Hitta trådlöst nätverk i XP?

Permalänk

Hitta trådlöst nätverk i XP?

Har precis installerat Parallels och Windows XP på min macbook och det funkar bra, men jag vill hitta min trådlösa anslutning! Vet inte alls hur jag ska göra! Jag har en Apple AirPort Express och i OS X är det ju jätteenkelt, bara att klicka på AirPort-loggan i menyraden så visar OS X vilka trådlösa nätverk som finns tillgängliga som jag kan ansluta till.

Hur gör jag i XP för att antingen hitta ett befintligt nätverk, eller ställa in ett nytt trådlöst? Alltså, jag har givetvis testat "Skapa nytt nätverk" eller vad den hette, men hittar inga alternativ för trådlöst!

Hjälp uppskattas!

/Henke

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

har du ett installerat/korrekt fungerande kort för wlan kan du använda windows egna program för hantering av wlan eller om kortets tillverkare har ett eget program så använder du det.

använder du windows egna, se till att tjänsten är startad, vilket den är som default.

start > kör > services.msc > wireless zero configuration > start

Permalänk

Jag har ett AirPort Extreme-kort, men om det är installerat under windows har jag ingen aning om Jag har inte installerat det själv... Men tack för tipsen! Ska kolla djupare!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag kan läsa på wikipedia så fungerar Parallels som VMware och Virtual PC gör på windows. De kör ju på en emulerad hårdvara, inte hårdvaran i datorn själv. De har alltså ett emulerat nätverkskort men inte samma som i datorn. Sen hakar dem på anslutningarna i windows på vanliga nätverket som är tillgängligt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parallels_Desktop_for_Mac#Featur...

Alltså ska du inte då söka efter något trådlöst nätverk eftersom din windows virtuella burk inte har någon tillgång till trådlösa kortet. Det borde väl någonstans gå att konfigurera Parallels hur det ska dela nätverket med host-datorn.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Ja jag hittade nyss alternativ att köra på antingen "Default", vilket inte gav mig något, eller på AirPort vilket gav bättre resultat! Problem löst! Tack för ert engagemang!