Stort behov av hjälp - komplicerat fall enligt mig

Permalänk
Medlem

Stort behov av hjälp - komplicerat fall enligt mig

1. I februari, en kall vinterdag, kom jag hem från skolan och då fungerade inte skärmen. Jag har redan felsökt den och den är helt död.
2. En kompis felsökte mitt grafikkort och det var också helt dött.
3. Jag köpte en kompis gamla delar som han påstod fungera, så jag tror honom - moderkort och grafikkort. Jag köpte dessutom en kompis gamla CRT som han påstod fungera. Ja den får ström och kan startas men det blir ingen signal - ingen bild på skärmen dvs.

Det jag har kvar från min "förra" stationära är alltså nätaggregatet, hårddisken, läsare, prollen och RAM-minnen.

Så jag tänkte bara höra med er ifall ni har någon ide vad problemet kan vara? Om det nu är så att det jag köpt från kompisar, dvs. skärm, grafikkort och moderkortet fungerar, kan någon annan del i min "förra" dator vara orsaken till att det inte blir någon bild på skärmen? Det känns högst osannolikt men men.

Datorn startar, all hårdvara jobbar (tror hårddisken är tystare än vanligt), alla fläktar snurrar som de ska, inget pip från moderkortet osv.

Så det hade varit galet snällt ifall några kunde spåna på var problemet kan sitta? Tänk på att jag inte vet till 100% att de delar jag köpt är hela, tex skärmen, förutom att den startar.

Permalänk

minnena kan vara paj, skulle nästan gisa på att dit nätagg har pajat allt, vet inte vad som anars skulle kuna paja både skärmen o graffet + nåt mer

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo