Permalänk

Två tangentbord på en dator

Tja.

Är det möjligt att ha två tangentbord på en dator? (en i USB och en i PS/2)

Har sen tidigare haft Logitech Multimedia Elite (nått sånt), som är den bästa tangentborden jag har hittat. Köpte en 32" LCD och Logitech Cordless Desktop EX110 så jag kan softa på sängen och spela samtidigt.

Försökter skriva med gamla tangentborden så kommer Winamp up, Sök funktionen och när jag trycker på shift så får jag "8792", och massa andra konstiga grejer.

Mitt gamla tangentbord ligger på PS/2 slott (USB -> PS/2) och nya EX110 ligger på USB. Tror att EX110 behöver ström från USB så den kan ha tangent/musen mottagaren på.

Nån som har fått två tangentbord att funka bra för varann?
Har även installerat SetPoint 4.60 som är Logitech programvara.

Tack för svar
/Jokkesmokke

Permalänk
Medlem

Jag hade mitt Saitek Eclipse II och nåt gammalt PS/2 tgb. Ingen av dom har drivrutiner dock... Så det kan ju vara drivrutinerna som inte vill fungera med det andra tangentbordet?

Permalänk

Nja. Installerade SetPoint efter första försöket. Men problemet kvarstog!

Permalänk

Borde fungera att köra bägge... hade ett inkopplat på PS/2, och ett annat trådlöst +mus via usb och det fungerade utmärkt . Såklart har man bara en muspekare men det funkade mycket bra. Hade andra tangentbordet framför tvn när jag körde med TV-out...

Jag bara kopplade in allt, o sen körde jag bara på! Inget installera drivrutiner eller så.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Borde fungera att köra bägge... hade ett inkopplat på PS/2, och ett annat trådlöst +mus via usb och det fungerade utmärkt . Såklart har man bara en muspekare men det funkade mycket bra. Hade andra tangentbordet framför tvn när jag körde med TV-out...

Jag bara kopplade in allt, o sen körde jag bara på! Inget installera drivrutiner eller så.

Vilka tangentbord körde du med?

Min gamla tangentbord funkar utmärkt tills jag aktiverar den nya. Sen blir gamla tangentborden helt paff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator

Själv har jag i skrivande stund två tangentbord inkopplade, ett MS© Wired Keyboard (mod RT2300) och ett billigt trådlöst från ClasOhlson (http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=34017958), båda två pluggade i USB-port. Fungerar klockrent och har gjort det från första stund, utan några drivrutiner.

Så ja, det är möjligt. Har verkligen ingen aning om varför det inte fungerar för trådskaparen.

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Re: Två tangentbord på en dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jokkesmokke
Tja.

Är det möjligt att ha två tangentbord på en dator? (en i USB och en i PS/2)

Har sen tidigare haft Logitech Multimedia Elite (nått sånt), som är den bästa tangentborden jag har hittat. Köpte en 32" LCD och Logitech Cordless Desktop EX110 så jag kan softa på sängen och spela samtidigt.

Försökter skriva med gamla tangentborden så kommer Winamp up, Sök funktionen och när jag trycker på shift så får jag "8792", och massa andra konstiga grejer.

Mitt gamla tangentbord ligger på PS/2 slott (USB -> PS/2) och nya EX110 ligger på USB. Tror att EX110 behöver ström från USB så den kan ha tangent/musen mottagaren på.

Nån som har fått två tangentbord att funka bra för varann?
Har även installerat SetPoint 4.60 som är Logitech programvara.

Tack för svar
/Jokkesmokke

jag har haft två tangentbord utan några som helst problem. om jag minns rätt så var ena i usb och andra i ps2. jag och min syrra spelade mario cart med emulator
Ganska roligt att man kunde ju trycka på den andras knappar också och få henne att åka av vägen