Permalänk
Robot

Soprano't blir moddat...

Ja, började modifiera mitt chassi lite smått häromdan...
Hehe... Det där med smått går la att diskutera! Skapligt "major" moddning, men ändå inte...

Fakta:

Chassi: Thermaltake Soprano
Mobo: DFI LanParty nf4 Ultra-D
CPU: AMD Opteron 144 (1.8gHz @ 2.7gHz)
Kylning CPU: Zalman CNPS7500-AlCu (LED)
Minnen: TwinMos Speed Premium Series PC3500 2x512MB DDR433
Grafik: Powercolor X850XT Platinum Edition 256MB DDR3
Kylning Grafik: Zalman VF700-Cu (LED)
HDD: 2xSamsung Spinpoint 250GB
DVD & DVD-RW: LiteON 14x DvD-ROM, NEC ND-3500A 16x DvD-RW

Ska iaf i med polykarbonat i sida och top.

Sidoplåten är färdigskuren och klar.

Polykarbonaten kommer att inhandlas och skäras så fort jag kommer på en stabil lösning över hur jag ska fästa skiten!

Ytterligare så ska chassit lackas, funderar oxå på att gravera polykarbonaten. Kanske tillkommer ngt litet i den vågade luckan på chassit.

Uppdateringar kommer att ske under arbetets gång.

Besök albumet: Soprano't blir moddat... av ORanje

Permalänk
Medlem

ser ok ut

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk

gillar att det blåa ljuset inte e för starkt snyggt;) 8p

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd

Tack!

Jo, var berädd på att använda en voltimeter, då jag har erfarenhet av att lysrör har tendensen till att vara rätt starka! Dock så behövdes det inte tycker jag... Alldeles lagom styrka på dom, enligt mig iaf!

Permalänk

håller med...specielt med tanke på att det inte blir sådär vitt som när alla andra fottar....ser riktigt snyggt ut

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd

Ändå så har min digitalkamera fått ngt spunk ryck och har en tendens till att överexponera i direktljus...

Permalänk
Medlem

det var ju nästan snyggt med skyddssplasten på

Visa signatur

IT kommer att vara vår framtid. Naturen kommer vara vår framtid. Fundera ut någon bra kombernation så får vi jord ett bra liv.

Permalänk

varför dremel och inte sticksåg? har moddat ett tag nu o tycker alltid att sticksåg är lättare o jobba med, även i metall. ett tips bara

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
varför dremel och inte sticksåg? har moddat ett tag nu o tycker alltid att sticksåg är lättare o jobba med, även i metall. ett tips bara

samma här faktiskt, vad jag ser så gar det blivit skevt närdyu skärt ut med dremeln.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
varför dremel och inte sticksåg? har moddat ett tag nu o tycker alltid att sticksåg är lättare o jobba med, även i metall. ett tips bara

Heh, största anledningen e faktist att jag inte har en sticksåg...

Tog det som fanns till hands, sen det där med att det e lite ojämt... Alla bilder är under projektets gång, det ska slipas och det ska lackas

Permalänk
Medlem

Hur tjock e plexin?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

2mm tjock e den.

Permalänk
Medlem

Jag har ett TT aguila som har samma lucka på sidan och jag gjorde exaktsamma form på mitt fönster men jag använde 10mm tjock plexi.

de ironiska är att samma dag som jag va klar med sidan så la du upp ditt här på SWEC.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag har ett TT aguila som har samma lucka på sidan och jag gjorde exaktsamma form på mitt fönster men jag använde 10mm tjock plexi.

de ironiska är att samma dag som jag va klar med sidan så la du upp ditt här på SWEC.

10mm? Då är med andra ord inte aguila uppbyggt lika som soprano? Hade jag haft 10mm hade plexi't krockat med staget...

Annars var det rätt komiskt...

Permalänk
Medlem

det blev rätt bra , det enda jag stör mig lite på är kanterna som skulle behövas slipas till för att få om helt fina.

Offtopic: en fråga var köpte du polykarbonaten och till vilket pris?? eller är det någon annan som vet?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1ck0
det blev rätt bra , det enda jag stör mig lite på är kanterna som skulle behövas slipas till för att få om helt fina.

Offtopic: en fråga var köpte du polykarbonaten och till vilket pris?? eller är det någon annan som vet?

Jao, helt å hållet uppmärksammat det med kanterna... Dock är projektet inte RIKTIGT klart än, ska lackas om m.m oxå!

Polykarbonaten köpte jag för 150kr hos lokala glasmästaren... (350:- m2)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, hoppas du är nöjd

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE