vad blir nya priserna på GTX 280 ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Kommer en till enligt rykten.

Kan stämma, men jag antar att det då gäller GTX 200b? Med 55nm lär ju prisena sjunka en del.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kantbock
Nvidia = Moderaterna = Rika som troll, Mycke ska ha' mer, Pengar!, Pengar!
ATI = Socialdemokraterna = Tänker på oss med tunnare plånbok, kort för alla alla för en.

Fel!

Nvidia= Socialdemokraterna = Rika som troll. Ska suga ut ännu mer pengar ur folket. Lurar folket att livet blir enklare bara för att en stat ska ta hand om ens pengar och fördärva dem.

ATI= Moderater = Mindre stat, mer pengar stannar kvar hos folket. Tycker man det är okej att människor är annorlunda, har olika behov och att vissa helt enkelt har det bättre ekonomiskt ställt än andra har man självklart en helt vrickad människosyn. Eller?

Fy fan vad jag hatar det korkade svenska folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Fy fan vad jag hatar det korkade svenska folket.

hmm...tack så mkt jävla rasse

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
hmm...tack så mkt jävla rasse

Jag är ju själv hel svensk så...Men visst är vi ett lättlurat folk?

hoppsan off topic

Permalänk

Förlåt n'doja, du hade visst rätt. Blir ganska komiskt att nvidia tvingas sänka priset med $200 på en månad, känns som att de inte riktigt fick den förväntade försäljningen när 4800-serien var så pass bra, gött!

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

moderater är i alla politiska partier som vi har i sverige, finns inte ett enda parit som består av vanliga "svenskar" som vet hur det e att leva i sverige.

så tibax till ämnet.

Vi får se hur det blir med priserna men man får hoppas att vi kommer även vi får åtnjuta en del av prisraset.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Kring 3000 kr är nog ett rimligt pris på kortet

Helt offtopic.

En politisk diskussion kan du och jag föra i ett annat forum Gurrty!

""och att vissa helt enkelt har det bättre ekonomiskt ställt än andra har man självklart en helt vrickad människosyn. Eller""

Men pengarna kommer från något, kanske någon som arbetat åt någon.
Kanske någon har ärvt pengarna. Kanske kom någons rikedom av en bra ide.
Ser det som: Den rike har det inte mer rätt att vara rikare än den fattige.
Sug på den meningen en stund
Kan vara många olika faktorer som spelar in.

Tror att du kommer passa bra in som Prins John i en modernare form av robin hood.

Ändå har jag det jävligt bra. Stort hus, Ny bil och familj.
Ja är nog mera den som tar från dom rika och ger till dom fattiga.

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem

På en månad har de nästans sänkts med 2000kr.
Kommer nog gå ner till 3000kr snart när 4870x2 kommer

Får se vilken är mest prisvärd då. Blir en 4870x2 eller GTX280 för mig

Permalänk
Moderator
Testpilot

Mycket irrelevant dyngsnack i den här tråden.

Priset på nya GTX-serien lär inte sjunka mycket mer i pris på ett litet tag. De ännu nyare prissänkningarna är högst troligen på nya G200b-kärnan. Nvidia går redan med förlust eller med minimala marginaler på sin GTX-serie, det är ett känt faktum. ATi har rört om ordentligt i grytan.

Jag tror personligen att Nvidia kommer lägga GTX 280 i samma prisklass som R700. Vidare kommer antagligen GTX 280 prestera beroende på spel hyfsat lika R700, annars hade Nvidia varit mer sturska med prissättningen om man ska se ur ett historiskt perspektiv. Dock manglar ju R700 GTX 280 totalt i vissa spel som t.ex. COD4, smiskar till och med upp två GTX 280 så det ska bli intressant att se hur pass mycket bättre G200 blir med högre klock.

Jag är väldigt intresserad av "salvage"-chippet a.k.a GTX 260 på G200b-kärnan. Kommer nog bli en värdig monståndare till HD4870.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Ja tror på Dinoman. Alla vet att kort kostar mer runt release för alla vill tjäna lite extra pengar på "hypen". Sen rasar dom lite, sen ytterliggare när de blir ersatta.

OffTopic:
"Men pengarna kommer från något, kanske någon som arbetat åt någon.
Kanske någon har ärvt pengarna. Kanske kom någons rikedom av en bra ide.
Ser det som: Den rike har det inte mer rätt att vara rikare än den fattige."

Det kan vara den mest motsägelsefulla, mest korkade mening jag läst på internet.

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Medlem

3480kr för "demo-exemplar" av GTX 280 på komplett nu, antar att det är det billigaste man kan hitta om nån jagar billigt sånt kort. Tror assasins creed ingår, verkar vara ett skitlir dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Mycket irrelevant dyngsnack i den här tråden.

Priset på nya GTX-serien lär inte sjunka mycket mer i pris på ett litet tag. De ännu nyare prissänkningarna är högst troligen på nya G200b-kärnan. Nvidia går redan med förlust eller med minimala marginaler på sin GTX-serie, det är ett känt faktum. ATi har rört om ordentligt i grytan.

Jag tror personligen att Nvidia kommer lägga GTX 280 i samma prisklass som R700. Vidare kommer antagligen GTX 280 prestera beroende på spel hyfsat lika R700, annars hade Nvidia varit mer sturska med prissättningen om man ska se ur ett historiskt perspektiv. Dock manglar ju R700 GTX 280 totalt i vissa spel som t.ex. COD4, smiskar till och med upp två GTX 280 så det ska bli intressant att se hur pass mycket bättre G200 blir med högre klock.

Jag är väldigt intresserad av "salvage"-chippet a.k.a GTX 260 på G200b-kärnan. Kommer nog bli en värdig monståndare till HD4870.

alltså, gtx 280 presterar inte alls hyffsat lika som r700 då hd4870 i crossfire slår ett 280 på hååårt på fingrarna.....

i vissa nya spel förutom crysis å e ju 2 hd4870 till och med bättre än gtx 280 i sli ju..

nått måste nvidia göra å det e ett ännu förmånligare pris som löser det problemet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Bra att priserna på 280 faller då kanske X2an också följer med neråt när den kommer ut.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

Ställer en snabb fråga här bara, kunde inte skriva mer i min tråd. Är ett 9800gtx mycket större/längre än ett xfx 8800gts 320mb, kollade i min låda och där ser inte ut att vara så mycket plats kvar. Sry om detta är OT provade söka men hittade inget om storleks skillnader.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk

Sök på google alt. någon tillverkares hemsida (EVGA, BFG, XFX, Gigabyte, Asus, Saphire osv.)

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psycho_nr1
Sök på google alt. någon tillverkares hemsida (EVGA, BFG, XFX, Gigabyte, Asus, Saphire osv.)

Ok tack så mycket hittade längden på 9800gtx 275mm så det är ganska stort.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
alltså, gtx 280 presterar inte alls hyffsat lika som r700 då hd4870 i crossfire slår ett 280 på hååårt på fingrarna.....

i vissa nya spel förutom crysis å e ju 2 hd4870 till och med bättre än gtx 280 i sli ju..

nått måste nvidia göra å det e ett ännu förmånligare pris som löser det problemet.

Läs mitt inlägg ordentligt nästa gång.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Men visst är vi ett lättlurat folk?

Ja som fan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Under 3k inom en månad, jag håller med....;o)
Börjar närma oss, 3500kr.

Min polltråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...