Permalänk
Medlem

Sitter med spelet i handen nu, jäääävligt skoj tål att sägas.. och ja det är lagligt köpt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

VAR FAN KÖPTE DU DET? snälla snälla
ps: klart det är lagligt, det finns ju inte ens nån crackad än! ;D
(nej, jag räknar inte den beryktade torrenten med "homemade crack", säkerligen är det rick n roll!)

Tänkte precis komma hit och fråga om nån beställt från nån webbsida, och kunde rapportera om nån sådan affär skickar iväg spelen än.
Mailade själv till ca 10st, endast Komplett svarade, "nej, vi får in dom den 4'e, du får nog tyvärr det snabbare genom att gå till en affär den dagen".
Tack komplett, ärlighet uppskattas

Jag ringde även till Game idag/igår, berättade att australien enligt EA får lov att börja sälja det nu på Tisdag, killen blev förvånad och hävdade bestämt att om så är fallet så ska dom få reda på det vääldigt snart..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Ett lite lustigt påpekande är att vissa affärer tenderar att skicka iväg spel innan de officiellt har släppts som regel, inte som undantag. Jag vill minnas att jag fick Command & Conquer 3 ett par dagar innan det släpptes från CDON.

Permalänk

Kan det inte vara läge att skapa en ny tråd när spelet släpps? Denna börjar växa sig ganska stor.

Någon som orkar ta tag i det?

Permalänk
Medlem

NU ÄR DET PÅ GÅNG! Mitt exemplar postades idag från Webhallen, kommer i morgon alltså..

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
NU ÄR DET PÅ GÅNG! Mitt exemplar postades idag från Webhallen, kommer i morgon alltså..

hoppas att du inte kan spela det föräns det släpps officiellt:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
hoppas att du inte kan spela det föräns det släpps officiellt:P

funkar utmärkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
funkar utmärkt

Varför var jag så dum och laddade ner dyrt från eastore för?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Inget mer warez-snack nu!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth

Samma här. Webhallen skickade mitt igår och nu sitter jag och installerar det! Så sjukt lång tid det tar bara... Antagligen för att jag kör på laptopen eftersom speldatorn brann för några dagar sedan.

Permalänk
Avstängd

Kan bara säga att det är det sjukaste spelet jag har testat på evigheter. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Installerar ATM:D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Varför var jag så dum och laddade ner dyrt från eastore för?:P

alla (lagliga) sätt är tillåtna för att få tag på det, klart värt varenda krona.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
alla (lagliga) sätt är tillåtna för att få tag på det, klart värt varenda krona.

Jo jag menade inte att jag skulle tankat det pirat utan beställt istället. Då hade jag kunnat spelat det redan. Plus att det kostade 100 kronor mer på eastore än på typ cdon^^

5 timmar kvar tills jag kan spela det^^ Men då sover jag ju tyvärr. Men efter jobbet imorn så blir det att spela iaf:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker spelet är ganska enformigt och enkelt?

Jag körde på Hard direkt men har aldrig haft några som helst problem. Det är ju inte heller speciellt djupt, har kommit till civ-fasen på bara 2-3 timmar och det finns ju inte så mycket att göra egentligen. Bara en sorts fordon samtidigt och tre-fyra byggnader. :S

Det är dock underhållande och jag har skrattat många gånger då jag har sett konstiga varelser men det känns inte som om jag kommer ha någon större lust att spela hela spelet igen.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z

Jag körde på Hard direkt men har aldrig haft några som helst problem. Det är ju inte heller speciellt djupt, har kommit till civ-fasen på bara 2-3 timmar och det finns ju inte så mycket att göra egentligen. Bara en sorts fordon samtidigt och tre-fyra byggnader. :S

Det är dock underhållande och jag har skrattat många gånger då jag har sett konstiga varelser men det känns inte som om jag kommer ha någon större lust att spela hela spelet igen.

Mja jag har inte ens kommit till civ fasen men känns som det är väldigt mycket samma sak.
Aja ska köra igenom först men det var nästan det här jag hade på känn.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Är ute i rymden å grejjar med planeter å shit Tog väll typ 4 timmar att komma dit, dock fassnade jag på civ fasen där jag inte hade cash och det var bara jag å min ally som levde och jag var tvungen att sälja alla byggnade för att kunna köpa tanks å blowa han till hell

spore är ett väldigt gulligt action strategi RPG spel, dock har det rätt mycket buggar (tycker jag) men det är i samma veva REDIGT kul och timeconsuming Trodde jag hade suttit i lite mer än en timme men nejnej...

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z

Helt enkelt ganska så trist... tycker jag. Enda som är kul med spelet är allt "mixande av olika delar"... men det tröttnar man på ganska snart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Ang enformighetskommentarerna. Visst. Spore är och blir aldrig mer än vad man själv gör det till, precis som Sims 2.
Att spela Spore för bara gameplayet är som att spela Sims för bara gameplayet, värdelöst.
75% av nöjet är ju att skapa saker. Spore är verkligen fel spel om man är ute efter ett ultradjupt RTS eller third person action-grej

Blev själv ganska besviken första gången jag tog mig till space (stressade mest bara för att se galaxen), men sen startade jag om och lade ner lite mer möda på mitt kreatur och byggnader, och fy fan vad mycket roligare det va!
Som dag och natt alltså. Bryr man sig inte om att spendera timmar med att skapa grejer har man inget här att hämta Men om man gör det, kommer spelet aldrig tappa sin gnista.

Btw, vilket språk har ni installerat det på? Jag ska köpa det idag, har kört "på annat sätt" igår, installerade det på Svenska...
Visst är det gulligt och bekvämt att ha det på svenska, men vissa översättningar va riktigt sjuka, typ "Flyg och kolonisera planeten Himur!", med ett svar man kan ge som "Låter kanon, jag har det."
Antar att dom försökte översätta "i got it"? Lite udda

Men anledningen jag frågar är, hur blir det med savegames?
Jag har ett savegame i space-fasen nu, där alla stjärnorna och planeterna är skapade med den svenska namn-generatorn. Översätts dom automatiskt när man laddar ett savegame beroende på det installerade språket?
Hoppas fan det!
Vilket är anledningen att jag ska installera om på Engelska imorgon.

Liksom.... dom svenska namnen är ju bara FÖR äckliga.. "Nörd" hette en planet, en annan hette "Väsa-2".
Det går bara inte att spela i en sån galax

Förresten, kan vi inte dela våra musik-stycken? Skulle väldigt gärna vilja höra några av era andras musik/planet-ambiens, om ni gjort nåt mer än bara låta det slumpas fram dvs
Här är min nuvarande. (lägg i "Mina sporeskapelser/Stadsmusik", ladda sen i nån stad)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Testade detta spel igår, det var en riktig besvikelse. Inte för att jag hängt med i hypen direkt men man har ju ändå hört om det sedan Eldkvarn brann ungefär.

Orkade inte lira mer än att mitt creature kom upp ur vattnet och började äta upp alla sina grannar. Jag fick aldrig känslan att min varelse direkt "evolutionerade" upp sig, då jag kunde ändra så pass mycket i editorn att varelsen aldrig var sig lik när den pånyttföddes. Och i vattenfasen, kunde man ens misslyckas? Jag dog några gånger men föddes bara på nytt.

Hela spelet kändes mer som att leka med en docka med många delar. Det var även väldigt många grafikbuggar. Grafiken i övrigt lämnade en del att önska då den kändes åtminstone 3-4 år gammal. Inte heller verkar spelet vara anpassat för att spelas i upplösningar högre än 1024x768 då knappar och text var mikroskopiska på min 1920x1200-skärm.

Tveksamt om jag kommer starta spelet igen, kanske för att se hur det blir i civ och space, men det är inget som jag är speciellt sugen på.

Tycker man Sims är roligt kan man nog tycka Spore är roligt också antar jag, och som Baleur säger här ovan, det här är ett spel som blir lite vad man gör det till.

Inget för mig iaf. Vi får se hur det är om 10 expansioner...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med de ovan, inget spel som levererar riktigt om man stressar igenom, som jag gjorde inatt (EA Store ), skall nog spela en ny ras senare

Permalänk
Medlem

Varför stressar ni igenom spelet överhuvudtaget? Blir det inte som att se en film i 2x framåtspolning?
Är det så viktigt att kunna vara den första på ett forum att säga att man spelat igenom det?

Hur funkar den där multiplayer-grejen, att man spelar passivt med andra spelare över nätet?

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Varför stressar ni igenom spelet överhuvudtaget? Blir det inte som att se en film i 2x framåtspolning?
Är det så viktigt att kunna vara den första på ett forum att säga att man spelat igenom det?

Hur funkar den där multiplayer-grejen, att man spelar passivt med andra spelare över nätet?

Därför att det steg jag mest sett framemot är rymdsteget, flyga runt med sitt rymdskepp och terrraforma

Har tagit mig dit två gånger nu, men av någon anledning kan jag inte spara mitt spel där :S Spara går helt enkelt inte att klicka på, någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Därför att det steg jag mest sett framemot är rymdsteget, flyga runt med sitt rymdskepp och terrraforma

Har tagit mig dit två gånger nu, men av någon anledning kan jag inte spara mitt spel där :S Spara går helt enkelt inte att klicka på, någon som vet varför?

Jag har exakt samma problem, kan inte spara när jag kommer till rymdfasen.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Har inte direkt stressat igenom spelet, men samtidigt la jag inte ner 2000 timmar på att designa min creature samt byggnader och fordon, men jag har gått runt och utforskat området man är på, slaktat alla raser jag kommit åt, samlat delar, men det har ändå gått ganska snabbt och när jag slog av spelet så hade jag kommit till civ fasen och erövrat 4 städer.

Dock stör jag mig på att det verkar inte spela någon roll alls vilka vapen man har förutom just skadan, zoomar man in så lobbar den någon ljus-boll från mitten av fordonet och struntar totalt i alla vapnen jag har tryckt på fordonet, har t.ex något som ser ut som en rocketlauncher, fortf en ljusboll.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Har själv spelat och kommit till Rymd fasen
Men en sak undrar jag, varför funkar det inte att logga in och varför är Spore.com stängd ??

Förberedelser ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Har själv spelat och kommit till Rymd fasen
Men en sak undrar jag, varför funkar det inte att logga in och varför är Spore.com stängd ??

Förberedelser ??

Kan du spara ditt rymdspel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Kan du spara ditt rymdspel?

Troligen har du ett uppdrag att göra innan du kan spara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zns
Troligen har du ett uppdrag att göra innan du kan spara.

Hmm, kanske sant. Får kika när jag kommer hem. Tackar.

Permalänk
Medlem

För jäkla drygt att planeterna inte kan sköta sig själva, det kommer ju pirater och attacker hela tiden. Man hinner liksom inte göra något annat än att flyga mellan sina planeter och försvara sig.

Bleh...

Visa signatur

:: fisk