Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om nu inte alla fattat det är han ju bara en misslyckad kille som inte klarat av att få ett vanligt jobb, och måste då ta till sådana här metoder för att sno folks pengar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Snälla kan ingen moderator låsa tråden!

Det är som ett grekiskt antikt drama. Tragikomik på hög nivå! Ibland sitter jag och skrattar och fnissar högt, ibland så blir jag så störtförbannad så jag nästan börjar slå på tangentbordet och ibland så känner jag ett sånt stort medlidande med vissa inblandade parter så jag nästa vill gråta.

Mitt stora problem dock är att popcornen har tagit slut

Permalänk
Medlem

Undrar vad den nya butiken kommer att heta nu....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hmm inte betalat räkningarna trots att han fick massor med nya kunder bara genom denna tråden? Måste vara nåt misstag

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Undrar vad den nya butiken kommer att heta nu....

Bluff & Båg Kanske?

Permalänk
Medlem

Han är tillbaka nu igen iaf. Dock ser jag det extremt nonchalant och rätt oseriöst att inte betala sin leverantör av e-handel i tid. Hur ska man då kunna erbjuda bra service om man inte kan betala detta i tid?

Permalänk
Medlem

Från Marchello Josefssons hemsida:

Citat:

Du tar all risk för frakten, både tur och retur. Vi kan inte ta på oss att förbättra emballaget när vi skickar tillbaka apparaten till dig.

Citat:

Du har ansvaret för paketet till oss och vi tar ansvaret när paketet skickas tillbaka till dig!

Uppenbarligen måste du förbättra emballaget, hur ska du annars ta ansvar? Eller gör du som du gjort med Karin1 och antagligen brukar göra, skiter totalt i det (ansvaret)?

Beteendet känns igen vill jag lova. Josefsson är ju ett ganska vanligt efternamn bland det "resande folket"...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av me_you
Från Marchello Josefssons hemsida:

Uppenbarligen måste du förbättra emballaget, hur ska du annars ta ansvar? Eller gör du som du gjort med Karin1 och antagligen brukar göra, skiter totalt i det (ansvaret)?

Beteendet känns igen vill jag lova. Josefsson är ju ett ganska vanligt efternamn bland det "resande folket"...

Detta är just en utmärkt anledning varför det finns ett forum. tror inte att du skulle våga ta upp ordet resande om inte du hade gömt dig bakom ett nickname. Och vad har du emot folk som du inte ens känner. Skall jag dra alla personer över en kant? se bara hur patetisk du är. Nä du välkommen till år 2008 och Sverige börjar bli mer och mer gott och blandat

Anledning till att vår inbetalning inte hade inkommit var bara för att det hade blivit något fel vid registreringen när inbetalning skulle ske.

Som ni ser så är det jag mot alla er och vet ni vad. Jag försvinner inte och Marko´s Games är här för att stanna. För alltid!

Och sen undrar jag vart mina blåsta kunder har tagit vägen? har dem bara bara blåst iväg med alla mina såkallade blåsningar. Superboss har du verkligen gjort allt i din makt för att hitta minst 1 kund?

Jag finns, finns ni?

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på det Cami frågade.

"
Marchello,

Vad heter ditt nya företag (och vad har det för org-nr)?
Söker man på ditt personnummer på t ex bolagsverket eller ratsit får man bara upp "TV-spels Shopen Sverige" som idag inte är registrerad för f-skatt.

Andra siter som levererar (dagsfärsk) information från bland andra Skatteverket och Bolagsverket returnerar noll träffar på ditt namn eller markosgames.

Varför skriver du inte ut företagsinformationen på hemsidan?
"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Jag är också sugen på det Cami frågade.

"
Marchello,

Vad heter ditt nya företag (och vad har det för org-nr)?
Söker man på ditt personnummer på t ex bolagsverket eller ratsit får man bara upp "TV-spels Shopen Sverige" som idag inte är registrerad för f-skatt.

Andra siter som levererar (dagsfärsk) information från bland andra Skatteverket och Bolagsverket returnerar noll träffar på ditt namn eller markosgames.

Varför skriver du inte ut företagsinformationen på hemsidan?
"

Idag så driver jag ett enskild bolag vilket är lättare att hantera då ett AB tar på både tid och pengar. Att man har ett AB idag är för att man skall skydda sig själv som person, men jag ser inget som tilltalar mig i ett AB då jag köper in det jag kan för att sedan sälja vidare.

Mitt registrerings nummer är 7812284656 och min vat nr är SE781228465601

detta borde stå på sidan men ser nu att det inte gör? Jag skall be vår web ansvariga att lägga upp det ikväll.

Sådär nu står mina uppgifter på sidan.

Permalänk

Att du saknar 100.000kr för att starta ett aktiebolag kanske har med saken att göra också? Det borde vara ganska svårt att få banklån när man har skulder på 300.000kr hos kronofogden och två konkurser i bagaget. Jag behöver inte jaga dina missnöjda kunder, det är bara att googla på dina firmanamn vilket jag föreslår att du gör om du nu har glömt bort dem.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

TV-spels Shopen Sverige (Marko´s Games)
Avregistrerad

Status: Bolaget är inaktivt
Registreringsdatum: 2006-02-15
F-Skatt status: Aldrig registrerats för F-skatt
Momsstatus: Registrerad i Momsregistret
Startdatum för moms: 2008-02-21

Källa: http://www.allabolag.se/781228RPJH/verksamhet
(Bolagsverket.se ger samma uppgifter).

Permalänk

Stiligt att bedriva verksamhet i en avregistrerad firma...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Avstängd

Bolaget är i mitt namn. Och jag har min F-skatt svart på vitt. Vad snackar ni om

Kolla skatteverket istället.

Och nu när Super detektiven Boss dyker upp! Har du fiskat upp någon blåst kund?

Jag har skulder, men kan garanterat lova att du har det också! dock inte i samma valör som jag men du har det säkert.

Sen så har jag inte glömt något. Nya Multimediashopen kommer upp snart!

Permalänk

Är du inte läskunnig? Jag citerar mig själv..

"Jag behöver inte jaga dina missnöjda kunder, det är bara att googla på dina firmanamn vilket jag föreslår att du gör om du nu har glömt bort dem."

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Men eftersom du är mest aktiv bakom ditt hemliga tilltalsnamn "superboss" så skulle jag mer än gärna uppskatta ifall du kan hitta någon kund som har blivit blåst av mig. Att du citerar dig själv e ju trevligt men det säger mig inget. Jag får helt enkelt fråga någon annan mer erfaren detektiv än dig för du verkar bara kunna skriva samma sak hela tiden.

Sen undrar jag vart du fått konkurs ifrån? Jag avregistrera företagen, och det är ingen konkurs? kanske du skall börja läsa på lite mer?

På tal om killen som inte fick sin lagade konsol på tid!
Vart finns du? Varför hämtar du inte upp din handkontroll? Jag är inget MONSTER utan bara en vanlig snubbe som säljer tv-spel. Var nu en man för dina byxor och kom hämta din handkontroll!

Eller så kan jag göra det enkelt för dig. Jag lämnar av handkontrollen på en plats där du vill, kanske hos polisen? eftersom jag är Göteborg absolut farligaste tv-spel´s snubbe.

Jag trodde verkligen att någon såkallad blåst kund, kunde visa upp sig här i forumet. Inte ens killen som fått en försenad leverans på en lagad maskin från Marko´s games.

Återigen så skriver jag:
Jag finns här, och väntar så länge som det bara går att vänta. För jag vill se 1 kund med klara bevis och ett riktigt namn.

Som ni ser så är ni 1000 och jag 1 men kommer aldrig att ge mig. För jag skall ha min rätt!!

När det gäller Multimediashopen så beräknas siten komma upp inom kort. samma stil och design kommer att göras. Dock försvinner allt som heter billigast eftersom det var ordet som gjordet att multimediashopen gick på fall.

Karin ring mig på 0736-935674 för att kasta massa ord på varandra i ett forum löser inget annat än bara, ord.

Jag ser även att en person vill låsa tråden. Gör inte det eftersom det bara leder till att jag inte får något sagt. Låt det fortsätta! så länge ingen skada eller kränkning sker. Att dem trycker ner mig till botten tar jag emot eftersom jag vet vart jag står

Permalänk
Medlem

Seriöst. Du kanske skulle hyra nån som tar hand om PR och dyl för du klarar det knappast själv.
Denna tråden kommer knappast resultera i några nya kunder, tvärtom. Folk kommer läsa här och varna bekanta för att handla hos dig.

Killen du efterlyser som inte fick lagade konsol i tid gör nog rätt i att hålla sig undan. Förstår du inte att det du skriver gör mer skada än nytta för dig?

Du blir orättvisst behandlad och du ska stå på dig bla bla......
Du förlöjligar bara dig själv, klart du har missnöjda kunder. Men varför skulle en enda av dem vilja ha med dig att göra igen?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Eftersom killen verkar va för dum för att skriva in sitt eget firmanamn i googlerutan gjorde jag det åt honom.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=444...

I den andra av trådarna hade du endast en kille som sa du var bra, med tanke på stavning var det väl du?

http://forum.pricerunner.se/thread.jspa?threadID=24106

Det där är bara de första jag hittade, finns miljontals till från olika forum och annat... Så där har du missnöjda kunder.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk

Du verkar fokusera väldigt mycket på att jag använder mig av ett nickname, på vilket sätt är mitt riktiga namn intressant? Ska du börja hota igen? Snacka om att skjuta sig själv i foten...

Om dina tidigare bolag inte är försatta i konkurs är ditt sätt att hantera kunderna till dessa bolag än mer anmärkningsvärt. Du har alltså VALT att stänga ner firman och neka kunderna garantiärenden, hurra vilken fin affärsman! Fast så hamnar man ju på svarta listan (eller flera i ditt fall) om man beter sig så också..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag har skulder, men kan garanterat lova att du har det också! dock inte i samma valör som jag men du har det säkert.

Frågan är vad du grundar det på?
Alla har inte skulder, den största delen av de som har någon form av avbetalning/lån sköter sina inbetalningar, inte alla är lyxfällan-folk.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Du verkar fokusera väldigt mycket på att jag använder mig av ett nickname, på vilket sätt är mitt riktiga namn intressant? Ska du börja hota igen? Snacka om att skjuta sig själv i foten...

Om dina tidigare bolag inte är försatta i konkurs är ditt sätt att hantera kunderna till dessa bolag än mer anmärkningsvärt. Du har alltså VALT att stänga ner firman och neka kunderna garantiärenden, hurra vilken fin affärsman! Fast så hamnar man ju på svarta listan (eller flera i ditt fall) om man beter sig så också..

Det är just detta jag menar med att ni inte kan något annat än att ta upp något gammalt. Ta fram ren fakta med bevis, och då snackar vi.

Sen undrar jag vad du menar med at jag hotar? har jag hotat dig! har jag hotat någon? nej du skriver det du läser. Fråga den personen om han kan träda fram som en person och erkänna att jag hotat honom. Vet du vad jag har redan svaret. Ingen vågar träda fram eftersom allt är bara snack och inget annat.

Man e verkligen cool att vara under ett nickname. Medan dem flesta darrar av den såkallade tv-spels busen Ni e roliga

Allt jag försöker få fram är min rätt att jag inte blåst någon! Vet ni hur det känns att bli anklagad för något man inte gjort? Det tror jag inte eftersom ni bara hackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är just detta jag menar med att ni inte kan något annat än att ta upp något gammalt. Ta fram ren fakta med bevis, och då snackar vi.

Sen undrar jag vad du menar med at jag hotar? har jag hotat dig! har jag hotat någon? nej du skriver det du läser. Fråga den personen om han kan träda fram som en person och erkänna att jag hotat honom. Vet du vad jag har redan svaret. INgen vågar träda fram eftersom allt är bara skitsnack.

Man e verkligen cool att vara under ett nickname. Medan dem flesta darrar av den såkallade tv-spels busen Ni e roliga

Jag har länkat till massa missnöjda kunder, men det "råkade" du väl missa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen undrar jag vad du menar med at jag hotar? har jag hotat dig! har jag hotat någon? nej du skriver det du läser. Fråga den personen om han kan träda fram som en person och erkänna att jag hotat honom. Vet du vad jag har redan svaret. INgen vågar träda fram eftersom allt är bara skitsnack.

E-penisen växer..

Hela saken med forum/internet är att man har rätt att vara anonym.

Tycker du borde ta till dig kritiken istället för att skriva allt för att avvärja den och dessutom gå på superboss, e-thug for life?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Han har vart mest aktiv i detta och då passar det mig alldeles utmärkt att fråga honom ta fram ren fakta. Om det nu är så fel hur skall vi då gå till väga med detta. Jag vet att många företag skulle igonera detta, men det skulle inte göra dem till ett bättre företag. Att stå på sig i någon som man inte gjort är väl inget fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Han har vart mest aktiv i detta och då passar det mig alldeles utmärkt att fråga honom ta fram ren fakta. Om det nu är så fel hur skall vi då gå till väga med detta. Jag vet att många företag skulle igonera detta, men det skulle inte göra dem till ett bättre företag. Att stå på sig i någon som man inte gjort är väl inget fel.

Läser man från folks erfarnheter så verkar de ju inte direkt gått rätt till?

http://www.sweclockers.com/forum/sh...threadid=383154

http://www.sweclockers.com/forum/sh...;postid=4445953

http://forum.pricerunner.se/thread.jspa?threadID=24106

Du är mer än välkommen att kommentera dessa inlägg som gjorts i dessa trådar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bolaget är i mitt namn. Och jag har min F-skatt svart på vitt. Vad snackar ni om

Kolla skatteverket istället.

Jag gjorde faktiskt precis det. Jag ringde till Skatteupplysningen, tfn 0771-567 567 på Skatteverket och pratade med en handläggare där.

Företaget med regnr 7812284656 är inte registrerad för vare sig F-skatt eller i momsregistret.
Dessa uppgifter fick jag av Skatteverket idag kl 11.15.

Kommentar på det, tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cami
Jag gjorde faktiskt precis det. Jag ringde till Skatteupplysningen, tfn 0771-567 567 på Skatteverket och pratade med en handläggare där.

Företaget med regnr 7812284656 är inte registrerad för vare sig F-skatt eller i momsregistret.
Dessa uppgifter fick jag av Skatteverket idag kl 11.15.

Kommentar på det, tack.

haha! Detta blir skojj och höra bortförklaringen på

Visa signatur

Permalänk

Du snackar om att ta fram fakta, vad är det för fakta du har tagit fram själv? Vi har som sagt bara ditt ord som inte är värt ett öre, vilket cami precis visade exempel på. Däremot är det lätt att verifiera det jag hävdar genom att söka på "multimediashopen" eller "gamecom". Det har jag sagt så många gånger nu att det borde gå fram snart... på flashback hotade du till och med polisanmäla hela forumet

http://www.flashback.info/showthread.php?t=402296

Fast det var ju inte du såklart.. det var någon som skrev i ditt namn... Precis som att det inte är du som har beställt all reklam i ditt firmanamn fast med Karins namnteckning så hon nu är skuldsatt upp över öronen.. det är tydligen aldrig du som är ansvarig för nåt?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
haha! Detta blir skojj och höra bortförklaringen på

Det har jag svar på

Jag är Moms registrerad för försäljning av Tv-spel och detta kan du ringa direkt till skatteverket och uppge: SE781228465601 Marchello Josefsson

Ring 07710771-778778

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har jag svar på

Jag är Moms registrerad för försäljning av Tv-spel och detta kan du ringa direkt till skatteverket och uppge: SE781228465601 Marchello Josefsson

Ring 07710771-778778

Jag gjorde ju det, det är samma ställe, men olika "ingångar".
0771-778778 går till växeln.
0771-567 567 är snabbingången till skattefrågor (Skatteupplysningen).
Se här:
http://www.skatteverket.se/kontaktaoss/ringa.4.18e1b10334ebe8...