Skol datorn (blockad)

Permalänk
Medlem

Skol datorn (blockad)

Hejsan, jag har ett problem har sommar lov nu och har tagit hem min skol dator över sommarn men problemet är att jag inte kan installera ett skit kan inte änns trycka upp klockan i högra hörnet inte heller kan jag byta backrundsbild. Man måste ha administratör privilegier för att kunna göra något och jag kan inte lösenordet till administratör, finns det något sett att fixa problemet ? tänkte börja lirar diablo2 men nu kan jag inte installera det.

måste alltså få Administratör rättighet.

Permalänk
Hedersmedlem

Den är just avsedd för skolan, så det är därför de blockar sådant, det blir till att skaffa en "egen" burk

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Pröva och boota upp från en extern disk om du har nån (typ USB-sticka eller hårddisk). Därifrån kan du kanske partitionera hårddisken och installera ett nytt windows som du har administatorkontot på?

Permalänk
Avstängd

Ett alternativ är ju att installera om allt. Fast det är väl inte att rekommendera...

Enklast är väl kanske att använda något av den uppsjö knep som finns för att få fram lösenordet till administratörskontot. Finns några andra trådar om det angående "glömda lösenord".

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Om du har en skiva med operativsystemet som är installerat så använd den och när datorn bootar upp före windows loggan klicka på F8. Välj sedan, starta windows i felsäkertläge.
Gå till kontrollpanelen -> användarkonton och skapa ett nytt konto med alla rättigheter.
Är inte helt säker om detta fungerar men kan kanske göra det.
Om det gör det så när du ska lämna tillbaka datorn är det bara och göra samma sak fast radera kontot.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Hedersmedlem

Det här får du ta upp med administratören på din skola.
Det är inget vi diskuterar på SweClockers.

*tråd låst*

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan