(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Orka vara så snabb... du kan ju inte ens ha kollat mellansekvenserna. Jag har samma % på 6 timmar 30 min :P.

Asså ja har ju kollat på mellansekvenserna. Men ja gör bara uppdrag på uppdrag hela tiden för att de är kul, inte för att va snabb:)

Permalänk
Medlem

Hur många jobb kan man göra åt little Jacob? Jag håller på att köra ut paket efter paket och jag undrar om dom nånsin tar slut lr om han alltid har jobb man kan få?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Efter att ha läst tråden så undrar jag om alla upplever att det är något "blur" ivägen då ni spelar, alltså att grafiken i själva verket inte är så bra. Är det blur eller inte? HATAR själv verkligen blur, kan reta mig till vansinne.

Ganska viktig fråga för oss som kanske funderar på köp av konsoll

Det är BLUR, ja, och ganska mycket dessutom.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Efter att ha läst tråden så undrar jag om alla upplever att det är något "blur" ivägen då ni spelar, alltså att grafiken i själva verket inte är så bra. Är det blur eller inte? HATAR själv verkligen blur, kan reta mig till vansinne.

Ganska viktig fråga för oss som kanske funderar på köp av konsoll

när du åker riktigt fort så blir det blur. men jag stör mig absolut inte mig på det. annars vid stillastående så tycker jag grafiken kan vara lite suddig, nu har inte jag någon bra tv alls och så men på min 26"are samsung får jag det. Men grafiken drar inte ner spelkänslan alls. Bästa spelet på många år.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Kazen: Vad kör du för kabel? VGA/HDMI/Komponent/Scart..?

Eftersom de nästan bara är jag som klagar så måste de vara något med upplösningen jag kör i eller nåt...

//Gorian

Kör komponent 720p.
Kan man få 1080p med komponent? Kan gå testa det på stora tv:n som är full hd...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Att det upplevs som blurigt, iaf på PS3, är för att det renderas i 630p utan AA. Rockstar har sen grejat med filter och liknande för att få det se bättre ut. 720p och 2xAA på 360 borde leda till mindre suddighet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte de är så farligt med blur på PS3an, Men ja är inte så känslig iofs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Kan man få 1080p med komponent? Kan gå testa det på stora tv:n som är full hd...

Ja det kan man, men tvn måste stödja det. Få som gör det tyvärr

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, hur många jobb kan man göra hos little Jacob? Jag menar de jobben där man kör ut knark-paket till olika ställen och sen får man betalt.

Hur många såna är det eller är det så att dom aldrig tar slut utan att man kan få jobb av honom hela tiden?

Tack på förhand!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Jag upplever inget Blur, har X360 720p till en 40" LCD.

Grymt spel iaf!

LIttle Jakob paketen har jag ingen aning.. har bara gjort ett ;D .. jag satsar på main uppdragen.. ska snart på jobbintervju till advokat ^^

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Jag har en fråga, hur många jobb kan man göra hos little Jacob? Jag menar de jobben där man kör ut knark-paket till olika ställen och sen får man betalt.

Hur många såna är det eller är det så att dom aldrig tar slut utan att man kan få jobb av honom hela tiden?

Tack på förhand!

Oj, hehe..det är en del, samma som med Ramon, de är för att tjäna lite cash bara.
Annars så åker man ju till dem/de ringer/smsar dig för att få ett riktigt storyuppdrag typ

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

om ni tycker att det är för kantigt på ps3an så försök att dra ner på "sharpness" i tv inställningarna, hjälpte mig ganska mycket

själv ligger man på 17,44%, har spelat i 7h och 22min

edit:

använd gärna spoiler taggen om uppdrag och sånt.....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Ja, snälla använd

spoiler taggarna

Dold text

! Även för sånna smådetaljer som MasteraCE härovan klämde ur sig.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Ja det kan man, men tvn måste stödja det. Få som gör det tyvärr

Juste så var det...
Det är en Samsung LE37M86, hittar inget som säger om den gör det eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Juste så var det...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333298
Om nu det är samma som "BD".

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Juste så var det...

Testa då? Den återgår ju till förra inställningen när man inte trycker på "ok" för att bekräfta att det funkar.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att det upplevs som blurigt, iaf på PS3, är för att det renderas i 630p utan AA. Rockstar har sen grejat med filter och liknande för att få det se bättre ut. 720p och 2xAA på 360 borde leda till mindre suddighet.

Snälla håll det till dig själv, en random post på ett random forum av en random person menar på att det är 630p taget från en bild från IGN?

Så var historian senast jag läste i den tråden iaf.

Och även om det nu skulle vara så att det körs i 630p så tror jag inte att det skulle bli en större skillnad då dom isåfall hade hittat en lösning.

När rockstar skriver "Förlåt att PS3 versionen är blurrig för att vi körde spelet i fel upplösning" så kan du gärna skriva det.

Men detta är bara löjligt.

Permalänk

Äntligen! Fick tag på ett GTA IV nyss, känner mig så otroligt lycklig efter allt slit : )

Måste nog vara det sista i hela Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Snälla håll det till dig själv, en random post på ett random forum av en random person menar på att det är 630p taget från en bild från IGN?

Och även om det nu skulle vara så att det körs i 630p så tror jag inte att det skulle bli en större skillnad då dom isåfall hade hittat en lösning.

När rockstar skriver "Förlåt att PS3 versionen är blurrig för att vi körde spelet i fel upplösning" så kan du gärna skriva det.

Det ska ju tydligen vara någon utvecklare på Guru3d som suttit och räknat dem, men jag tror inte det..iaf, spelet är underbart

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Testa då? Den återgår ju till förra inställningen när man inte trycker på "ok" för att bekräfta att det funkar.

Gjorde det, det som kom upp var typ att det måste köras i 50hz, sen så verkade fortfarande vara 1080p...
Var ingen skillnad i fps.

Det enda var att spelet kändes mycket skönare på större tv, även fast skillnaden var bara från 32->37".

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Det är samma filurer som upptäckte det i Halo 3 som påstår det nu. Tror nog dom har bevis också, 360 har dom ju iaf bilder direkt från framebuffern så där är det ingen tvekan att det är 720p och 2xAA.

Är det någon som vet hur PCcity gör med internetordrar? Har fått kvitto via mail och dom har dragit pengar från kortet men ingen bekräftelse på att det är skickat och spelet kom inte idag.

Dustinhome har iaf fått in 360s nu, får hoppas posten inte tar ledigt imorn bara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Någon som vet en affär i sthlms området som har spelet inne? Är ju fan helt omöjligt att hitta.

Samma här,,,(PS3 varianten altså). Har kikat runt på i stort sett alla ställen utan framgång. Bra koll på när dom får in nya är ju omöjlig info i dagsläget uppenbarligen.

Men men,,,spelet blir väl inte sämre av att man får vänta ett tag med att lira det.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Orka vara så snabb... du kan ju inte ens ha kollat mellansekvenserna. Jag har samma % på 6 timmar 30 min :P.

Orka vara så snabb...
jag har kommit 5,44% på 6 timmar

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Jag ligger på typ 22,5% och spelade hela dagen igår ^^

Just nu sitter man på jobbet, och kommer inte härifrån förens ~22,00 ikväll =/

Så... inga fler än jag som vill klaga på FPS'en @ Xbox 360?

Ni som kör med VGA/HDMI/Komponent, kan ni vara snälla och skriva ut vilken upplösning ni kör med? ^^

//Gorian

HDMI 1080p på min 50" plasma.

Är inte direkt jätteimponerad av kvaliten på grafiken, men spelkänslan och storyn uppväger bristen på grafik.

Permalänk
Medlem

Är typ aldrig stadig fps. Men inget jag stör mig på direkt... älskar spelet.
Lite jobbigt dock att dejta michelle eller vad hon heter. Hon gillar ju inte och sitta på min hoj och dra i handbromsen i hög fart.

Permalänk
Medlem

Blurren är inte "blur". Det är aningen överdriven "depth of field". Vilket iofs är blur men inte i samma benämning som om att själva bilden är blurrig. Jag tycker inte det ser specielt verkligt ut men på något sätt så ger det en kännsla. Det känns så GTA på något vis. Hadde det var såhär i något annat spel så hadde jag nog klagat.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Det och bilarnas värdelösa fjädring/styrning

När man har lärt sig hantera de så känns det ganska bra faktisk. Tycke exakt samma sak när jag började spela...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Fjädringen vänjer man sig vid, lite som att köra på månen.
Jag är inget GTA-fan från början men fasiken vad skoj det här är.

Bonus är ju att få höra sköna låtar med Nitzer Ebb och Sisters Of Mercy. Suveränt!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt men är inte grafiken jobbig?Kör min ps3 igenom en panasonic pv 70 tycker grafiken är typ grumlig"
ingame"?Bara jag som det ?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Försökte precis göra ett uppdrag med Manny där man följer efter en langare i en bil, som sedan springer in i en lagerlokal med låst dörr. Vad ska man göra då? Sprang runt byggnaden för att sedan få ett SMS från Manny att man skulle gå genom ett fönster? Otur dock när jag skulle skjuta sönder ett fönster så kommer en snubbe förbi springandes så jag träffar honom i huvudet och får polisen efter mig direkt...

Men är det fönstret brevid dörren man ska skjuta, eller har jag missuppfattat allt?