Permalänk

Msn på Mac

Hej!
Är en gammal PC användare som börjar fundera starkt på att gå över till mac. Dock en liten fråga...kan man köra msn på mac, för det kan jag i dagsläget nästan inte leva utan och då menar jag utan att installera Xp eller Vista på den.

edit: Ojdå läste lite på forumet och såg att det fanns en tråd om detta...sorry, ta bort tråden.

Visa signatur

Patrik

Permalänk
Medlem

Ja det kan man utan problem.

Men glömsk som man är kommer jag inte ihåg vad jag använder för klient hemma.
Kan återkomma i morgon bitti när jag slutat jobbet.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Microsofts MSN-klient lämnar mycket att önska, finns ju andra men ingen som är som vanliga MSN imo. Jag kör mest med Microsofts variant ändå, behöver jag full MSN funktion blir det i Parallels, för övrigt ett underbart sätt att kunna köra XP/Vista på en Mac när man behöver.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jag kör Adium på Macen, jag kan säga att jag saknar det så fort jag tvingas sitta vid en PC med vanliga MSN.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ja.. adium FTW

Visa signatur

"I'm only here for the cookies"

Permalänk
Medlem

Röstar och på Adium, även om det saknar lite funktioner så är det så grymt mycket skönare än någon chatklient MS har gjort.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

kör oxå adium, men vill man ha lite mer msn funktioner på lite bekostnad av utseénde, så finns ju alltid http://www.amsn-project.net/

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kör själv aMSN bara för webcam stöd och P2P överföring av filer. Tyvärr klarar inte adium detta och att vänta 1h på en mp3 låt är inte acceptabelt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

adium ska tydligen få video i version 2.0, frågan ä när den kommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag använda amsn i linux pågrund av att jag cammar en hel del. Men det gick så jävla sakta så jag var tvungen att köra det i windows istället. Har amsn för mac samma problem? Är videon slö?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
adium ska tydligen få video i version 2.0, frågan ä när den kommer

blev sugen på att testa adium o d värkar kunna bli min nya klient:) ända ja undrar ä hur d ä me smilysar? kan iofs leva utan de, men bara undra om/hur man kan visa de?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Vanliga smileys som finns tills du ledsnar i alla former och färger, men jag vet inte hur det är med såna där specialsmileys som man kan skicka till varandra.

För video är det väl nog enklast att tvinga motparten att skaffa skype istället.

Permalänk
Medlem

precsis dom, men vart fan hittar man dom/aktiverar dom? ja har en smily ikon, men den går inte att trycka på, har även letat runt lite blan inställningarna o pilla lite, men d har bara resulterat i att varje gång ja skickar/tar emot ett meddelande kommer ngn lite jobbig ton:P

EDIT efter att ha letat lite mer hittade jag gubbarna:) adiums egna va ju lite kul som omväxling

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

MSN Finns ju för mac... saknar ju dock "blinkningar" -knappen och man kan inte skicka "Vibb" eller vad dom nu kallar det... annars är det som vanligt och fungerar fint.

Visa signatur

// Nagazh

Permalänk
Medlem

Man kan skicka vibbar med Adium, fungerar inte det i Microsofts klient?

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Att vibbar och blinkningar inte funkar måste väl ses som en stor fördel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Att vibbar och blinkningar inte funkar måste väl ses som en stor fördel?

Ja! Det kan man lugnt säga!

Visa signatur

"I'm only here for the cookies"

Permalänk
Medlem

Nu iom 1.3 beta fungerar även personliga meddelanden från MSN-vänner i adium! Så jag har väntat på detta! Jag är inte säker på hur man själv gör för att fylla i sitt eget(jag antar att det räcker med att ställa in "Status" till "Custom", har dock inte prövat) men att se andras går utmärkt. Det var den sista funktionen som Messenger for Mac hade som Adium saknade, så nu ska MS klient lustmördas på min burk. 1.3 kommer även att innehålla fler förbättringar av MSN-delen och betan finns att hämta på http://beta.adiumx.com

Permalänk
Medlem

ja vill att filöverföringen ska gå snabbt, det är den bristen jag irriterar mig mest på

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Röstar och på Adium, även om det saknar lite funktioner så är det så grymt mycket skönare än någon annan chatklient.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Samsung C49RG90 Gaming: FD Define C, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Router: DFRobot Router Carrier Board for R Pi CM4, CM4 8GB RAM+32GB eMMC, Raspbian 12 Bookworm Main server: Rasberry Pi 4 8 GB, 64 GB SD, Raspbian 12 Bookworm

Permalänk
Medlem
Citat:

ja vill att filöverföringen ska gå snabbt, det är den bristen jag irriterar mig mest på

Fungerar snabbt med aMSN som skickar p2p om du öppnar portarna 6891-6899. Senaste 0.98b fungerar riktigt bra och är snabbare i interfacet.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

jajo, men tycker inte att amsn är lika trevligt i övrigt och stödjer väll dessutom inte icq?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jajo, men tycker inte att amsn är lika trevligt i övrigt och stödjer väll dessutom inte icq?

Var detta något som efterfrågades av TS?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end