Permalänk
Medlem

Logitech G11 går inte att skriva med?

Hej
Jag har problem med mitt G11 tangentbord, ofta när jag startar datorn så går det inte att skriva text med det, M och G knapparna fungerar men inte numpad etc. Det går inte att aktivera numlock eller capslock.

Någon som har koll?

Detta är mitt andra G11, det första fungerade inte R, T och 6an
Är det många som har haft problem med tangentbordet?

Permalänk

Hej, om du får någon hjälp hör av dig eftersom jag har samma problem i vista 64 det går inte att skriva med det i Explorer allt stannar och jag måste stänga Explorer som inte svarar.
Med vänlig hälsning Zvonko

Permalänk
Medlem

Jag har ett gammalt Logitech G15 tangetbord och tappar "l ö ä ' " knapparna. Det verkar inte bero på själva tangentbordet utan snarare usb-kontakten eller dylikt. Jag har flera gånger lyckats få tillbaka dem genom att ta ut och sätta i kontakten.
Ibland fungerar det också om jag trycker ned "J K L Ö Ä *" samtidigt i t.ex. notepad. Efter några sekunder kommer knapparna tillbaka och allt fungerar som normalt igen.
Oxidation på USB-kontakten kanske? Har ingen aning annars.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem i början men inte nu längre. Körde Xp förut men Vista 32 nu. Har inte ändrat nåt speciellt i övrigt förutom moderkort, cpu, minnen, grafikkort, hårddiskar, chassie och nätagg ;D

Så nåt av det borde det va som gör det.

Kan nämna att min polare har samma problem med sitt G15. Jag har förklarat för honom att det bara är att koppla in USB-kontakten efter att man startat datorn men istället ligger tgt-bordet och samlar damm.

Jag kör inte med det medföljande programmet för att ställa in funktioner, kanske påverkar detta då jag gjorde det förut då jag hade problemen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.