Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Metal Gear Online Betan har börjat!

Har dock ett problem och det är att när jag skapade min soldat så hände något och jag slängdes ut till förstasidan i spelet. Sedan dess har jag inte kunnat logga in på mitt konto p.g.a. jag redan är inloggad! Undrar hur länge det tar innan det blir en timeout så att jag kan logga in igen.

Sa det tidigare och säger det igen. USELT system Konami!

Permalänk
Medlem

själv blir jag utsparkad varje gång jag trycker på start game

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
själv blir jag utsparkad varje gång jag trycker på start game

Precis som jag ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
själv blir jag utsparkad varje gång jag trycker på start game

Kom äntligen in och får nu samma fel som du beskriver. Det är iofs en beta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Kom äntligen in och får nu samma fel som du beskriver. Det är iofs en beta...

Tror de disconnectar folk nu pga omstart av game servern, då den funka för vissa sen krasha det totallt så

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

jo

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

mm kan vara så. Ganska kul faktiskt om hur mycket problem det har varit.

Först laddar man ner felfritt från PS Store. Sedan möts man av en uppdatering när man startar spelet och uppdateringen krashar minst 40 gånger innan man hinner ladda ner allt. Sedan ska man registrera konami och game id genom en sida som är överbelastad. Nu när betan är igång, kan man inte komma vidare i menyn.

Det har alltså bara varit felfritt på en punkt och det är den punkten som Konami inte styr, alltså Playstation Store. Väldigt lyckat Konami.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
mm kan vara så. Ganska kul faktiskt om hur mycket problem det har varit.

Först laddar man ner felfritt från PS Store. Sedan möts man av en uppdatering när man startar spelet och uppdateringen krashar minst 40 gånger innan man hinner ladda ner allt. Sedan ska man registrera konami och game id genom en sida som är överbelastad. Nu när betan är igång, kan man inte komma vidare i menyn.

Det har alltså bara varit felfritt på en punkt och det är den punkten som Konami inte styr, alltså Playstation Store. Väldigt lyckat Konami.

Vi får lugna oss, de är ju kafferast för fan!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Usch, orkar inte ens bry mig om MGO =p

Permalänk
Medlem

MGO Community page:
https://mgo2web.konami.com/eu/community/?m=pc&a=page_o_login

Där kan ni kolla om det står något för er. För mig står det "ERROR! Create a character."

Permalänk
Medlem

mm tittade in där förut, har samma meddelande, fast det bara loopar om man loggar in osv

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Får också samma, är väll bara att hoppas på att de tar sig i kragen och håller på lösa problemet nu

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Nej, nu ger jag upp Får ta det imorgon istället

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

sitter med 2 fönster samtidigt och nöter på

edit: YES då fick man äntligen till det efter nästan en timmas spammande

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Skulle spela GT5 igår för första gången på ca en vecka och såg att det kommit en ny uppdatering. Någon som vet vad den nya uppdateringen innehåller?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Skulle spela GT5 igår för första gången på ca en vecka och såg att det kommit en ny uppdatering. Någon som vet vad den nya uppdateringen innehåller?

Kolla inne i spelet! Första ikonen från vänster, NEWS, läs!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det blev för hög belastning (no shit!) inatt och konami har beslutat att stänga ner servern för oss i europa tillsvidare. Stängningen påbörjades alltså 8:00 imorse och man vet inte när den kommer upp igen. Som kompensation, slutar betan den 11:e maj istället för 6:e maj.

Citat:

IMPORTANT NOTICE for all
METAL GEAR ONLINE PREMIERE BETA players

We would like to thank all players for their keen interest in taking part in the beta test.
However, we regret to inform you that due to extraordinary levels of traffic from all around the globe, we have been unable to run the service to the level we expected.
As a temporary measure, we will be suspending the European public beta test and restart it once we stabilize our server.
We would like to apologize for all inconveniences as well as confusion caused.

We would like to add that due to the above reasons, we will be making the following changes to the schedule:

1) Suspend beta test: As of 21/04/2008 08:00(CEST)
2) Restart date: TBA. We will be making another announcement on 22/04/2008 08:00(CEST)
3) Beta Test closure: This will now be on 11/05/2008 at 24:00(CEST) rather than 06/05/2008 at 24:00(CEST)

Permalänk
Medlem

Men herregud, jävlar va pissigt.

Permalänk
Medlem

europa är lika prioriterat som vanligt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det verkar som om det blev för hög belastning (on shit!) inatt och konami har beslutat att stänga ner servern för oss i europa tillsvidare. Stängningen påbörjades alltså 8:00 imorse och man vet inte när den kommer upp igen. Som kompensation, slutar betan den 11:e maj istället för 6:e maj.

Det suger totallt

Men iaf schyssta att de förlänger den, de kunde lika gärna haft det en dag längre, men nu blir det fem dagar så creds för det ska de ha.

Om vi nu inte ska spekulera i att de fem dagarna extra visar att de räknar med att servrarna inte är uppe förens om fem dagar.

Men ändå, fan tänkte de med egentligen.

Om jag skulle jobbat där som nätverkstekniker och märkt trycket de blev på konami ID så skulle jag direkt börjat tuna upp spelservrarna då man kunde ju räkna ut att ett X-antal skulle försöka spela när de väll starta, så man inte fick effekten av att 10 personer försöker gå in i en dörr som egenliten inte mer än en kan gå igenom.

Utan fixat så det var en stor pärlaport istället typ

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hmm, det här ser inte bra ut. Bra planering..

Permalänk
Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

I remember saying three years ago that we wanted to create something revolutionary, but in reality we couldn't really do that because of the CPU. We're using the Cell engine to its limit., actually.

Mmm, my ass att de gör det. Två år efter lansering och de skulle använda den full ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Mmm, my ass att de gör det. Två år efter lansering och de skulle använda den full ut?

De har haft tillgång till devkit och PS3:or redan innan konsumenter fick tillgång till härligheten. Däremot tvivlar jag på hans uttalande.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Mmm, my ass att de gör det. Två år efter lansering och de skulle använda den full ut?

Håller med, knappast att dom gör det. Ganska dålig kommentar från Hideos sida med, Sony lär ju knappast bli glada för de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Hideo Kojima är inte helt nöjd med MGS4.

http://ps3.qj.net/Hideo-Kojima-not-satisfied-with-Metal-Gear-...

Jag undrar vad det är mer exakt vad han vill få ut av sitt spel?
Det finns inte direkt utrymmes brist, kan alltid ha fler skivor till ett spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Haha kan Kojima och hans team utnyttja den knepigaste konsoll-cpu-arkitekturen ever fullt ut ska de fan ha medalj.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hideo Kojima sägs dock blivit fel översatt, "I and my team pushed the Cell as much as we could [for now]"

Jämför bara med Naughty dogs uttalande att de använde runt 30-40% av kapaciteten på Uncharted.

"because Naughty dog said that uncharted only used about 30-40% of the cell and that should not define what the cell can do."

EDIT: Btw, så hade jag rätt i mina spekulationer med de fem extra dagarna, ingen skräll.

We would like to add that due to the above reasons, we will be making the following changes to the schedule:
1) Start date: Planned for 04/25/2008 24:00(PDT). While the start is planned for the weekend, it may change due to unforseen circumstances.
3) Beta Test closure: This will now be on 05/11/2008 at 24:00(PDT) rather than 05/05/2008 at 24:00(PDT)

Skojsigt, nu har jag fått upp hoppet om en skön helg med MGO

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Hideo Kojima sägs dock blivit fel översatt, "I and my team pushed the Cell as much as we could [for now]"

Jämför bara med Naughty dogs uttalande att de använde runt 30-40% av kapaciteten på Uncharted.

"because Naughty dog said that uncharted only used about 30-40% of the cell and that should not define what the cell can do."

Jo det känns som Naughty Dog är lite bättre på att programmera till PS3 än Hideo Kojima's team är.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Sötast

Jag som skulle gnälla om att nerladdningen gick riktigt segt i 40kb/s men nu när jag läste vad som hänt så kan det nog kvitta