ljudkort eller nya högtalare?

Permalänk
Medlem

ljudkort eller nya högtalare?

tjena jag har ett gigabyte P35C DS3R som funkar prima men ljudet är lite dåligt.. har extremt dålig bas xD så funderar på att köpa nya högtalare eller nyyt ljudkort. vad tror ni det är? har ett par budget högtalar som följer med närm man köper en compac skärm:P jag tror det är högtalarna vad tror ni?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

haha, såklart det är högtalarna som är dåliga.
Det inbyggda ljudkortet brukar oftast vara ganska bra och duga till dom flesta normala användarna

Permalänk
Medlem

ok skulle ni kunna rekomdera ett par bra högtalare med bra ljud och bas i? inte altfrö dyrt runt 5-600

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Hedersmedlem

Tja testa ett från Creative eller ett från Logitech, de har hyffsade system runt 6 - 800:- klassen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Mitt tips är Ljudkort och Högtalare. Även ett ljudkort för 200-300:- är överlägset det du hittar inbyggt på de flesta moderkort.

Logitech X-230
Soundblaster Audigy

Kanske finns billigare på andra ställen. Men om du kan lägga 700-800:- så är det vad jag rekommenderar iallafall. Vill du lägga ännu mer finns även Logitech Z-4 för 695:-

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

okey=) blir nog till att köpa ett högtalar system först å sen ett ljudkort när man har pengar=) men hur är det med creatives drivrutiner? är dom så dåliga som det sägs?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Har ägt Soundblaster Live, Audigy och XtremeMusic och har aldrig haft några problem med drivrutiner. Det jag hört dock är att de trasslade en hel del i början med Windows Vista (kör själv XP). Om det är löst eller inte får någon annan svara på.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf inte lägga några pengar på ljudkort i det här läget. Lägg dom pengarna på bättre högtalare, det inbyggda i DS3 funkar mer än väl.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Har ägt Soundblaster Live, Audigy och XtremeMusic och har aldrig haft några problem med drivrutiner. Det jag hört dock är att de trasslade en hel del i början med Windows Vista (kör själv XP). Om det är löst eller inte får någon annan svara på.

Till xp fungerar det som sagt fint. Det ryktas att nyare kort (x-fi) fungerar hyfsat till vista, men äldre (audigy2) fungerade i alla fall inte (acceptabelt) för ett par månader sedan.

Permalänk
Medlem

okey tackar för alla svar:D har ni något riktigt prisvärt ljudsystem? helst under 500 lappen men kan gå lite över ifall de skulle va så med=)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Hedersmedlem

Det som Soulnut länkade till är inte fy skam, för 460:-

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)