Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allfault
Vaddå precis? När beställde du den?

vid 22.08 den dagen som den kom upp på webhallen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Inga bilder på det du säger nu? Har lite svårt att tro på det du säger.

Ok, hoppas bildbevis duger ;):

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Nej, vad dem säger är att man skriver ett mail till MSI's kontor (fungerar bara i tysklan än) och dem skickar i sin tur ut en ny plombering som man kan sätta där den gammla var. Men som det ser ut idag så har inte MSI några service verkstäder i Sverige iaf.

Nja, det verkar variera mellan olika regioner. Wind köpta i Danmark har garanti kvar även om du byter HDD eller lägger i extra RAM:
http://forums.msiwind.net/hacks-and-mods/ram-upgrade-hdd-swit...

Inte helt osannolikt att detsamma gäller i Sverige, men ni som köpt från Webhallen etc gör bäst i att kontakta msi sverige eller vem som nu representerar dom och fråga vad som gäller.

En annan sak: av bilden på webhallen-Winden ovan att döma så är det, som jag gissade, exakt samma dator som den som säljs i danmark. Båda har samnordiskt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe
En annan sak: av bilden på webhallen-Winden ovan att döma så är det, som jag gissade, exakt samma dator som den som säljs i danmark. Båda har samnordiskt tangentbord.

Japp, samma tagnentbord. Dock så ligger det med klistermärken för alla "mixade" tagnenter så man kan få ett helsvenskt tagnentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OMG
Ok, hoppas bildbevis duger

Där fick jag.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på denna laptop.
Dock har jag sett en ny version av Asus Eee Pc. Modell 1000 eller något sådant.
Får se lite senare i höst när båda finns mer tillgängliga på marknaden och vilka priser de hamnar på efter ett litet tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OMG
vid 22.08 den dagen som den kom upp på webhallen.

Ok, hoppas bildbevis duger ;):
http://img368.imageshack.us/img368/4586/sl741060ta1.jpg

OjOj hoppas min vita kommer snart Eller så var du den lyckliga som fick Sveriges första och webhallens ända svarta Wind, men det låter ju rätt osannolikt eftersom du beställde så sent. :S

Permalänk
Medlem

Någon med en MSI wind vill ni testa om det går att köra Battlefield 1942?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OMG
vid 22.08 den dagen som den kom upp på webhallen.

Bestälde ca 30 min därefter, hoppas min svarta kommer straxt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allban90
OjOj hoppas min vita kommer snart Eller så var du den lyckliga som fick Sveriges första och webhallens ända svarta Wind, men det låter ju rätt osannolikt eftersom du beställde så sent. :S

Jo en del andra borde med fått den. Vart rätt glad när man fick SMS:et på jobbet Förvänta mig den inte förrens 10 sept

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Någon med en MSI wind vill ni testa om det går att köra Battlefield 1942?

Skämtar du eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allfault
Skämtar du eller?

Kört BF1942 på en dator med Intel Celeron 500MHz (@ 900+MHz), 512MB RAM och ett GeForce 256 med 32 MB minne (mycket OC på GPU&minne).
Så det kaske inte är omöjligt att kunna köra det på en Atom CPU, det är grafikkresen jag inte är så säker på.

Permalänk

borde gå... har kört call of duty 1 och 2 på en gma 855 och 950 ska vara dubbelt så bra (typ).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allfault
Skämtar du eller?

Det ska väl gå?
Va inte MSI Winds specs stantard när BF 1942 kom ut på marknaden?

Permalänk
Medlem

Varför skulle det inte gå? De säger att de kan spela DotA (Warcraft III:TFT) mod på Wind:n

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Jag kommer med allra största sannolikhet köpa en MSI Wind! Jag har bara en liten fråga, hur mycket ström drar blåtand? Jag hade nämligen tänkt att köpa den här musen http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se112023 och köra den via blåtand, för att slippa en sändare som därmed tar upp ett usbuttag! Kommer det att funka?

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns någon gömma med Wind som har skandinaviskt tangentbord? Skulle vilja ha en så fort som möjligt.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Fick hem mitt eBay-beställda Dell 1490 WLAN-kort idag, och nu fungerar även WiFi perfekt i OS X och Ubuntu utan att behöva installera några ytterligare drivrutiner (Ubuntu säger till att den hittat hårdvaran och efter ett par klick och en automatiskt nerladdad och installerad drivrutin funkar mitt WiFi finfint).

Jag föredrar den matta plasten på min Advent 4211 framför den helblanka på Winden, för jag har inte någon större lust att gå och putsa på den hela tiden.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte

hur är det med fingeravtryck?

Permalänk
Hedersmedlem

Tja!

Nu har jag bytt fläns med orginalet var jhu helt patetiskt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Tja!

Nu har jag bytt fläns med orginalet var jhu helt patetiskt

http://www.sweclockers.com/upload/tmp/DSC_0386.JPG

Hur såg originalet ut då?
Var det något fel på den eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja du 0.5mm alu plåt?

hajjar inte hur man kan spara på en sån sak. Atom blir defakto VARM.. Jag har kört den i en månad nu och det enda jag stört mig på är fläkten (som är helt störd) men nu så behöver den inte varva som förr...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att du har stört dig på fläkten? Har den varit högljud?! Har nämligen aldrig hört att Winden ska vara högljud?!

För mig gör det ju inget att processorn blir varm så länge den håller för temperaturen...

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jungbark
Vad menar du med att du har stört dig på fläkten? Har den varit högljud?! Har nämligen aldrig hört att Winden ska vara högljud?!

För mig gör det ju inget att processorn blir varm så länge den håller för temperaturen...

Winden orginal låter som in i h...... finns massor av trådar ang detta i variabla forum. Men den nya flänsen löste problemet!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Winden orginal låter som in i h...... finns massor av trådar ang detta i variabla forum. Men den nya flänsen löste problemet!

Vart fick du tag på den då?
Skadar inte med lite länkar här ju.

Permalänk
Medlem

Tycker inte min wind blir så varm alls trots rätt så kraftig belastning och fläkten hör man ju inte alls nästan.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag också nyfiken! Jag vill veta mer om detta - bilder innan/nu + länkar till den nya flänsen!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Asså det här med hur mycket en dator upplevs låta är nog väldigt olika från person till person. Min stationära dator hör jag knappt, men så tyst har jag svårt att tro att Winden är..

Låter den när den inte är under belastning? T.ex. när man skriver i Word eller spelar musik?

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem

Dem recensioner jag har läst så säger alla att Winden går svalt och är tyst.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Dem recensioner jag har läst så säger alla att Winden går svalt och är tyst.

Det är precis vad jag har läst också t.ex

"Fan noise is completely silent at best and minimal at worst... and seemingly always running in the background. This is probably one of the big reasons the MSI Wind runs at reasonable temperatures, as it always has some air flowing through to carry away excess heat."

Men däremot har jag hört att hdd:en kan låta lite men det ska iaf fixa sig med en updatering av något?! Kanske detta bara existerar på vissa exemplar?

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB