Permalänk

Tänkte kolla in spelet och får inte den och funka.

Kör Vista x86 Ultimate men spelet vill ha directX 9. Måste jag installera den? Tog avbryt i directX installationen och installerade bara spelet. Har ju directX 10.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk

En spryllans ny dator och Spore väntar på mig hemma i värnamo. Och åker hem (från Halmstad) i morgon kväll, Jag klarar inte av att vänta!!! X(

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Tänkte kolla in spelet och får inte den och funka.

Kör Vista x86 Ultimate men spelet vill ha directX 9. Måste jag installera den? Tog avbryt i directX installationen och installerade bara spelet. Har ju directX 10.

Ja.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboColle
Då är jag med i matchen igen! Tack!

Frågan är då. Kan jag flytta hela planeten? Den är för varm. LOL
Hur kan jag få den svalare?

Du kan köpa olika föremål som gör den kallare, typ kylstrålen(obegränsad) eller iskomet(köper en laddning) eller liknande och använder på planeten.

Permalänk
Sötast

Alltså... att vara cell var faktiskt spännande, då man var rädd för livet... man kämpade hela vägen för att överleva.

sedan blev man djur och det blev för lätt... men hyffsat skoj.
sedan blev man tribe och det var ganska långtråkigt.
sedan blev man civilisation och det var lite väl segt.
och NU ÄNTLIGEN SPACEAGE! Det måste vara sjukt roligt.................

Men istället började jag gnugga ögonen *gäsp* Nu efter en timme i rymden så kan jag inte sluta gäspa.... bara jag som blir mer och mer uttråkad?

Endast spelat 3-4 timmar ändå..... cell ~15 min.... djur ~30 min tribe ~45 min civ ~1h... space då? Provade också samla på mig alla saker som djur en gång, tog en jävla tid... å det var ju inte heller till någon nytta?

sakerna man fick spelade ju endast roll på just den nivån man var på, och den tog ju inte mer än grovt en halvtimme o_O

utvecklingstid: 5 år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Alltså... att vara cell var faktiskt spännande, då man var rädd för livet... man kämpade hela vägen för att överleva.

sedan blev man djur och det blev för lätt... men hyffsat skoj.
sedan blev man tribe och det var ganska långtråkigt.
sedan blev man civilisation och det var lite väl segt.
och NU ÄNTLIGEN SPACEAGE! Det måste vara sjukt roligt.................

Men istället började jag gnugga ögonen *gäsp* Nu efter en timme i rymden så kan jag inte sluta gäspa.... bara jag som blir mer och mer uttråkad?

Endast spelat 3-4 timmar ändå..... cell ~15 min.... djur ~30 min tribe ~45 min civ ~1h... space då? Provade också samla på mig alla saker som djur en gång, tog en jävla tid... å det var ju inte heller till någon nytta?

sakerna man fick spelade ju endast roll på just den nivån man var på, och den tog ju inte mer än grovt en halvtimme o_O

utvecklingstid: 5 år?

Jag håller med dej, i början var det roligt och lite gulligt. Men sedan blev det helt plötsligt "Age of Empires version sämst" följt av ett illa starcraft, och hoppet mellan tribe och civilisaton kändes lite för långt, plus att "rustningarna" man får känns rätt.... udda och allmänt fula.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
det heter _DATOR_ inte data....

Tack! Hatar när folk blandar dessa två ord.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Målgruppen är ju små barn och vuxna som inte kan ett skit om dataspel.
Så därför ser spelet ut som det gör, för er som undrar.
Jag tror jag klarar mig från små gulliga räkor med fötter, som piper och har sex.

Det heter datorspel, vet t.om jag som spelade datorspel på 80 -talet

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Tack! Hatar när folk blandar dessa två ord.

Hårklyverier. Består inte spelet av data?

Permalänk
Inaktiv

dataspel spelas på en dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Hårklyverier. Består inte spelet av data?

Spelar du med datan? 00011010 är exempel på data eller ja rådata.
När spelet är inladdat i datorn så interagerar du med programmet som körs.
Att interagera med datan borde vara att programmera eller "haxxa" koden.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Hårklyverier. Består inte spelet av data?

Vadå hårklyverier? Det är väl en ENORM skillnad på en dator och data?

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Ni är jätteduktiga allihop. Låt nu tråden handla om spelet i fråga.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Vadå hårklyverier? Det är väl en ENORM skillnad på en dator och data?

Men inte på ett datorspel och ett dataspel, så sluta bara.

mortifer: Ja, jag spelar med datan. Utan datan hade jag inte kunnat spela. Jag spelar ett dataspel på en dator. Och ni är tröttsamma.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de flesta förstått poängen med vad en dator är jämt emot vad data är. Problemet är att det blivit slang - eller förenkling i uttryck, vilket egentligen inte är något riktigt problem då man till största sannolikhet blir förstådd ändå. Man säger oftast dataspel, datorspel är svårare att få till rent fonetiskt, då blir det lätt så att man gärna använder det i skrift.
Det är en liten nål i ögat varje gång man ser det, men mangla inte personen som slarvskriver.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Jag tror att de flesta förstått poängen med vad en dator är jämt emot vad data är. Problemet är att det blivit slang - eller förenkling i uttryck, vilket egentligen inte är något riktigt problem då man till största sannolikhet blir förstådd ändå. Man säger oftast dataspel, datorspel är svårare att få till rent fonetiskt, då blir det lätt så att man gärna använder det i skrift.
Det är en liten nål i ögat varje gång man ser det, men mangla inte personen som slarvskriver.

Mja, håller inte riktigt med, jag tycker dataspel är den korrekta termen, medan jag säger dator.

Och till topic, hur blir man allätare? Fick den delen i cell-stadiet, men hur blir man det sen i andra stadiet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Alltså... att vara cell var faktiskt spännande, då man var rädd för livet... man kämpade hela vägen för att överleva.

sedan blev man djur och det blev för lätt... men hyffsat skoj.
sedan blev man tribe och det var ganska långtråkigt.
sedan blev man civilisation och det var lite väl segt.
och NU ÄNTLIGEN SPACEAGE! Det måste vara sjukt roligt.................

Men istället började jag gnugga ögonen *gäsp* Nu efter en timme i rymden så kan jag inte sluta gäspa.... bara jag som blir mer och mer uttråkad?

Endast spelat 3-4 timmar ändå..... cell ~15 min.... djur ~30 min tribe ~45 min civ ~1h... space då? Provade också samla på mig alla saker som djur en gång, tog en jävla tid... å det var ju inte heller till någon nytta?

sakerna man fick spelade ju endast roll på just den nivån man var på, och den tog ju inte mer än grovt en halvtimme o_O

utvecklingstid: 5 år?

I agree! Alldeles för simplistisk spelmekanik. Men så säger skaparna att designdelen är halva spelet också. Tyvärr blir spelet meningslöst då, imo. Som tävlingsmänniska vill jag ha utmaning. När designen knappt spelar nån roll för hur bra man är så försvinner utmaningen och spelet blir tråkigt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Inaktiv

Jag tror dom har maaassa material färdigt som dom kommer släppa i expansioner.

Och om det tar 15 min på cellstadiet och 30 min på djurstadiet så gör man fel

Permalänk
Avstängd

Några fler som inte får sin Spore att fungera?

Jag lyckades komma till "space" och köra rätt så länge men efter en omstart så fungerar inte fanskapet längre.

Kör Vista 32bit.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Jaha, spelade några timmar, större delen på rymdstadiet, och de sista timmarna var mest bara för att försäkra mig om att det faktiskt inte händer något mer (det gjorde det inte). Inte bara finns det inget att göra i spelet, det som man ska göra är enormt repetitivt och rymdstadiet är löjligt irriterande när man måste sköta varenda jävla problem personligen även om man befinner sig på andra sidan av galaxen. För i helvete, varför betalar jag löjligt mycket pengar för att köpa försvar till en planet om det inte klarar av ett gäng pirater ens? Jag började strunta helt i fientligt "turrets" som sköt mot mig och bombade bara koloni efter koloni tills dom gav upp.

Glad att jag laddade ner det (fy på mig, jag vet) och provade. Inte att jag provade alltså, utan för att jag dels inte slösade bort pengar på det och dels för att jag inte visade något stöd för fortsatt utveckling av sånt här skit. Dagen efter installationen var det borta igen (att det varade så länge berodde mest på att jag installerade det på kvällen dagen innan) och jag har inga planer på att varken köpa eller ladda ner det igen. Totalt slöseri med tid.

Fy skäms. Men jag håller med om att när man har kommit upp i rymden känns allt förgäves.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Tappade helt suget efter man testar Space-eran i en timme, de andra erorna var charmiga på sitt sätt men faller platt nu.

Permalänk
Avstängd

En tvätt äkta EA spel med andra ord, full med buggar och suger skit

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Men inte på ett datorspel och ett dataspel, så sluta bara.

mortifer: Ja, jag spelar med datan. Utan datan hade jag inte kunnat spela. Jag spelar ett dataspel på en dator. Och ni är tröttsamma.

Om det är någon som är tröttsam så är det du. Du ska inte uppmuntra folk att använda felaktig svenska. Dessutom så är det ju ett totalt syftningsfel i detta fall utan att du verkar förstå det. Att säga DATA och mena en DATOR är en ENORM skillnad. I just detta fallet är det ju en ren slump att det råkar bli hyfsat korrekt då man skulle kunna påstå att ett datorspel består av data. Ta en svenskakurs, NatoGandalf.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

tycker det var grymt fram tills space age då vart det rätt boring imo. roligast var det i civ stagen. tribe var nog den lättaste dock. iaf om man vill vara snäll mot alla bara ge alla som är sura på dig mat tills dom blir gula sen e det bara ta alla i stammen och ge dom instrument och gå över till grannarna.

Permalänk
Avstängd

Rätt så roligt spel tills man kommer till space, så enformigt det bara kan bli.

Men kom på lätta sätt att ta kol på fienden, fanns det flera städer och planeten är T3 så var det bara att se till att det blev T0 med Teraformverktygen och sedan zappa det sista veka staden.

Sen när man håller på och koloniserar andra planeter med växter och djur, se till att ha dubbel uppsättning av alla T1-T3 arterna, plantera in dom och vänta en stund.. dom ökar på planeten, sen tar du helt enkelt tillbaka en exemplar av arten så sliper du leta efter dom i andra planeter igen.

Har varit till galaxens mitt och träffat "BORG wannabe" varelserna, men vad ska man göra sen? evolutionbar eller vad det nu heter är full

EDIT: undrar när jag ska lära mig stava rätt
Och FireFox stavnings hjälp fungerar ju galant... not.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tycker cellstage var väldigt charmigt, men så varade det ju inte så länge heller. De borde göra ett spell med bara cell och varelsefasen fast mycket djupare och mer utveckling. Spelet är slut när man får en hjärna lixom...

Permalänk
Inaktiv

Ställer min fråga igen: hur blir man allätare? Fick den delen i cell-stadiet, men hur blir man det sen i andra stadiet?

Och hur får man dom delarna?
Hittat alla andra delar, typ :S
Lär ju få starta en ny, men...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ställer min fråga igen: hur blir man allätare? Fick den delen i cell-stadiet, men hur blir man det sen i andra stadiet?

Och hur får man dom delarna?
Hittat alla andra delar, typ :S
Lär ju få starta en ny, men...

Du måste vara allätare i cellstadiet för att få tillgång till allätarmunnarna senare i spelet. Samma sak med växt- & kött-ätarmunnarna. Om jag inte har fått nått om bakfoten.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Du måste vara allätare i cellstadiet för att få tillgång till allätarmunnarna senare i spelet. Samma sak med växt- & kött-ätarmunnarna. Om jag inte har fått nått om bakfoten.

Jo..men man kan ju inte välja det från början?
Jag fick allätar-munnen i cellstadiet och använde den i nästa stadie, men det hjälpte inte?