Permalänk

XFX nForce 790i Ultra

Tja!

Finns det någon här som kan hjälpa mig med mina nya dator?
Kan inte installera operativsystem p.g.a av datorn startar om när jag bootar med XP-CD. Sitter en Intel Core2Duo 3.12 GHz och OCZ 1600 MHz DDR3 2 st XFX Gforce 8600 GT. Är det någon som kan hjälpa mig med detta?

Har provat ALLT! snälla kom med tips & råd! vad som kan vara till hjälp!

Mvh LaggE

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk
Avstängd

gjort så att datorn bootar upp med skivan,? eller dvdrom-enheten

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

får jag bara fråga varför du köpte det där moderkortet när du inte har något monster system för övrigt....?

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne har du? Har du felsökt ditt minne?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

piddeman: Ja jag har gjort så den bootar med cd. funkar inte.. antingen så hänger den sig, startar om elr visar ett felmeddelande.. kan de bero på minnena?

McVit: Vad har de med saken att göra? :S bra trög kille du verkar vara iaf.. har du inget med ämnet att göra så behöver du inte skriva!

POMAH: Jag har 2 st OCZ Platinum 1600 MHz DDR3 cl 7-7-7 @ 1.9 V (2 st 1 gig minnen) Hur felsöker man då?

Tack för svar btw!

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk
Medlem

DOCK! tror jag det beror på att du har inte har EPP2 på dina minnen, har du ställt in din latency själv?, manuellt....?

moderkortet stödjer bara 1333 mhz DD3 om man inte har EPP 2.0 på dom.

ladda default i bios å ge faan i att pilla på timmings-arna!

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alm872
DOCK! tror jag det beror på att du har inte har EPP2 på dina minnen, har du ställt in din latency själv?, manuellt....?

moderkortet stödjer bara 1333 mhz DD3 om man inte har EPP 2.0 på dom.

ladda default i bios å ge faan i att pilla på timmings-arna!

HAHHA synd killen.. va inte de felet hlr! har löst det .. minnena behövde 1.9V men fick bara 1.5V så du kan ju ta dig nån stans å tro att du är bra där ist.. ^^

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk
Medlem

Kolla på XFXs sida för ett nyare BIOS?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyper Skill
HAHHA synd killen.. va inte de felet hlr! har löst det .. minnena behövde 1.9V men fick bara 1.5V så du kan ju ta dig nån stans å tro att du är bra där ist.. ^^

Om man ber om hjälp från folk som sitter här på sin fritid och försöker hjälpa dig så kan man åtminstone försöka vara lite trevlig. Är man bara dryg förtjänar man stryk och inte hjälp. Kan vara värt att tänka på i framtiden för med den attityden lär du inte få många vänner.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Om man ber om hjälp från folk som sitter här på sin fritid och försöker hjälpa dig så kan man åtminstone försöka vara lite trevlig. Är man bara dryg förtjänar man stryk och inte hjälp. Kan vara värt att tänka på i framtiden för med den attityden lär du inte få många vänner.

Så du menar att han va mkt till hjälp elr? ok.. han snacka om nått som jag inte ens rört.. men men.. READ!

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyper Skill
Så du menar att han va mkt till hjälp elr? ok.. han snacka om nått som jag inte ens rört.. men men.. READ!

Gå och ta en kurs i vett och etikett skulle jag nog rekomendera till dig.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut, börjar bli låg nivå på swec

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Gå och ta en kurs i vett och etikett skulle jag nog rekomendera till dig.

håll dig till ämnet annars behöver du inget skriva..

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Har sagt det förut, börjar bli låg nivå på swec

Permalänk
Medlem

Hyper Skill ee p12, bara att konstatera !

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Hyper Skill ee p12, bara att konstatera !

hahaha okej.. kör på de dont care ^^

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk

Ja hörni lägre nivå som sagt. Typiskt P12 med tex LaggE, varför ha dendär fjortisbokstaven stor i slutet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Ja hörni lägre nivå som sagt. Typiskt P12 med tex LaggE, varför ha dendär fjortisbokstaven stor i slutet?

hahahha vissa andra namn kan man ju läsa.. men ditt.. F@|)€r/\/ get a life fucker!

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyper Skill
hahahha vissa andra namn kan man ju läsa.. men ditt.. F@|)€r/\/ get a life fucker!

Seriöst tagga ner 2 hekto med den där attityden. Ger folk dig tips på felsökningen så kan du i alla fall vara trevlig och inte vara dryg mot de som har försökt att hjälpa dig. Om nu någon skriver ett tips som suger så kan du ju alltid ignorera det eller ge ett vettigt svar på hans tips.

Så istället för att skriva "HAHHA synd killen.. va inte de felet hlr! har löst det .. minnena behövde 1.9V men fick bara 1.5V så du kan ju ta dig nån stans å tro att du är bra där ist.. ^^ "

Så kunde du alltid ha skrivit:
"Sorry, har inte rört något i bios så det är inte det som är felet. Lyckades dock hitta felet själv. Minnena krävde 1.9v och moderkortet gav bara 1.5v som default, så ändra ddr reference voltage och nu så funkar allt kanon."

Som du ser ovan så är det undre svaret både trevligare och mer informativt. Håll en bra nivå på inläggen och var trevlig så struntar folk i din ålder.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Vad handlar tråden om ?
En kille som vill ha hjälp med sin dator eller att han ska uppföra sig bättre mot andra så att det blir en trevligare stämning här på swec ?

Väx upp! Du är meddlem på en sida där det är många många som säkerligen är äldre än dig och som gärna vill hjälpa dig och dela med sig av deras kunskaper. Behandla dom då inte som skit!! Här inne respektera man varandra!

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyper Skill
HAHHA synd killen.. va inte de felet hlr! har löst det .. minnena behövde 1.9V men fick bara 1.5V så du kan ju ta dig nån stans å tro att du är bra där ist.. ^^

du skrev ju faktiskt längre upp att du hade gett minnen 1,9 volt.

skönt att det löste sig iaf!

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Hedersmedlem

Hyper Skill:
Ta en titt på våra regler. Framförallt §1!

* Tråd låst *