Permalänk
Medlem

6gb Ram

Tjena. Har 6GB ram i datorn, fråga mig inte varför, iaf, när jag har så mycket och spelar cs 1.6 så är det värsta delayet.. Är det någon inställning i BIOS man måste kirra, för att det ska vara schysst? Minnena är allihopa 800MHz, Corsair

Tack=D

Permalänk
Avstängd

Är det siktet som är lite efter? Det har med grafikinställningarna att göra isåfall.

Visa signatur

Ult1mate Gaming !

Permalänk
Hedersmedlem

Nätet kan det också vara, men antagligen som redan skrivits grafikinställningarna + spelinställningarna

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Finns det nåt OS som hanterar 6GB? Vet inte om Vista kan det eftersom jag inte är speciellt intresserad av det OS:et. Frågan är om moderkortet klarar så mycket. Har du v-sync av? ifall det skulle hjälpa med korset. Lite info om din hårdvara skulle också vara bra att veta

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjelv
Är det siktet som är lite efter? Det har med grafikinställningarna att göra isåfall.

Ja precis, delay på siktet, och när man skuter. Instänningarna är justa, och det har funkat perfect tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Nätet kan det också vara, men antagligen som redan skrivits grafikinställningarna + spelinställningarna

Testat på 3 olika nät, alla på 24mbit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Finns det nåt OS som hanterar 6GB? Vet inte om Vista kan det eftersom jag inte är speciellt intresserad av det OS:et. Frågan är om moderkortet klarar så mycket. Har du v-sync av? ifall det skulle hjälpa med korset. Lite info om din hårdvara skulle också vara bra att veta

Kör med Win XP-64, funkar bra.
Moderkortet borde klara det utan problem, men jag har inte lus läst manualen.
V-sync har jag inte stängt av, isåfall är det så med default.

6000+ AMD
8800 GTX
600W PSU, Silver Power
K9N SLI Platinum
6GB 800 MHz Corsair

Allt oklockat

Permalänk
Medlem

har du aktiverat PAE? Just wondering

Permalänk
Medlem

Nej inte vad jag vet, om det inte är orginal inställt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Finns det nåt OS som hanterar 6GB? Vet inte om Vista kan det eftersom jag inte är speciellt intresserad av det OS:et. Frågan är om moderkortet klarar så mycket. Har du v-sync av? ifall det skulle hjälpa med korset. Lite info om din hårdvara skulle också vara bra att veta

Vista Ultimate 64 klarar av att hantera 128 GB ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lummii
Tjena. Har 6GB ram i datorn, fråga mig inte varför, iaf, när jag har så mycket och spelar cs 1.6 så är det värsta delayet.. Är det någon inställning i BIOS man måste kirra, för att det ska vara schysst? Minnena är allihopa 800MHz, Corsair

Tack=D

Mängden minne i datorn har inte någon sådan inverkan. Menar du att problemet försvinner om du t.ex tar bort 2GB och kör med 4GB minne? Mitt tips är i så fall att köra med 4GB då du knappast lär använda så mycket minne ändå. Folk som sitter med tung Photoshop, rendering osv har nytta av det. 4GB är fortfarande riktigt mycket minne skall du veta. Precis som Jalle64 skriver så föreslår jag att kika över inställningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Finns det nåt OS som hanterar 6GB? Vet inte om Vista kan det eftersom jag inte är speciellt intresserad av det OS:et. Frågan är om moderkortet klarar så mycket. Har du v-sync av? ifall det skulle hjälpa med korset. Lite info om din hårdvara skulle också vara bra att veta

Finns 2st Microsoft 32-bitars OS som hanterar över 4GB, och det är Windows 2000 Advanced Server och mer avancerade versionerna utav Windows 2003 Server. Resten av 64-bit OS'en kan addressera iväg hästlängder uppåt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
har du aktiverat PAE? Just wondering

PAE innebär 36-bit minnesaddressering i ett 32-bit OS, vilket inte används när man kör 64-bit OS.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]