Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
http://en.wikipedia.org/wiki/RAM

Läs på lite.

hur/vad menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
hur/vad menar du?

Vad folk försöker säga lelkes, är att RAM är alltid bra för din dator, du kommer kanske inte att kunna packa upp filer snabbare, men du kommer att kunna göra saker samtidigt som du packar upp dina filer. Förstår du vad jag menar? Det spelar egentligen ingen roll vilken dator du, om det är en Wind eller en Mac, det fungerar likadant. Kör man Vista på sin dator så kommer Vista att memmorera vilka program du ofta använder och se till så att dessa starta upp snabbare mha av RAM-minnet. (OSx är nog inte sämre på den fronten, men jag kan inget om OSx, därför tar jag Vista som exempel)

Så blir det några bilder från glada Wind ägare? Kanske till och med en egen Sweclockers recension?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Vad folk försöker säga lelkes, är att RAM är alltid bra för din dator, du kommer kanske inte att kunna packa upp filer snabbare, men du kommer att kunna göra saker samtidigt som du packar upp dina filer. Förstår du vad jag menar?

jag förstår, och tack för att du tog dig tid att förklara:-)

//Peter

Permalänk
Medlem

Jag slängde i en 1gb sticka till i min igår! Man känner skillnad i hela windows, alla apps, klart värt en 200 lapp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Jag slängde i en 1gb sticka till i min igår! Man känner skillnad i hela windows, alla apps, klart värt en 200 lapp!

Är det någon plombering så man bryter garantin?

Permalänk
Medlem

Från vad jag har hört så är det plombering, ja. Ett års garanti som man bryter när man byter ut minsta lilla komponent
Stämmer det här?

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

lol nu har 1 (!) MSI Wind inkommit till webhallens leverantör.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Weird...

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
lol nu har 1 (!) MSI Wind inkommit till webhallens leverantör.

Såg det också, och verkar bara gälla den hel svarta. undra vem som får den?

//Peter

Permalänk
Medlem

Jag har ju en beställning på den svarta men jag tror inte att någon kommer att få den, mer som ett visnings ex om något.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=89826
MSI Wind - Intel Atom 1.6GHz / 1GB / 80GB / 10" TFT / WLAN / XP Home - Svart (inkl. Sleeve) 3990 kr

Lite dyr tycker jag, med tanke på att det bara är 3-cellbatteri versionen.
Nu har jag väntat hela sommaren så nu kan jag nog vänta lite tillpå bättre pris eller större batteri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag har ju en beställning på den svarta men jag tror inte att någon kommer att få den, mer som ett visnings ex om något.

Jag har också lagt beställning på den svarta, men räkna med strul och lååång leveranstid.

Funderar påa tt "byta" till en blå Acer Aspire One istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
Jag har också lagt beställning på den svarta, men räkna med strul och lååång leveranstid.

Funderar påa tt "byta" till en blå Acer Aspire One istället.

Jag har ingen leveranstid, jag ska hämta upp den i deras butik i GBG. Jag räknar med att den kommer in den 10, dock så räknar jag också med att jag kommer att avboka min order innan dess. Mer info om Dell 910 och Lenovo S10 kommer nog att dyka upp innan dess.

Har äntligen hitta en bild på hur Wind ser ut med 6 cell batteriet:

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag har ingen leveranstid, jag ska hämta upp den i deras butik i GBG. Jag räknar med att den kommer in den 10

Och du är övertygad om att de kommer ha ilager i Gbg??

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
Och du är övertygad om att de kommer ha ilager i Gbg??

//Peter

Jag bryr mig inte så mycket, men ja, jag räknar med att dem kommer vara i lager, med tanke på att butiken öppnar upp 1 veckan innan så kommer dem säkert ha det som en lockvara dessutom.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Är det någon plombering så man bryter garantin?

Japp! Sitter en klisterlapp över en skruv. Dock så säger folk på msiwind.net att garantin kvarstår efter ramuppgradering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Japp! Sitter en klisterlapp över en skruv. Dock så säger folk på msiwind.net att garantin kvarstår efter ramuppgradering.

Nej, vad dem säger är att man skriver ett mail till MSI's kontor (fungerar bara i tysklan än) och dem skickar i sin tur ut en ny plombering som man kan sätta där den gammla var. Men som det ser ut idag så har inte MSI några service verkstäder i Sverige iaf.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Grymt att webhallen har hämtbutik i gbg nu oxå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Grymt att webhallen har hämtbutik i gbg nu oxå

Man kanske skall prata med sin systerson, och be honom handla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Grymt att webhallen har hämtbutik i gbg nu oxå

Instämmer, nu saknar vi bara Misco här i Göteborg.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Instämmer, nu saknar vi bara Misco här i Göteborg.

Jag ser hellre datorbutiken.com men men

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Jag ser hellre datorbutiken.com men men

Nja, jämnfört med Dustin, Misco, Inet, Webhallen så har inte datorbutiken mycket att erbjuda, imo.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Knäppte några snabba bilder!

bild 3, är en xvid rulle. ~50% ljusstyrka på skärmen och direkt solljus.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, tack så mycket. Hur känns det att sitta och skriva på datorn? Något man vänjer sig vid snabbt?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Skriva går utmärkt! Touchpaden däremot lämnar endel att önksa, dock så kommer det nya drivrutiner i sept/okt enligt tillverkaren!

Kan även nämna att 3cells batteriet inte är mycket att ha. Jag har inte tagit tid men 3 timmar kan Kanske gå om man bara surfar på lägsta ljusstyrka och energisparläge på (fn+f10). 3D apps dödar batteriet ganska omgående.

Permalänk
Medlem

Alltså jag tycker att använda en sån här dator till mer än skriva/surf/programmering är HELT onödigt. Vill du använda "3D apps", film samt div energikrävande program är det vel lika bra att köpa en laptop som är anpassad för sånt. Att använda tunga program med en sån här dator kommer bara göra dig besviken.
Jag kommer bara använda mig för programmering,texteditering,surf.. sånt gör mig lycklig för det är vad datorn är gjord för!

Vet nån hur det ligger till med 6 cell batteri och ramminne till sverige? Om det finns och vad det kommer kosta?

Permalänk
Medlem

Fick min svarta MSI Wind jag beställde från webhallen precis, så de borde fått in ett par stycken iaf. Oerhört nöjd hittils

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OMG
Fick min svarta MSI Wind jag beställde från webhallen precis, så de borde fått in ett par stycken iaf. Oerhört nöjd hittils

Vaddå precis? När beställde du den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allfault
Alltså jag tycker att använda en sån här dator till mer än skriva/surf/programmering är HELT onödigt. Vill du använda "3D apps", film samt div energikrävande program är det vel lika bra att köpa en laptop som är anpassad för sånt. Att använda tunga program med en sån här dator kommer bara göra dig besviken.
Jag kommer bara använda mig för programmering,texteditering,surf.. sånt gör mig lycklig för det är vad datorn är gjord för!

Vet nån hur det ligger till med 6 cell batteri och ramminne till sverige? Om det finns och vad det kommer kosta?

Du har ju så fel det bara går, att se på film med en sådan här är själva grejen, sen har ingen sagt något om tunga program eller liknande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OMG
Fick min svarta MSI Wind jag beställde från webhallen precis, så de borde fått in ett par stycken iaf. Oerhört nöjd hittils

Inga bilder på det du säger nu? Har lite svårt att tro på det du säger.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allfault
Alltså jag tycker att använda en sån här dator till mer än skriva/surf/programmering är HELT onödigt. Vill du använda "3D apps", film samt div energikrävande program är det vel lika bra att köpa en laptop som är anpassad för sånt. Att använda tunga program med en sån här dator kommer bara göra dig besviken.
Jag kommer bara använda mig för programmering,texteditering,surf.. sånt gör mig lycklig för det är vad datorn är gjord för!

Vet nån hur det ligger till med 6 cell batteri och ramminne till sverige? Om det finns och vad det kommer kosta?

Visst, det är din åsikt. själv tycker jag det är kanon att kunna stänka av lite d2 eller logga in på wow och snacka lite skit.