Motorstorm 2 -Pacific Rift- (PS3)

Permalänk
Medlem

Motorstorm 2 -Pacific Rift- (PS3)

Publisher: Sony Computer Entertainment Europe
Developer: Evolution Studios
Platform: Exclusive to the PLAYSTATION®3 Computer Entertainment System
Genre: Offroad Racing
Players: Single-Player, 4 Player Split-Screen and 2-16 Player Online Racing
Rating: “RP” for Rating Pending

Released on Blu-ray Disc:

Europe - December 2008

OVERVIEW

The most brutal offroad racing festival is back, with players once again descending on the wild and alternative MotorStorm Festival. However, this time the location has changed dramatically, with players attempting to tackle the diversity and unpredictability of a remote Pacific island environment. Developed by Evolution Studios exclusively for PLAYSTATION®3 (PS3™), MotorStorm™ Pacific Rift revisits the intense racing action introduced in last year’s MotorStorm™, this time allowing players to navigate a radically different tropical environment chock full of lush jungle, towering peaks, and crystal-clear water.

Once again participants in the MotorStorm Festival will throw traditional offroad driving and caution to the wind where the goal is to not only win, but to survive. Players will take on a variety of racing fanatics and battle through chaotic, action-packed tracks in an effort to become the Festival champ.

Evolution Studios has once again created the ultimate visceral racing experience, incorporating even smarter and more aggressive artificial intelligence (AI), real-time track deformation, fully destructible vehicles and environments, and stunningly detailed scenery. In addition to the classic MotorStorm gameplay, players will also experience more available tracks and vehicles to choose, as well as extensive multiplayer options including four player split screen and races with up to 16 players online.

FEATURES

  • Additional Tracks – MotorStorm Pacific Rift introduces 16 diverse, multi-route tracks to challenge even the most seasoned racers.

  • New Vehicles – As the biggest vehicles available yet, a new monster truck class is available in addition to ATVs, rally cars, buggies, motorbikes, race trucks, mudpluggers, and Big Rigs.

  • Customized Soundtracks – Players can take their own music stored on a PS3 HDD and add to the list of music played within the game.

  • Photo Mode – Newly integrated in MotorStorm Pacific Rift will be a photo mode to allow players the opportunity to save images at any point in the game to put on their desktop or send around to friends.

  • Extensive PLAYSTATION® Network Options – Features include matchmaking, detailed stats and leaderboards, plus plans for comprehensive downloadable content including tracks, vehicles, tickets, game modes, and themes.

  • Attacking and Offensive Driving – Players must not only try to win the race but survive against the other racers. Combat-like racing takes center stage as the vehicles are the weapons.

  • Cutting-Edge Artificial Intelligence – A.I. analyzes the race and surroundings and reacts in the most realistic manner possible. Not only will the competition try to win the race at all costs, but the A.I. will react to situations realistically, such as locating the best routes and changing the level of driving aggression based on player actions.

  • Real-time Track Deformation – Players will never experience the same lap twice as each vehicle will carve up the track in varying depths, making navigation of each lap different than the last.

  • Physics-Based Car Damage – Players will break and destroy a vehicle’s parts and panels during collisions with other drivers as well as with objects in the environment.

E3 Trailer
Length: 1 minute 14 seconds - Format: 1280 x 720 Wmv 65MB:
http://www.gamersyde.com/leech_7855_1_en.html

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Coolt, äntligen split screen. Hoppas det inte är låst vertikalt som i sega rally bara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tja, det verkar ju i alla fall bättre än det första, som var en ganska stor besvikelse. Fixar de allt de lovar den här gången kan det nog bli riktigt bra :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

grafiken är som vanligt..toppen

Ska bli spännande att få starta upp det när de väll kommer.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

De lade ribban högt grafiskt med ettan, vilket de blev tvungna med efter den vansinnigt snygga CG:n, vilket märks av nu. Tyvärr blev det tunt med banor då, men de var ändå hyfsat varierade och kul att köra på. Då fick vi 8 + 4 banor, nu får vi 16 från start, och splitscreen. Det extra krutet de pressat ut verkar ha hamnat i bl a foliage och mesh, omgivningarna har verkligen piffats upp och anammat en del tekniker som de inte fick med första gången. Fysikmotorn är trimmad och explosionerna är både snyggare och uppför sig mera "realistiskt" för att vara helt osannolika då, men de triggades lite väl lätt i ettan. De fick bättre verktyg nästan direkt efter släpp, och Sonys uppköp lär gett dem en hel del extra resurser, vilket visar sig nu.

Det jobbigaste jag tyckte med ettan var den adapterande AI:n, som gjorde körningen orättvis och tog död på spelglädjen. Det och det faktum att online strulade i början gjorde att jag ledsnade, men är ändå glad att jag köpte spelet och upplevde det.

Eftersom de här killarna visar att de lyssnat på communityn och försökt göra spelet roligare, så tänker jag definitivt ge det en chans, trots att jag känner att de jobbat åt fel håll med tanke på den första target rendern(vill sitta inne i bilen och se vindrutetorkarna mosa bort den brinnande leran), men den kan ju inte få spöka hur länge som helst och chockladbanorna i ettan var ju mycket bättre än ingenting...

Edit:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Säger du att det inte blir svårare ju bättre man kör den här gången:p

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem

Kallas "rubber-band AI" typ, vilket gjorde att AI:n blev bättre samtidigt som du blev det, vilket gjorde det extra svårt, och fansen ville ha det nedtonat. Kör man med en polare i splitscreen så är ju det egalt, men jag är övertygad om att körupplevelsen och AI:n är mycket bättre balanserad denna gång.

Men det är helt sjukt hur snyggt det har blivit!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

jag är nöjd om den sk AIn den här gången ser det som viktigast att vinna, istället för att som nu, tycka det viktigaste är att jag inte gör det..

de borde även tona ner användandet av nitro lite, det var en av sakerna som gjorde spelet mer "Wipout med damm" än skrotningsrally.

annars var Motormormor grymt på alla vis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hela julen kommer vara räddad..

Permalänk

Instant buy!

Permalänk
Medlem

Sålänge man inte blir straffad för att man kör bra som i ettan så kommer jag köpa det.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Nu börjar det verkligen bli tid att köpa sig en PS3'a

Är egentligen en Pc Gamer och MS konsoler kan jag inte med, sålde 360 = crapboxen fortare än kvickt. båda MS konsoler bara känns så enormt själlösa det är bara Pc Wannabie skräp i mina ögon!

Vad Sony gör är däremot konsol och ett måste då dom har så många bra exklusiva titlar som inte kommer till Pc'n, så det bästa komplement är en PS3 utan tvekan och den har ju världens bästa handkontroll

Permalänk
Medlem

Synd att det är så orealistiskt dock. Skulle vilja ha ett spel som är mer som Baja-racing är i verkligheten. Känns ju lite som en cirkus när folk kör runt med Harley Davidson etc. Lite realism hade varit kul.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
Nu börjar det verkligen bli tid att köpa sig en PS3'a

Är egentligen en Pc Gamer och MS konsoler kan jag inte med, sålde 360 = crapboxen fortare än kvickt. båda MS konsoler bara känns så enormt själlösa det är bara Pc Wannabie skräp i mina ögon!

Vad Sony gör är däremot konsol och ett måste då dom har så många bra exklusiva titlar som inte kommer till Pc'n, så det bästa komplement är en PS3 utan tvekan och den har ju världens bästa handkontroll

Kände detsamma. Var också en PC gamer sen födseln , men skaffade mig ändå en ps3 för att ha något till den feta tvn som man har:) och den har givit oss många sköna trevliga speltimmar här hemma.:)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

EU:

Raingod Spires Multiplayer
SD- http://www.gametrailers.com/player/39686.html
HD- http://www.gametrailers.com/player/39685.html

Wildfire Bike
SD- http://www.gametrailers.com/player/39684.html
HD- http://www.gametrailers.com/player/39683.html

Cascade Falls
SD- http://www.gametrailers.com/player/39682.html
HD- http://www.gametrailers.com/player/39681.html

Wildfire Monster Truck
SD- http://www.gametrailers.com/player/39680.html
HD- http://www.gametrailers.com/player/39679.html

Förhandsboka (plus t-shirt) för 41.50 EUR från Play.com med "Voucher code": MTRSTORM

"Our FREE export delivery usually takes 7-10 days to the following countries(Sweden)"

Antar att PAL från UK är samma som PAL här?

Edit:

Citat:

Today 12:23

Sony has confirmed the contents of the MotorStorm: Pacific Rift demo due to be distributed to Qore subscribers in the US and randomly selected European PSN users starting this Thursday, 11th September.

The track you get to play is Rain God Spires - an Air Zone track that takes you along a bumpy coastal mountain circuit with plenty of ups and downs to highlight the game's massive draw distance.

There's no online play in the demo, but you will be able to play it in two-player split-screen as well as single-player.

If the name sounds familiar, it should; Rain God Spires is a sort of sequel to Rain God Mesa, the mountaintop track that starred in the original MotorStorm demo and gave us our first glimpse of what Evolution's racing game - now series - has to offer.

Check out today's MotorStorm: Pacific Rift hands-on preview for a bit on Spires, and more on the Cascade Falls and Wildfire tracks, along with some of our observations about track layout in general, the game's visuals and the new monster truck.

Då får man hoppas på lite tur då....

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Den där wildfire banan ser onekligen rå ut!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Antar att PAL från UK är samma som PAL här?

inte riktigt, men det spelde bara roll på saker som gick via antenn. (dvs på analogtiden) och i vilket fall spelar det som bekant ingen roll alls för PS3-spel då inte ens "NTSC" utgör nån skillnad i mjukvaran längre.

funderar själv på att importera "Afrika" om det nu verkligen dödförklaras helt här... nån som vet nått om språket? antar att den Japanska är helt körd, men hur är det med den Asiatiska utgåvan? "Hakuna matata" alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bara jag som spelar Motorstorm 2 demo? Fick en inbjudan i mailen med en kod, riktigt kul är det. Som ettan fast med fetare miljöer och SPLIT SCREEN! Underbart spel i split.

Visa signatur

moops

Permalänk

Har också suttit och kört demot, dem skulle behöva finslipa Monster Truck lite. MC känns mycket bättre än ettan och miljöerna detsamma.

Permalänk
Inaktiv

tankar demot nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hartner_X
Har också suttit och kört demot, dem skulle behöva finslipa Monster Truck lite. MC känns mycket bättre än ettan och miljöerna detsamma.

Hartner_X som på SP?

Fan va många som fått demon, men inte ja

Permalänk
Hedersmedlem

mc var ju helt okej, monstertrucken kändes inte rätt, men ändå brutal och klumpig

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Hartner_X som på SP?

Japp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hartner_X
Japp

Ok

Permalänk
Medlem

Fick också inbjudan till beta demot och har lirat det en del idag.

Spontana intrycket är att det är lite lättare och flashigare än ettan. Styrningen är mer förlåtande och några hopp kändes lite väl overkliga.

Av någon konstig anledning så går det dock inte att köra genom att tilta kontrollen utan man styr med spaken som vanligt, något jag egentligen bojkottar i bilspel vid det här laget. Så känslan är egentligen lite svårt att uttala sig om. Ser fram emot det riktiga spelet iaf.

Permalänk

Kommer man bara få tillgång till demot via mail eller kommer demot till Motorstorm 2 på PSN?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

den kommer säkert till Torsdag för alla, dom vill kanske spara på servrarna eller nått. (och det lär nog behövas..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Spontana intrycket är att det är lite lättare och flashigare än ettan. Styrningen är mer förlåtande och några hopp kändes lite väl overkliga.

Av någon konstig anledning så går det dock inte att köra genom att tilta kontrollen utan man styr med spaken som vanligt, något jag egentligen bojkottar i bilspel vid det här laget. Så känslan är egentligen lite svårt att uttala sig om. Ser fram emot det riktiga spelet iaf.

låter ju sådär, för redan hoppandet i MS är då inte vad man kan kalla realistiskt minst sagt. tyvärr helt motsatt dragning spelet tagit mot vad jag förväntade mig. men kul för nån annan säkert.. ... =/

kan ju vara demon bara kan man hoppas. jag tycket gyrokontrollen funkade rätt bra, utom för motorhojarna då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Detta visar tydligt hur dagens hårdvara är gjort för att rita precis en sak

Just det. Blöt sten.
Kan även sträckas till blöt utomjordning

Permalänk
Medlem

*sätter sig och inväntar Worms Next Generation*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint