Permalänk

Är jag säker?

Hej, har en ny burk med Windows Vista Home premium, med service pack 1.
Är en egenbyggd burk (se sign) och undrar hur säker jag är på den med följande säkerhets program?:
COMODO Firewall
Avia AntiVir personal

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

NOD32 är snäppet värre i typ allt än AntiVir. Annars är brandväggen ett bra val, men om du vill slippa alla dessa popups, kan du prova ZoneAlarm Free Firewall.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Helt säker kan man aldrig vara...även en kondom kan spricka.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är jobbigt med alla dessa program som segar ner datorn nått för jävligt...

Kör bara med McAfee AV och känner mig mer än säker.. Har aldrig haft ett virus och har inga planer att få det heller.. Håller man sig bara på rätt sidor och inte alla j'vla porr sidor osv, så klarar man sig bra på bara ett icke dra mkt på datorkraft AV.

Men men är man en vanlig Svensson så ska man nog hålla sig till det säkraste..

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Bara jag som tycker att det är jobbigt med alla dessa program som segar ner datorn nått för jävligt...

Kör bara med McAfee AV och känner mig mer än säker.. Har aldrig haft ett virus och har inga planer att få det heller.. Håller man sig bara på rätt sidor och inte alla j'vla porr sidor osv, så klarar man sig bra på bara ett icke dra mkt på datorkraft AV.

Men men är man en vanlig Svensson så ska man nog hålla sig till det säkraste..

Ja, men nu tar ju inte dessa program någon kraft direkt. Även när jag har på uTorrent och laddar ner, Firefox, MSN, Daemon Tools och Winamp igång så använder datorn ungefär 0-4% av CPU, och runt 29% minne.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Comodo kör jag också med. Det tycker jag är bra.

Avira har jag inte testat, då jag kör Kaspersky just nu. Funderar på att byta, då det är trial och den ubergamla versionen. Jag vet inte vad jag ska köra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Comodo kör jag också med. Det tycker jag är bra.

Avira har jag inte testat, då jag kör Kaspersky just nu. Funderar på att byta, då det är trial och den ubergamla versionen. Jag vet inte vad jag ska köra.

Testa Avira, det är riktigt bra faktist

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Jag kör nu Bit Defender Total Security. Det funkar jätte bra.

Permalänk
Medlem

Jag kör med windows brandvägg. Inget virus program. Dom få gånger jag sökt igenom datorn så har jag aldrig haft ett enda virus. Jag säger bara sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Hej, har en ny burk med Windows Vista Home premium, med service pack 1.
Är en egenbyggd burk (se sign) och undrar hur säker jag är på den med följande säkerhets program?:
COMODO Firewall
Avia AntiVir personal

---------------------------------------------------

Jag anser att Comodo är den bästa brandvägg du kan ha, har testat åtskilliga men jag gillar Comodo bäst. Istället för Avir föreslår jag Avast som anti-virus program. Sedan kan du ju utöka med AVG Anti-spyware samt Lavasoft Ad-Aware, de flesta är gratis och mycket bättre än kommersiella alternativ.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.O.A.D.
---------------------------------------------------

Jag anser att Comodo är den bästa brandvägg du kan ha, har testat åtskilliga men jag gillar Comodo bäst. Istället för Avir föreslår jag Avast som anti-virus program. Sedan kan du ju utöka med AVG Anti-spyware samt Lavasoft Ad-Aware, de flesta är gratis och mycket bättre än kommersiella alternativ.

Jo jag har fattat tycker för Comodo jag med

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

COMODO är bra, men Outpost Firewall Pro 2009 är snäppet värre enligt detta test. Jag installerade det o har aldrig ägt en såpass bra brandvägg tidigare. 100% självgående (om man vill) och riktigt vass brandvägg.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kör själv med AVG's gratis antivirus, och Vistas inbyggda brandvägg samt såklart Defender som ju är integrerat i Vista.

Kan ju säga att uppstarten av Vista blir rätt snabb den dan man tröttnar på brandväggar som ZoneAlarm eller Comodo etc.....känns riktigt härligt må jag säga

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Avira tyckte jag var skit.
Installerade Avast och är mycket mer nöjd. Avast hittade saker som Avira inte gjorde.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Tycker clamwin är ett ganska schysst antivirus. Dels för att det är gratis och dels för att man kan göra så att man själv startar det vid behov.

Som tidigare sagt så är det sunt förnuft som gäller. Spelar ingen roll hur mkt antivirus&brandväggar du har så hindrar det en inte ifrån att förstöra systemet själv som användare. Ska man vara säker så ska man ha förnuft och vara erfaren användare och veta vad allt i systemet gör.
De gånger jag har lyckats pajja mitt windows via internet är när man suttit i internet explorer, klickat på allt och godkännt allt eller använd dålig mjukvara.

I dagsläget har jag aldrig haft några internetrellaterade problem. Problemen jag har haft har varit pga lekar i systemet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT