(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
vad är det för nytt i uppdateringen på PS3 versionen? (1.01)?

Ska fixa lite onlineproblem tror ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ska fixa lite onlineproblem tror ja

Jepp och tror dom lyckades bra.Har inte haft ett enda problem efter patchen

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk

Provade GTA4 första gången idag, på en 360, och sjujäklar vilken känsla det var!

*garderar mej mot spoilers*

Krockade man i hyfsat hög hastighet = pang ut genom rutan med huvet före :P, ska man sno en parkerad bil = han slår slönder rutan, öppnar o hoppar in, dessutom måste man tjuvkoppla

Provade också att köra in med crossen på en Burger-shot o börna, jäklar vad kassörskan började skrika o gnälla Min polare lyckades med bedriften att sno en bil från en, han backar o kör in i en stolpe, ägaren springer efter och ska ta tillbaka bilen och tar tag i handtaget. Slutade med att stackaren blev hängandes där och polaren min drar en nit så han tappar greppet och flyger in i en busskur, blev en fin blodfläck på fönstret

Lyckas få ett antal hagelskott i ryggen också efter att sprungit ifrån 2 poliser med hagelbössor när dem skulle arrestera mej

Dold text

Synd att man själv inte har en PS3/360

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Orkar inte bläddra i tråden om det redan har diskuterats... men är det bara jag som har problem med lobbyn i MP? (360-versionen)

Så här ser det ut för mig (både ranked och vanlig quick match):

Antingen...
Försöker joina ett random game. Loading... loading... loading... connection problem blaha blaha, skickar mig tillbaka till singleplayer (vilket är jävligt drygt bara det).

Eller...
Hamnar jag ensam som host. Ingen joinar, alternativt 1-2 joinar, varpå de lämnar lobbyn lika fort.

I ovanliga fall...
Success. Hamnar i en lobby med folk, utan diverse strul. Spelet drar igång och allt är frid och fröjd. Men här snackar vi ett fall av tio.

Skapligt frustrerande. Fler som råkat ut för detta? Tips? Ett par gånger har det faktiskt kraschat/låst sig också, vid loading screen. Jag har relativt bra bredbandsuppkoppling, utan några strul i vanliga fall.

Och så en annan grej. Hur FAN kan man spela MP tillsammans med sin polare? Party mode verkar inte vara rätt grej, för jag vill kunna spela ett game utan att motståndarsidan består av ett annat tvåmannalag som kör party mode. Man verkar inte heller kunna bjuda in när man är mitt inne i en runda, vilket är jävligt idiotiskt. Det enda sättet verkar vara att skapa ett eget game och reservera slot (dock inte ranked, då har jag för mig det inte gick heller), och sen vänta i 3 dagar på att folk ska hoppa in i lobbyn.

Bortsett från dessa otroligt störande moment är spelet kul.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Orkar inte bläddra i tråden om det redan har diskuterats... men är det bara jag som har problem med lobbyn i MP? (360-versionen)

Hade EXAKT samma fel som dig.
Visade sig vara min router (netgear billig crap trådlös moj för 500 spänn llr nåt).
provade öppna live portarna men det hjälpte inte alls.
Öppnade upp DMZ mot 360in och helt plötlsligt fungerade allt som det skulle.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Suck... misstänker nästan att det är likadant i mitt fall då. Routerfanskap. Ska prova öppna DMZ, tack för tipset.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vilken konsol man ska köpa spelet till ? Har nämligen både ps3 o en 360 stående =P Vilken har smoothast graffe o minst problem dvs ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Nån som har koll på vilken konsol man ska köpa spelet till ? Har nämligen både ps3 o en 360 stående =P Vilken har smoothast graffe o minst problem dvs ?

det är la ingen helt överens om (oväntat?) ännu. det som sägs mest är att PS3 har mindre popups och att 360 har jämnare framerate. vad tusan det nu menas med. (?)

sen kommer även extra uppdrag med nedladdning till 360. (bekräftat) och det ska även komma till PS3. (obekräftat, och inte samma innhåll isf)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kommer inte ha tillfællet till att spela detta spel på ett bra tag men blev vældigt sugen på att se spelsekvensen av det hær uppdraget "three leaf clover" (med heatreferenserna). Heat ær en riktigt bra film med en av filmhistoriens mest vælregisserade shootout. Hade varit nice ifall någon visste om spelsekvensen finns upplagd någonstans.

Spelade igenom Vice City igen hæromdagen, det bæsta av de tidigare GTA anser jag.

Permalänk
Medlem

Bank heist:en är så sjuuukt bra. riktigt häktiskt men sjuukt kool.
Gillar verkligen stridsystemet i gta 4. Nu är det kul att gå in i en byggnad med en massa fiender och ha en shootout i jämnförelse med kontrollångesten i föregående spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är la ingen helt överens om (oväntat?) ännu. det som sägs mest är att PS3 har mindre popups och att 360 har jämnare framerate. vad tusan det nu menas med. (?)

sen kommer även extra uppdrag med nedladdning till 360. (bekräftat) och det ska även komma till PS3. (obekräftat, och inte samma innhåll isf)

Vart får du denna infon ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vart får du denna infon ifrån?

Det har väl Rockstar sagt jättelänge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekano
Kommer inte ha tillfællet till att spela detta spel på ett bra tag men blev vældigt sugen på att se spelsekvensen av det hær uppdraget "three leaf clover" (med heatreferenserna). Heat ær en riktigt bra film med en av filmhistoriens mest vælregisserade shootout. Hade varit nice ifall någon visste om spelsekvensen finns upplagd någonstans.

Spelade igenom Vice City igen hæromdagen, det bæsta av de tidigare GTA anser jag.

En snabb sökning senare på YouTube så hittade jag:
http://www.youtube.com/watch?v=qSMkkT0EgnQ

Permalänk

Vinner man något på att datea Michelle? Har pippat henne sju gånger, men det börjar kännas meningslöst nu.

Jag vet att hon e snut btw.

Dold text

Får man inget för det ska jag nog "göra mig av med henne". Avrätta henne i en gränd eller nåt

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Det har väl Rockstar sagt jättelänge?

Ursäkta men jag ska det alltså komma till både PS3 och Xbox360 men skiljda tillägg?
Jag förstod det som att Microsoft hade köpt den rätten

Permalänk
Sötast

Tippar på att det är en tidsexklusivitet som alla andra "exclusive for" tags.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Ursäkta men jag ska det alltså komma till både PS3 och Xbox360 men skiljda tillägg?
Jag förstod det som att Microsoft hade köpt den rätten

observera "obekräftat" då det är ett rykte bara eänsålänge. och det som sagts är att det inte är samma extragrejer (nya "episoder" som det heter) som 360 får utan nått annat, kanske inte ens episoder utan nya bilar, områden etc. jag vet inte, ingen vet.

fast det kan ju vara som Allexz säger också åas, men då lär det nog dröja längre. för det är la inte helt klart när boxens material kommer heller, eller ens exakt vad det är. (?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
En snabb sökning senare på YouTube så hittade jag:
http://www.youtube.com/watch?v=qSMkkT0EgnQ

Tackar! Youtube verkar ju vara en riktigt bra sida

Såg precis på båda delarna av three leaf clover... var ju riktigt snyggt! Hm , man blir ju lite sugen på ett ps3 bara för gta...

Permalänk
Medlem

haha, orka spoila spelet så hårt innan köp

Permalänk
Medlem

haha, snodde precis en moppe från en gubbe som stod på en bro, jag hoppar på moppen och ska dra iväg, men gubben jag snor den av vänder sig om och tar tag i mig, (liknande som när folk tar tag i dörren när man snor bilar av dem) och till min förvåning så drar han ner moppen halvvägs till marken och jag gör kör i en cirkel, rättar upp moppen och jag stegrar som fan
Efter det släppte han, men fan va förvånad jag blev ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Om man vill ringa taxi i gta vad är det för nummer för det går väl?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk

ring roman han har gratis taxi efter ett tag.. funkar inte alltid dock

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Hur spelar man 2st offline i GTA IV? Går det överhuvudtaget? Vi har försökt med att båda ta multiplayer på telefonen och att ansluta en andra kontroll under spel.

Vore ju tråkigt om det inte gick..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Går inte att spela splitscreen, tyvärr...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Hur exakt funkar multiplayern? Känner mig som en idiot när jag inte får det att funka.

Man trycker alltså pil upp, X sen går man ner till multiplayer, då kommer games party mode invites player model och tutorial upp. Där väljer man games, då kommer quickmatch och custom match upp. Väljer man quickmatch så dyker alla olika spellägen upp (deathmatch etc) Och väljer man nån av dem så startar man en egen server.

Vad är problemet?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero
Hur exakt funkar multiplayern? Känner mig som en idiot när jag inte får det att funka.

Man trycker alltså pil upp, X sen går man ner till multiplayer, då kommer games party mode invites player model och tutorial upp. Där väljer man games, då kommer quickmatch och custom match upp. Väljer man quickmatch så dyker alla olika spellägen upp (deathmatch etc) Och väljer man nån av dem så startar man en egen server.

Vad är problemet?

på 360in så är det lite random om vem som blir host iallfall under ranked games, man kastas in i ett färdigt spel oftast iallfall.
Kör man däremot custom game i player match kan man invita vem som helst och ställa in att man själv e host osv osv.

hade liknande trubbel som dig i början på min 360 och öppnade dmz i routern så funkade det som det skulle direkt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hehe Phasio
, en mysko sak jag lyckat med var när jag hoppade upp på en bil med trasig bakruta och lyckades fastna med armen där och blev hängande. Lyset blev grönt och jag släpades efter haha

Mest "elaka" var nog första gången man skulle med åka tåg, självklart putta man nån stackare ner på spåret precis när tåget kom *splat* muuhaha ;O

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "The Oddball"
Går inte att spela splitscreen, tyvärr...

Okej, tack för svar

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

En bit in spelet får man en ny mobil med kamera i, kan man ta bilder helt random med den och titta på eller är det enbart för vissa uppdrag?

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt på det men det bör ju gå att starta kameran lite när somhelst.

Prova

Tryck pil uppåt, välj meny och sen finns det kamera där.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |