Permalänk

Xbox 360 räckvidd?

Tja

Jag har ägt ett Xbox360 förut men då tyckte jag det lät för mycket så nu står jag i valet och kvalet igen om det är Xbox360 eller PS3 jag ska köpa.
Det skiljer ändå ca: 2000 kr emellan dem konsollerna men då är PS3 tystare vad jag hört att andra sagt men ett sämre spelutbud?

Xbox360 låter det fortfarande mycket?
Hur lång är räckvidden för kontrollerna på Xbox360 samt kan man ha det i ett skåp under tv:n men ändå kunna lira det fullt ut så slipper man ju ha det irriterade ljudet?

Permalänk
Medlem

Min Xbox 360 (som jag köpte rätt nyligen) låter rätt mycket, faktiskt så mycket att det kan vara störande. PS3an däremot är tyst som en mus. Angående spelutbuden så är det ju som du säger, det finns färre spel till PS3an, men det är ju inte helt tomt på spel. Det beror ju förvisso litet på vad du gillar, men själv lider jag ingen brist på spel i.o.m. att Ratchet & Clank samt Uncharted följde med och GTA IV som kom ut i dagarna.

Jag skulle inte stänga in Xboxen i ett skåp p.g.a. värmen den alstrar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Min Xbox 360 (som jag köpte rätt nyligen) låter rätt mycket, faktiskt så mycket att det kan vara störande. PS3an däremot är tyst som en mus. Angående spelutbuden så är det ju som du säger, det finns färre spel till PS3an, men det är ju inte helt tomt på spel. Det beror ju förvisso litet på vad du gillar, men själv lider jag ingen brist på spel i.o.m. att Ratchet & Clank samt Uncharted följde med och GTA IV som kom ut i dagarna.

Jag skulle inte stänga in Xboxen i ett skåp p.g.a. värmen den alstrar.

Det är sant att det inte är en smart idé, men vet du ngn sida som man kan se vilka spel som kommer till PS3 om det är värt att köpa det?

Permalänk
Medlem

Jag brukar hålla småkoll på Webhallens topplista över mest bokade spel för att se vad som är på gång.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Jag brukar hålla småkoll på Webhallens topplista över mest bokade spel för att se vad som är på gång.

Tackar, så du har både PS3 och Xbox360?
Vilket är bättre grafik isåna fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Tackar, så du har både PS3 och Xbox360?
Vilket är bättre grafik isåna fall

De olika GPUerna i konsollerna är ungefär lika bra. Möjligen att Xbox360s är något vassare. Men PS3an har mycket mer teoretisk beräkningskraft i sin CPU.

Permalänk
Medlem

Visst låter 360n mycket, men det är inget som stör mig när jag spelar eller kollar på film. Angående grafiken så är det väl som alexendersson säger, PS3 har potential att prestera lite bättre, men det är inget jag sett något av hittils. Sen vad gäller räckvidden har jag pratat med folk från nedanvåningen med mitt 360 på ovanvåningen via handkontrollen. Så det ska nog inte vara några problem.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Uhm, Där finns en hel del trådar om detta. Går inte direkt brist på ämnet. Tycker att du ska ta 360 för priset, många spel i alla smaker och live. Ps3 är dyr, stor, har knappt några spel och en medelmåttig online del. Spel till den är för den delen inte snyggare än 360 spel. Samma sak, Ps3 kommer ha snyggare spel i slutet av denna gen men då bryr sig ingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Uhm, Där finns en hel del trådar om detta. Går inte direkt brist på ämnet. Tycker att du ska ta 360 för priset, många spel i alla smaker och live. Ps3 är dyr, stor, har knappt några spel och en medelmåttig online del. Spel till den är för den delen inte snyggare än 360 spel. Samma sak, Ps3 kommer ha snyggare spel i slutet av denna gen men då bryr sig ingen.

Det låter som om du inte hade råd med en PS3a. Xbox 360 är inte så billig eftersom man får betala extra för allt, den är inte mycket mindre än PS3 och den låter mycket mer. Den största skillnaden är utbudet på spel, och ärligt talat tror jag att jag personligen kommer att spela mer på min PS3 än min Xbox 360 i år.

Ska man ha en konsol som fungerar som mediamaskin är det PS3 som gäller. Den har inte bara Blu-ray, den är dessutom bättre på att spela DVDs, Xvid o.s.v.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Phod är ute och trollar!

Jag har både ps3 och 360, använder min 360 mer för att alla polare jag lirar med har 360 och att 360'ns handkontroll är i mitt tycke mycket skönare

Det senaste året så har 360'ns ljudnivå tystnat betydligt, men så tyst som ps3'n har jag svårt att tro att den kommer bli, för den är sjukt tyst

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Phod är ute och trollar!

Jag har både ps3 och 360, använder min 360 mer för att alla polare jag lirar med har 360 och att 360'ns handkontroll är i mitt tycke mycket skönare

Så ditt enda motargument är att 360-handkontrollen är skönare? Allt jag skrev stämmer dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Det senaste året så har 360'ns ljudnivå tystnat betydligt, men så tyst som ps3'n har jag svårt att tro att den kommer bli, för den är sjukt tyst

I sådana fall måste det vara stor skillnad från maskin till maskin, för min 360 låter som om en liten jetmotor.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Re: Xbox 360 räckvidd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Xbox360 låter det fortfarande mycket?
Hur lång är räckvidden för kontrollerna på Xbox360 samt kan man ha det i ett skåp under tv:n men ändå kunna lira det fullt ut så slipper man ju ha det irriterade ljudet?

Läser du manualen så står det VÄLDIGT klart och tydligt att konsolen INTE får stoppas in i ett skåp, den ska stå öppet, med öppna ytor åt alla hål.

Den blir som sagt va väldigt varm, och stoppa in den i ett skåp är att lika med att man vill ha kål på den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Re: Re: Xbox 360 räckvidd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Läser du manualen så står det VÄLDIGT klart och tydligt att konsolen INTE får stoppas in i ett skåp, den ska stå öppet, med öppna ytor åt alla hål.

Den blir som sagt va väldigt varm, och stoppa in den i ett skåp är att lika med att man vill ha kål på den.

Jag frågade därför att jag inte har Manualen men tack för infon. Måste verkligen bestämma mig vilket som är smartast att köpa det skiljer ju ändå rätt mycket i pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Den sladdlösa kontrollen till 360 har rätt bra räckvidd.
Xbox360 är högljudd så du vet.

Kopplar jag in stereon och kör surround så blir det bättre men inte mycket.
Låter fortfarande, som nån skrev, som en liten jetmotor. Lite tråkigt

Frågan är ju om det är värt att köpa den ändå för dem kommande delarna till bland annat GTA IV men Metal Gear Solid 4 kommer ju bara till PS3 så det lutar åt den..

För spelen som släpps på Xbox360 kommer i dem flesta fallen komma till PC eller stämmer det?

Permalänk
Medlem

Har hört att om du skaffar en Xbox 360 med BenQ läsaren så låter den knappt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
Har hört att om du skaffar en Xbox 360 med BenQ läsaren så låter den knappt.

Okej men det låter ju riktigt bra men hur vet man att man får den när man beställer?
Samt är det inte fläktarna som egentligen gör så den låter mycket?

Permalänk
Medlem

Fläktarna låter en del, men DVD-spelaren låter mycket mer (i alla fall min). Du kan inte välja vilken DVD-spelare det ska sitta i Xboxen, så det är bara att hoppas på att du har tur.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Fläktarna låter en del, men DVD-spelaren låter mycket mer (i alla fall min). Du kan inte välja vilken DVD-spelare det ska sitta i Xboxen, så det är bara att hoppas på att du har tur.

Okej fasen valet är svårt vilken man ska välja...

Permalänk
Medlem

Öppet köp ftw? .. El Giganten har det ju..

Jag har en gammal 360. .och den har en Hitachi.. Så den låter väldigt mycket.. Dock har jag surroundsystemet igång så stör jag mig inte på det.

Vid DVD-Tittande går DVDn sakta och fläktarna varvar ner. inte störande enligt mig iaf.. ser dock alla filmer på min gamla Xbox, mediacenter!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det låter som om du inte hade råd med en PS3a. Xbox 360 är inte så billig eftersom man får betala extra för allt, den är inte mycket mindre än PS3 och den låter mycket mer. Den största skillnaden är utbudet på spel, och ärligt talat tror jag att jag personligen kommer att spela mer på min PS3 än min Xbox 360 i år.

Ska man ha en konsol som fungerar som mediamaskin är det PS3 som gäller. Den har inte bara Blu-ray, den är dessutom bättre på att spela DVDs, Xvid o.s.v.

Jag har haft ett Ps3, menar att den är dyr eftersom där finns ca 5-10 exlusiva spel varvat 5 hälften inte är släptt här. Ps3 är just nu den konsoll som det går mest åt helvete för, det är bla därför GTA 4 inte blev ps3 exlusive. Sony hadde inte råd för Ps3 sålde för dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag har haft ett Ps3, menar att den är dyr eftersom där finns ca 5-10 exlusiva spel varvat 5 hälften inte är släptt här. Ps3 är just nu den konsoll som det går mest åt helvete för, det är bla därför GTA 4 inte blev ps3 exlusive. Sony hadde inte råd för Ps3 sålde för dåligt.

Tror inte heller att Sony skulle kunna köpa exclusiva rättigheter för Gta4 då arbetet på spelet började för läänge sen. Rockstar planerade tidigt in att de skulle stödja Xbox360 och PS3. Det är inget man bestämmer sig i slutet av arbetet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag har haft ett Ps3, menar att den är dyr eftersom där finns ca 5-10 exlusiva spel varvat 5 hälften inte är släptt här. Ps3 är just nu den konsoll som det går mest åt helvete för, det är bla därför GTA 4 inte blev ps3 exlusive. Sony hadde inte råd för Ps3 sålde för dåligt.

Går åt helvete för? Alltså, jag har ingenting mot giltig kritik mot PS3. Den, som alla konsoler, har sina svagheter, men dina fanboy-argument är ju ogrundade.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Sötast

Äh, skit i att svara på Dvärgis inlägg bara, svarar man inte blir han oftast tyst, men går man emot honom så hittar han bara på mer nya grejer i varje inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Går åt helvete för? Alltså, jag har ingenting mot giltig kritik mot PS3. Den, som alla konsoler, har sina svagheter, men dina fanboy-argument är ju ogrundade.

Kul! Då har vi en motvikt till Fredag som gör precis samma sak fast mot 360

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Äh, skit i att svara på Dvärgis inlägg bara, svarar man inte blir han oftast tyst, men går man emot honom så hittar han bara på mer nya grejer i varje inlägg.

Word! Skulle Dvärgis lägenhet börja brinna så hadde han förmodligen räddat sin 360 först, sen familj, hund och eventuellt resterande värdefulla oersättliga minnen

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Kul! Då har vi en motvikt till Fredag som gör precis samma sak fast mot 360

Vi borde kanske ordna en "deathmatch" dem emellan för att verkligen utröna vilken konsol som är bäst?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Vi borde kanske ordna en "deathmatch" dem emellan för att verkligen utröna vilken konsol som är bäst?

Domaren får ni nog fan koppla till syrgastub då.....

Permalänk
Medlem

@wizzler: Skulle från början vara 360 exlusive, därefter så hände något så Sony fick det ochså. Då var dom på väg att köpa det exlusive men ändra sig pga ekonimska problem. Dom har gjort ett utalande om det för länge sedan.

@Phod: Länka till en vettig sida, alla vet att Ps3 säljer allmänt dåligt och därför har släppt billigare versioner. Så du säger att Ps3 har många exlusiva spel som motiverar det priset? När dom knappt har nått mer än en Halo rip off och ut tjattat FF.

@SlimJim: Faktiskt inte, hund, dator/360/Tv, min familj bor inte här men om det hade varigt så...Let them burn, och jag får mitt underbara arv.

@Allexz: Behövs nog mer än det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
@Phod: Länka till en vettig sida, alla vet att Ps3 säljer allmänt dåligt och därför har släppt billigare versioner. Så du säger att Ps3 har många exlusiva spel som motiverar det priset? När dom knappt har nått mer än en Halo rip off och ut tjattat FF.

13 miljoner (PS3) mot 19 miljoner (Xbox 360). Det kan inte anses vara allmänt dåligt, och för övrigt har även MS släppt en billig (en riktig cheap ass-variant t.o.m.) version av sin konsol.

Antalet "exklusiva" spel som är något att ha är ju en smakfråga. Själv tycker jag att t.ex. Ratchet & Clank är helt klart värt att skaffa en PS3 för, samtidigt som jag tycker att Mass Effect är Xboxens dito.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Länka till en vettig sida, alla vet att Ps3 säljer allmänt dåligt och därför har släppt billigare versioner.

Så du säger att Ps3 har många exlusiva spel som motiverar det priset? När dom knappt har nått mer än en Halo rip off och ut tjattat FF.

alla inser att nått som är dubbellt så dyrt som nått det säljer bättre än är 3ggr så bra. eller nått.. http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7387628.stm

"Halorippen" har inte kommit än ju, men gult är kult och grönt är skönt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint