Omröstning: Vann rätt låt?

Permalänk
Medlem

Omröstning: Vann rätt låt?

Så, vann rätt låt i Schlager-EM?

Enligt min åsikt var både 2:an och 3:an extremt mycket bättre än 1:an.

Men nu för tiden så spelar det ju nästan ingen roll hur musiken är, bara det är en känd sångare eller utklädda pajaser så vinner man ju...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

när ska svenska folket fatta att man inte kan skicka tjommar som perelli och carola om man vill vinna...

Citerar kommentatorn -"Det verkar som vi har överskattat oss själva som vanligt"

Permalänk
Medlem

när ska svenska juryn lära sig vad som är bra? Pirelli sjunger dåligt, ser ut som en kratta och bara är helt fel. Vem fan röstade fram den #&)"/&)!'an?

Jag skäms varje gång skit kommer dit, Carola var ju botten, Pirelli var ännu lägre, vi ligger under botten nu =/ .

kunde du inte lagt till "lägg ner skiten" som svarsalternativ också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
"Det verkar som vi har överskattat oss själva som vanligt"

Word.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

"Vann rätt låt?"

Vann inom vad?

Misstänker att det är ESC det handlar om och jag har ingen aning då jag inte hört en enda.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inte påstå att Pirelli sjunger dåligt, för det gör hon inte.
Tycker faktiskt Sveriges låt var bättre än vanligt, kanske lite för mycket "schlager".

Men hela spektaklet har blivit ett fiasko då majoriteten som röstar inte lyssnar på musiken utan ser på vem som sjunger, hur han/hon ser ut, hur uppträdandet är mm.
Förr så var det kunniga musikexperter som röstade fram låtarna. Dom fick lyssna på bidragen många många gånger och på det sättet komma fram till vilka poäng som ska delas ut. Kanske inte till 100% folkets röst förr i tiden, men det var enbart musiken som avgjorde då.

Jag hade hur som helst hellre sett att Greklands bidrag vann än Rysslands!
Ryslands låt var inte dålig, men den var vääääldigt tråkig.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Knashatt, du har helt klart en poäng! Men vad jag börjar se mer och mer för varje år som går, och för varje nytt baluba land som ansluter sig till tävlingen är att de alla röstar på sina grannländer istället för vilken man tycker är bra precis så som du nämner scenariot om utseende.

Kanske är dags att lägga ner tävlingen eller ändra om reglerna till mer rättvisa? Samt att inte låta vilka bidrag som helst tävla då alldeles för många "idiot"-låtar medverkar i senare dagar.

Vidare anser jag heller inte att låten som vann var rätt låt.

Permalänk
Medlem

Tjejen som sjöng för Grekland var ju helt klart hetast i alla fall Sen tyckte jag själv att Frankrike hade den bästa låten. Men när vinner den bästa låten i ESC?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Knashatt, du har helt klart en poäng! Men vad jag börjar se mer och mer för varje år som går, och för varje nytt baluba land som ansluter sig till tävlingen är att de alla röstar på sina grannländer istället för vilken man tycker är bra precis så som du nämner scenariot om utseende.

Fast vi är rätt duktiga att rösta på våra grannländer också. Kan det inte bara vara så att länder nära varandra har relativt lika musiksmak?

Permalänk
Medlem

Fel låt helt klart, Ukraina eller Azerbajan tyckte jag, grekland var också ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan

Citerar kommentatorn -"Det verkar som vi har överskattat oss själva som vanligt"

No shit...börjar bli lite småless på Sveriges självgodhet och att media mm tar ut segrar i förskott. Minns väl löpsedlarna för några dagar sen, typ "Ukraina är Perrellis största hot"...Haha, blev visst 16 till som blev ett hot ^^
För min egen del tycker jag väl egentligen inte att låten är sååå dålig, däremot är den brutalt sönderspelad på radio så jag blir kräkfärdig när jag hör den nuförtiden

Permalänk
Medlem

Eftersom Sverige inte vann röstade jag ja.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Rätt åt Sverige (Perelli)!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Bäst var vell Spanien enligt mig, var bara skitlåtar (som vanligt).

Permalänk
Medlem

ESC var bättre i år än på länge. Många bra bidrag, bara ett par oseriösa. Hade en riktigt trevlig kväll med mycket dricka...
Att vi inte vann gör väl inget, kul ändå. Pirelli har inget att skämmas för, hon vann ju 1999...

Scenen var ju skitläcker, hoppas ryssarna spendar lika mycket om inte mer på sin arena. De öste ju bara in pengar på sitt bidrag, så de verkar ju ta det hela seriöst. Funderar starkt på att se det live nästa år, billigt att åka dit ju...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Släng in lite random band som typ hammerfall, och lite metal sen kan vi prata om ett program värt att se på!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
när ska svenska folket fatta att man inte kan skicka tjommar som perelli och carola om man vill vinna...

Citerar kommentatorn -"Det verkar som vi har överskattat oss själva som vanligt"

Carola kom väl iofs fyra eller femma 2006??

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Släng in lite random band som typ hammerfall, och lite metal sen kan vi prata om ett program värt att se på!

Ja in med Sveriges lamaste (power)"metalband".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Jag kan ju inte påstå att Pirelli sjunger dåligt, för det gör hon inte.

Det där håller jag inte med om. Min flickvän satt och tittade igenom tävlingen som var i Fredags (tror jag, hur jävla många deltävlingar och delfinaler har dom nu för tiden?) och det jag hörde var en gammal rökare som inte klarade av att hålla ute tonerna riktigt.

Ps: Ska tillägga att jag verkligen ogillar allt som har med schlager att göra och för mig gjorde det inget om skiten lades ner.

Edit:
Efter att ha hört så mycket gott om Björn Gustavssons "kupp" så var jag tvungen att kika på youtube. Jag kan inte säga mycket mer än: Vilken otroligt korkad och tråkig humor.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Även om det aldrig skulle hända tycker jag det skulle vara kul att göra om tävlingen lite och göra den intressant för alla band av olika genrer. Vilka tror ni då dem olika länderna hade skickat? Nu menar jag då att det skulle bli en riktig musiktävling där allt tas lika seriöst som fotbolls-em eller liknande.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Får nog säga att nej, rätt låt vann inte. Med det menar jag inte att Sverige borde ha vunnit (dock tycker jag att den förtjänade bättre plats än vad det nu blev; Ukraina lyckades ta sig in i top 5 har jag för mig och den tycker jag var i princip samma låt som Hero fast med snyggare sångerska).

Jag vet inte riktigt vilken jag helst skulle se som vinnare, när Eurovision ligger långt ifrån min musiksmak, men är det verkligen för mycket att begära att slippa se någon blaskig tonårspoplåt som vinnare? Verkar som det enda sättet att få något annat är genom proteströster och att vara så annorlunda som möjligt bara för sakens skull (*host* Lordi *host*. Inte dåligt, men högst medioker hårdrock, dock kan jag inte förneka att jag känner ett visst mått av skadeglädje över att dom vann). Vore kul om man någon gång under sin livstid skulle få se en bra låt vinna, och inte p.g.a. att den är så urvattnad att den blir någon sorts minsta gemensamma nämnare. Och så är det fan på gränsen att Soviet får ta och återbildas så att någon annan än öststaterna får en chans.

Permalänk

Perrelli bör skaffa sig en ny plastikkirurg, och en ny musiksmak.

Permalänk
Medlem

Rysslands låt var ju ett skämt. Jag skrattade vilt åt spektaklet. Allra sämst var dock Tyskland.

Av någon anledning så diggade jag den där kelle kelle kelle-låten från Armenien. Det var nog min favorit. Rumäniens klassiska låt var också ok.

Jag har svårt för Perelli. Hon ser ut som en transvestit med sitt maskulina ansikte... men hon gjorde en godkänd insats antar jag. Låten var dock inte tillräckligt utstickande för att folk skulle lägga märke till den. Egentligen spelar det inte så stor roll hur det går för Sverige. Det roliga är ju att få se musik från så många olika kulturer.

Håller med om att scenen var riktigt häftig.

Arrangemanget vara riktigt lyckat över lag i år tycker jag, men programledarna var lika tråkiga som vanligt. Hela tiden gick dialogen ut på att få publiken att skrika, som vanligt de senaste åren... det känns så MTV på nåt sätt.

EDIT: Qele Qele heter den visst http://youtube.com/watch?v=_z4v43HTZgg&fmt=18

Permalänk
Medlem

Anledning till varför Sverige har misslyckas på sistone är juryn och kompositörerna. Det är samma tråkiga låtar varje år skrivna av samma personer (G:son, Pling, Kempe), hur kan man då förvänta sig att vinna om man inte har nåt nytt att erbjuda? Sedan gör juryn inte saken bättre... det är Bert Karlsson wannabes som sitter där.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Tyckte israels låt var riktigt nice

http://www.youtube.com/watch?v=V2eNU2Vh1es

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Men när vinner den bästa låten i ESC?

det gjorde ju Lordi...

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Rysslands låt var ju ett skämt. Jag skrattade vilt åt spektaklet. Allra sämst var dock Tyskland.

Av någon anledning så diggade jag den där kelle kelle kelle-låten från Armenien. Det var nog min favorit. Rumäniens klassiska låt var också ok.

EDIT: Qele Qele heter den visst http://youtube.com/watch?v=_z4v43HTZgg&fmt=18

Word. Jag har fått den på hjärnan och kan inte få ut den därifrån.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

Teräsbetoni skulle ju vinna. Mer finsk hårdrock till folket!

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk

mer hårdrock/metal släng in soilwork eller nåt sånt band / inflames, då skulle vi se på röster få med oss alla metalfans som finns i europa :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
mer hårdrock/metal släng in soilwork eller nåt sånt band / inflames, då skulle vi se på röster få med oss alla metalfans som finns i europa :D.

Det blir nog någon mesigt då, text, sound osv... :/
Vi kan ju ta Fronda som ett tex. (jämför hans melodifestivals bidrag med sina äldre låtar)

Permalänk
Medlem

Spanien borde ha vunnit ^____^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2