Warhammer Server Vote [-CORE-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
vad är så farligt med ryssar? de ryssar jag träffat i wow har varit okay

någon förklara :>

När en server blir "rysk" så kan du räkna med chattarna kommer spammas med ryska och knappt någon engelska kommer användas vilket gör att upplevelsen blir ganska tråkig (detta är då ryssarna bestämt sig för att servern är derass hem).

Permalänk
Medlem

Blir Karak Hirn här

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iwill75
Hejsan, jag har fått uppdrag av några polare att välja vilken server vi skall lira på, det lutar åt Core och denna tråden hjälpte mig inte så mycket. Finns det några andra forum folk kan tipsa om? Jag får väll kolla tillbaka här om ett tag och se om det klarnar för mig i annat fall.

alla stora svenska guilder kommer dra till "Karak-Azgal" iaf... det är många som röstat på "Karak-Dron" men det va innan det blev klart att alla ryssar ska dit så de som röstat på den kommer köra på Azgal istället.

Permalänk

Karak-Azgal blir hemmaserver för guildet Bombibitt.

Och nu blir det reklam.....

Vi är ett order guild för casual spelare men även semi hardcore spelare är välkomna att söka till gildet. De flesta av våra medlemmar är i åldern 25 - 40, flera av oss jobbar en del har familj och barn. Lördagskvällarna är ofta ganska blöta med tjo och ståj på venten.

Vi är uteslutande svenskar men en och annan öl-drickande dansk har gjort oss sällskap i kampen mot Destr.

Bara för att vi är lite äldre och inte är hardcore betyder det inte att vi inte kommer vara att räkna med på slagfältet. Vi blir inte det första guildet som tar ett keep, torn eller dödar en kung på servern. Men vi kommer göra det och den dagen vi gör det kommer vi ha djävligt kul.

Blev du intresserad kika in på hemsidan för guildet: http://bombibitt.guildportal.com

Permalänk

Har alla som tänkt spela CORE tänkt över det?
WAR kommer vara ett spel focuserat på RvR/PvP etc. Att spela CORE tar bort en väldigt stor del av den "naturliga överlevnaden" som kommer med att köra OPEN RVR. Ganka ömsom bli gankad. Det är dessa faktorer som får spelandet att väcka känslor samt lägga till lite spänning. PvE kommer fortfarande vara densamma.

Hade detta varit en ny release av WoW så hade en CORE server kanske varit mer relevant då största focus ligger på PvE. Vill gärna höra era åsikter om varför ni vill lira en CORE i det här spelet.

Hur som helst är vi ett gäng svenskar som tänk lira Destruktion på OPEN RVR-servern Eltharion. Tycker ni borde ta en funderare på om ni inte kommer ha mycket roligare på en sådan server. För det tror vi!
Vi ses i WAR på måndag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snookysan
För det tror vi!

Det tror inte vi.

Permalänk
Avstängd

spelets stryka är blandningen mellan olika valmöjligheter som man kan välja.
Core är då en mer balanserad väg att gå.
själv blir det karak eight peaks för warhammer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Jag tror inte skillnaderna kommer vara så stora. Varför skulle folk vilja sprida sig?

Men det där är bara småkraffs, den största och mest avgörande punkten är den sk Bolster debuffen.
Läs mer om denna här:
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=7949...

Som jag förstått det så kommer Bolster buffen INTE att finnas med på OPEN RVR serverarna. Det kommer den på CORE. Bara en punkt som denna gör att CORE inte finns med som allternativ.

Permalänk
Medlem

Core : /? Open ska det ju vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror inte skillnaderna kommer vara så stora. Varför skulle folk vilja sprida sig?

Men det där är bara småkraffs, den största och mest avgörande punkten är den sk Bolster debuffen.
Läs mer om denna här:
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=7949...

Som jag förstått det så kommer Bolster buffen INTE att finnas med på OPEN RVR serverarna. Det kommer den på CORE. Bara en punkt som denna gör att CORE inte finns med som allternativ.

Det finns ingen bolster debuff. Bara som buff som höjer leveln på folk som är låg level. 8 I första tiern och 18 i andra tiern osv.

Länken du skrev är ett förslag på en bolster debuff som ersättare för den nuvarande kycklingmekaniken som finns på OPEN. Vilket är ett stort argument för CORE.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Det finns ingen bolster debuff. Bara som buff som höjer leveln på folk som är låg level. 8 I första tiern och 18 i andra tiern osv.

Länken du skrev är ett förslag på en bolster debuff som ersättare för den nuvarande kycklingmekaniken som finns på OPEN. Vilket är ett stort argument för CORE.

Läste även på andra forum och tycker hela grejen blivit lite väl otydlig när det gäller spekulationer och verklighet. Så hur ser det ut på CORE idag? Finns des någon buff/debuff över huvud taget?

Och när det gäller server val så har jag även hört att det är queue på båda de ovannämda serverna. Visste inte att det var så många som börjat spela med CE. Är Karak Azgal fortfarande huvudsiktet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Läste även på andra forum och tycker hela grejen blivit lite väl otydlig när det gäller spekulationer och verklighet. Så hur ser det ut på CORE idag? Finns des någon buff/debuff över huvud taget?

Och när det gäller server val så har jag även hört att det är queue på båda de ovannämda serverna. Visste inte att det var så många som börjat spela med CE. Är Karak Azgal fortfarande huvudsiktet?

Har inte CE så jag kan inte säga om buffen finns kvar idag. Men igår fanns den.

Angående köer så är capen låg atm, så köer kommer det inte vara hela tiden. Senast jag hörde(någon timme sedan) så var det runt 85 pers i kö på Azgal.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Karak Eight Peaks invite som gäller

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Loggade in kl 21.55 på Azgal igår och kom på plats 400/400 ungefär, det tog ca' 45 min..