När jag har strömmen urdragen från min MacBook så står det inget om hur mycket batteritid det är kvar. Det är bara ett kryss i batteriikonen och det står att inga batterier är tillgängliga. Det står förresten likadant när strömmen är i. Datorn fungerar ju ändå men det är klart irriterande att inte veta hur mycket batteritid man har kvar.
En liten sak till som jag kom på nu: Jag var i frankrike för några veckor sedan och datorn verkar tro att den är kvar där. T.ex när jag är inne på imdb så står det när filmerna släpptes i Frankrike o.s.v. Jag var uppkopplad där nere och surfade en del och då var det ju inte så konstigt. Men jag tycker att det borde ha bytts tillbaka. Det jag testat är bara att förnya ip.
Rensa cache och cookies så lär internetproblemet fixa sig iaf. Batteriet vet jag inte. Testat att plocka ur det och sätta in det igen? Ring support annars
Batteriet klarar att driva maskinen ensamt alltså, ändå?
Det man kan prova själv är att återställa SMC genom att stänga av maskinen, dra ur strömkabeln, plocka ur batteriet, sedan hålla strömknappen nedtryckt i >5sek. Sedan stoppa tillbaka och starta upp och se om det är nån skillnad.
Om ingen skillnad och inget annat Macbookbatteri att prova med så ring support.
Att jag inte kom på att rensa cachen och dra ut batteriet får jag skylla på min egen dumhet^^
Men som sagt: Tack för den snabba och väldigt effektiva hjälpen. Det uppskattas:)