Tanks and Rogues teaser video

Permalänk
Medlem

Tanks and Rogues teaser video

Tanks and Rogues är en mod till Quake III Arena med teamplay djupt invävt i gameplay.

Jag gjorde precis klart moddens första teaser video och tänkte visa den för er.
Vimeo
Youtube
direktlänk

I Tanks and Rogues finns det två klasser: tank:ar och rogue:ar. Tank:ar är starka men långsamma, rogue:ar är snabba och svaga men är ändå extremt viktiga. De är nämnligen de enda som kan genomtränga tank:arnas annars oförstörbara sköldar. När det är gjort kan de kalla in sitt eget lags tank:ar för att göra slut på det nu mycket sårbara offret. Detta är noggrannt designat för ett mycket nära teamplay som sällan skådas i andra spel.

Det finns också en Team Grenade som bygger på mycket enkla principer. Endast tank:ar kan kasta dem och endast rogue:ar kan detonera dem. Att få en att sprängas kräver teamplay men om man lyckas sprängs den också ordentligt.

För att bryta upp lite lade vi också in Power Taunt. När du och din kompis använder Quake 3:s vanliga taunt samtidigt skapas en stor explosion mitt emellan er som kan döda fiender. Power Taunt är mest till för att man ska kunna se ett team som tauntar med en stor explosion i bakgrunden... och ibland även blodfontäner om man lyckas använda det i strid.

En tuff sak med det hela är att allting görs på server:n. Du behöver inte ladda hem någonting för att spela, det räcker med att hitta en server som kör Tanks and Rogues.

Vi har planerat release den förste september och då kan ni ladda hem filerna och köra era egna servrar om ni vill. Tills dess ska vi fortsätta att testa spelet så att det är så bra som möjligt när det släpps ut på internet. Om ni vill hjälpa till i den processen får ni gärna prata med oss på vårt forum: http://lockecole.ath.cx/tnr/

Permalänk
Entusiast

Blir till att installera Q3 igen när ni är klara för att testa, låter helt klart intressant :). Lycka till med poleringen eller vad det nu är ni behöver göra för att släppa modden!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ballt, får man fråga vad låten hette?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Det är Avantasias Prelude och Reach Out For The Light från The Metal Opera.
Hade jag haft tillgång till bättre metal när jag började klippa hade det nog blivit något hårdare.