Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp (kritik?)

Hejsan igen, efter några veckors letande har jag kommit fram till min slutgiltliga spelburk (tror jag) bror ju på vad ni experter har att säga:)

det enda jag inte tagit med här är Grafik-kortet då jag väntar på 2x 4870x2 att lägga i crossfire det borde väl denna setupen klara med glans eller?:P

Men nu till den stora frågan har ni någon kritik på mina val? så säg gärna till eftersom att jag inte är jätte kunnig.jag är egentligen bara en riktig spelnörd:p

funderade länge på dual ist för quad men tänkte klocka den till 3ghz iaf ifall det nu går med denna setup. (jag själv är inte så kunnig) men jag har hört att det ska finnas fantastiska guider och att allt borde gå bra om man är väldig försiktig och vet hur man gör (så det blir väl några nätter extra till att läsa på om det.

Här kommer länken iaf

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=608131...

Hade gött

/SydpoleN

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit en E8400 istället för den quad processorn och kört på möjligtvis 2st ATI 4870 eller vänta till 4870x2. Om du inte hittar dina 3870x2 väldigt väldigt billigt så är det inte prisvärt i dagsläget så helt enkel 2st 4870 -> 2st 3870x2.

Har jag fel kan någon gärna rätta mig.

Och ang ditt val utav en 300gb Velociraptor hårddisk får mig att tänka lite, raptorn är till för entusiaster som använder den som systemhårddisk för den har så bra åtkomsttider. Jag ser det som att kasta pengar i sjön att ha den så stor då du knappast kommer använda dig utav 300gb.

Detta är bara vad jag tror, som sagt rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Du verkar ha valt rätt dyra delar, det är inte många som behöver ett 1000W-nätaggregat till exempel, men så länge det inte stör dig är det väl lungt (även om det är lite roligt att du väljer home basic-versionen av vista för att spara 200 kr).

Sedan kan man undra om du egentligen menar 4870x2, annars är nog 4870 eller just 4870x2 bättre val.

Permalänk
Medlem

OJOj klart jag menar 4870 x2 , vart lite fel där , iaf ledsen för missen på gkorten:)

nemen! klart det ska vara premium! fel av mig där också
kan dock inte hitta Windows vista home premium 64 bit nån som kan vara så vänlig och länka <3 från komplett

sen är det väl så att många lagrar sina spel på raptorn för att det blir bättre på något sätt? det är iaf vad jag har läst , inte säker men tror till och med att jag sett det här på sweclockers!

sen om någon kunde länka en fin cd-rom. jag vet inte skillnad mellan dem och man vill ju ha en bra en:) men inget monster pris så klart.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331586

Du klarar dig fint med DVD en dvd brännare:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340901

Den kommer passa dig perfekt

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SydpoleN
OJOj klart jag menar 4870 x2 , vart lite fel där , iaf ledsen för missen på gkorten:)

nemen! klart det ska vara premium! fel av mig där också
kan dock inte hitta Windows vista home premium 64 bit nån som kan vara så vänlig och länka <3 från komplett

sen är det väl så att många lagrar sina spel på raptorn för att det blir bättre på något sätt? det är iaf vad jag har läst , inte säker men tror till och med att jag sett det här på sweclockers!

sen om någon kunde länka en fin cd-rom. jag vet inte skillnad mellan dem och man vill ju ha en bra en:) men inget monster pris så klart.

Jo visst, loading times blir något snabbare, jag har en själv, tyckte bara 300gb var lite overkill, men du kanske använder så mycket, tänk på att den låter en del också, även i ett bra chassie.

Permalänk
Medlem

ljud har jag vant mig vid efter min andra burk faktiskt skönt att höra på nätterna så man slipper extrem tystnad men iaf, jag spelar otroligt mkt olika spel som tar sin plats och tack för alla snabba svar! några andra synpunkter?

Kollade på nätagget och såg att det står (sli) kan man ha detta till crossfire ändå eller?

och hur mkt watt kommer jag behöva för att försörja dessa komponenter? räcker 700w ? eller ska man satsa på 1000?