkte ha SLI-möjligheten men den finns ju inte än på AM2+-moderkort. Annars har jag också funderat på det. Fast många säger att de inte får ut så mycket mer prestanda med snabbare HT. Jag har dock inte sett tester.

Är det bra ljud på moderkortet och funkar det trådlösa bra? Är det 54Mbit nätverk?

Edit: Kollade nyss på prisjakt och AM2+-moderkort med Wifi kostar 400 kr mer. Tyvärr.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd

Jag har ett med AMDs eget chipset. Vad jag vet ska det bara supporta Crossfire

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Det är bara det att jag tänkte ha SLI-möjligheten men den finns ju inte än på AM2+-moderkort. Annars har jag också funderat på det. Fast många säger att de inte får ut så mycket mer prestanda med snabbare HT. Jag har dock inte sett tester.

Är det bra ljud på moderkortet och funkar det trådlösa bra? Är det 54Mbit nätverk?

Edit: Kollade nyss på prisjakt och AM2+-moderkort med Wifi kostar 400 kr mer. Tyvärr.

Jag har också det moderkortet, funkar utmärkt. Vad jag vet ska det var ett bra kort för överklockning, men det är inget jag har testat själv.

Det är 54 mbit men det funkar riktigt dåligt. Jag kopplas ifrån varje minut ungefär. Jag vet inte vad det beror på men det funkade så såligt att jag bytte till kabel istället.

Om jag var du skulle jag ha köpt ett AM2+ istället. Om du absolut ska ha SLI så finns det inte så många alternativ. Det är väl det enda AM2- kortet med två 16x- PCI-e- portar som finns?

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Visst de ser fina ut med de är ju dubbelt så dyra som det andra. Hur länge ska man vänta? Är det verkligen troligt att de bara är 10/100 mbit nätverk?

Jag tycker M2N32 verkar bra.

Edit: Nu har jag iaf beställt ett sådant. Fick det för 700.

Hörde nu att det kan vara problem med M2N32 och Phenom processorer. Någon som kör detta och kan bekräfta att det funkar?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum