Permalänk
Medlem

Fläktarna åt rätt håll?

Jah!

Jag är inte speciellt erfaren när det gäller datormontering. Fick nyss hem ett gäng FractalDesign/Cooltek fläktar från storlek 60mm till 120mm som jag satte lite här och där.

2x80mm där bak och en 120mm där fram till att börja med. Meningen är ju såklart att det ska fläktas in fram och ut på baksidan. Så mycket har jag förstått. Men när jag nu monterat på fläktarna blev jag ytterst osäker på om dom sitter åt rätt håll.
Några pilar eller dyligt finns inte. Ingen manual heller.

Tänkte byta ut gammla fläkten mot en 80mm på processorn också därför antar jag att det är rätt viktigt att jag vet vilket håll det fläktas åt.

Dom fläktar som jag redan monterat på blåser ju åt alla håll och kanter så jag förstår inte hur man ska förstå vilket håll som är rätt.

På den länkade bilden är det utblåset som visas. Klistermärket sitter alltså utåt.

http://i26.photobucket.com/albums/c111/Seydd/SNC14419.jpg

Har googlat och sökt igenom sweclockers men hittade ingen direkt info om saken. Antar att frågan blivit besvarad ett antal gånger redan.

Permalänk
Medlem

Det där är helt korrekt, fläktarna sitter rätt. Det håll som klisterlapparna sitter betyder oftast (alltid?) det håll som den blåser.