Störande serverproblem i CS

Permalänk
Medlem

Störande serverproblem i CS

Hej, nu är det såhär att jag har ett jävla problem med mitt cs, till att börja med hade jag en dålig router (billig dock) som blockerade mig helt och hållet på steam, vilket gjorde att jag inte fick upp en enda server, jag vet att problemet var att jag behövede öppna portar i den, men den ville inte tillåta det. Så nu, för någon dag sedan köpte jag en ny router, en dyr sådan. Och här börjar det skumma. Jag gick in i CS och tryckte på refresh, det kom genast upp en massa servrar. Yes tänkte jag, men så när jag klickade på en utav dom fick jag som svar ett fönster som talade om diverse saker till mig bla. ip till servern, namn på servern, latancy ... (1000 latancy! WTF!?, i listan stog det att jag skulle ha 40!) och slutligen : "The server is not responding." ( -.- <--- mig) Då blev jag arg och började trycka som fan på "join game". Till att börja med hände ingenting, men sen helt plötsligt, nån minut senare, så kom jag in på servern! Det var ju ett lyft. Men detta problemet har jag varje gång jag försöker joina, vilket blir extremt störande i längden. Jag har nu öppnat alla nödvändiga portar i min router, men problemet kvarstår. Jag har dessutom lagt märke till att dom flästa servrar kommer från Frankrike, Tyskland, Nederländerna osv. och jag får aldrig upp fler än kanske 200 stycken.

Tack för all hjälp jag får!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Jag tror de är problem med master servern från steam. Jag får också upp att servern inte svarar. Men då brukar jag kopiera ipt och connecta via consolen istället. Då brukar det funka.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem

Okay, men det är ett tillfälligt problem eller?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."