Permalänk

Spore

Läääängtaaar!! Någon som vet när det kommer ut ungefär? Ser ut att bli det enda spelet jag kommer behöva iaf:D

Permalänk
Medlem

Håller absolut med, spore verkar bli väldigt kul!
Det har sagts att spelet ska släppas 2006 men läste någonstans att det inte verkar bättre än att det blir 2007.

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du är iaf inte ensam om att längta Läste på någon sida att det hade blivit bästa spel eller något, rätta mig gärna om jag har fel ;D

Visa signatur

Opteron 165 1.8Ghz @ 2.6, vcore 1.4v > G.Skill F1 PC3200 (2x1GB) 2-3-2-5 > DFI LanParty Ultra-D >BFG 7900GT @475/1360Mhz> Big Thyphoon > WD Caviar 250GB >

Permalänk

hehe vem rättar det egentligen=) Gosh....vill ha det nuuu! Att man ska behöva vänta så länge=(

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett denna video så kan man ju inte annat än längta

http://video.google.com/videoplay?docid=1734727723734486891&q...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Alltså jag kollade lite snabbt på en 35 minuter gameplay video och jag vet inte men det verkar lite väl gulligt eller barnsligt?? Jag kan ha fel, snabbkollade bara lite! Vad är det för typ av spel? RTS/RPG eller? Verkar som man började som nån spermie ? och sen utvecklades? Nån som vet lte mer får gärna förklara, spelet verkar vara hypat iaf!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Alltså jag kollade lite snabbt på en 35 minuter gameplay video och jag vet inte men det verkar lite väl gulligt eller barnsligt?? Jag kan ha fel, snabbkollade bara lite! Vad är det för typ av spel? RTS/RPG eller? Verkar som man började som nån spermie ? och sen utvecklades? Nån som vet lte mer får gärna förklara, spelet verkar vara hypat iaf!

Är du en alldeles för tuff kille för att spela något gulligt eller barnsligt spel?

Permalänk
Medlem

heeh detta ska iaf testas....kan hända att det är lite tråkigt i längden men det ser ju GRYMMT ut...skulle vara lite mindre pastell färger bara :P...

release datum?

ingen är för tuff för detta spel! ;P

//Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Är du en alldeles för tuff kille för att spela något gulligt eller barnsligt spel?

Inte för att jag förstår vad ditt inlägg har med diskussionen att göra men för att förtydliga, vad går spelet ut på?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså jag kollade lite snabbt på en 35 minuter gameplay video och jag vet inte men det verkar lite väl gulligt eller barnsligt?? Jag kan ha fel, snabbkollade bara lite! Vad är det för typ av spel? RTS/RPG eller? Verkar som man började som nån spermie ? och sen utvecklades? Nån som vet lite mer får gärna förklara, spelet verkar vara hypat iaf!

Själva kallar dom det för SimAnything. Det går ut på att ta sin lilla encelliga varelse från droppen vatten, till havet, upp på land, föröka sig, bilda en civilisation, starta krig/eller förhandla med andra civilisationer, och till slut ta sig ut i rymden och börja om från början på en annan planet, t.o.m. i ett annat solsystem.

Det ballaste med spelet är att man kan skapa sin varelse i princip hur man vill. Utvecklarna har byggt en speciell fysik-motor som ex. känner av hur många och vart du sätter benen och räknar ut hur din varelse ska gå.

Editorn som skapades är ochså rätt ball. Designteamet fick nästan helt fria händer att skapa alla möjliga olika varelser. Sen delades varelsen upp i sina beståndsdelar (händer, fötter, armar, ben, huvuden, näbbar, snablar, osv). Sen gjordes det om till 3D och slängdes in i editorn.

En till intressant funktion är att varje gång du spelar sparas din civilistaion samt hur du spelar i en databas. Sen när någon annan börjar spela laddas allt från databasen ner till den personens dator där AI:n sen tar över kontrollen. Detta gör att alla andra civilisationer och fiender du möter i spelet är skapade av andra spelare och inte av utvecklingsteamet

Senast jag läste ska det släppas Q1-2007

//_boriz

PS. All info är hämtad från senaste nummret av PC-Gamer.

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk

Det här verkar bli ett sånt här spel som man faktist har ROLIGT medans man spelar.
Visst, Battlefield 2 är ju kul men inte på samma sätt, i Spore lär man ju kunna skratta och ha sig!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Kolla på hela filmen.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte för att jag förstår vad ditt inlägg har med diskussionen att göra men för att förtydliga, vad går spelet ut på?

Du skrev att det verkade lite väl gulligt eller barnsligt, därav mitt inlägg.

Permalänk

VILL HA! DIRR!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus

Måste man vara en "tuff kille" om man inte vill spela barnsliga och gulliga spel? så om du menar allvar med ditt argument betyder det att du sitter hemma o spelar matteraketen och dylikt?

annars är ju du också en sån här "tuff kille" som du säger..

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem

Upp med en hand alla som tror att det här kommer floppa!
Jag tror det kommer kännas grymt begränsat iaf. Att sköta en hel evolution är nog att sätta ribban lite högt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
Jag tror det kommer kännas grymt begränsat iaf. Att sköta en hel evolution är nog att sätta ribban lite högt.

Det ser ju inte ut att vara särskilt begränsat i de videos man fått se hittils iallafall. Jag tror det kommer blir jättebra och jag kan knappt vänta.

Redan nu finns det ju fungerande funktioner i spelet som se ut att kunna hålla en sysselsatt i timtal. Och då är ju spelet inte ens klart än på ett bra tag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Begränsat? Det är väl ett av dem riktigt fria spelen som kommit/kommer ut, med tanke på att världen skapas av dig, tex hur husen ser ut, allting är designat av dig, iaf inom din civilisation vilket är ganska förståeligt. Så begränsat skulle jag nog inte kalla det.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
Måste man vara en "tuff kille" om man inte vill spela barnsliga och gulliga spel? så om du menar allvar med ditt argument betyder det att du sitter hemma o spelar matteraketen och dylikt?

annars är ju du också en sån här "tuff kille" som du säger..

Hihi, var bara en fråga, inget annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Det ser ju inte ut att vara särskilt begränsat i de videos man fått se hittils iallafall. Jag tror det kommer blir jättebra och jag kan knappt vänta.

Redan nu finns det ju fungerande funktioner i spelet som se ut att kunna hålla en sysselsatt i timtal. Och då är ju spelet inte ens klart än på ett bra tag...

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Begränsat? Det är väl ett av dem riktigt fria spelen som kommit/kommer ut, med tanke på att världen skapas av dig, tex hur husen ser ut, allting är designat av dig, iaf inom din civilisation vilket är ganska förståeligt. Så begränsat skulle jag nog inte kalla det.

Relativt till andra spel är det väldigt fritt ja. Men när man väl sitter där tror jag det kommer kännas väldigt begränsat.. Bara en känsla jag har. Se mig som pessimist om ni vill.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Citat:

Hand upp!

Ärligt talat tror jag det kommer bli samma reaktioner som i B&W. Jag tyckte att det skulle bli skitballt med B&W och sen när jag fick det var det kul i en dag ungefär. Alldeles för långsamt och alldeles för lite att göra. Man mest väntar medans ens by föder barn, samlar träd eller vad de nu gör. Tror att Spore kommer få samma effekt, iaf på mig. Visst, det är kul att designa saker, men det är i princip det unika och dragkraftiga i hela spelet. Sitta och designa saker. Tror inte det kommer att underhålla mig länge.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Det är såna här flopp-tankegångar som det inte gäller att sprida vidare till investerarna. Då blir det inget spel Det låter bra, tyvärr för bra - det floppar

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Tror absolut inte att det kommer att floppa, det finns helt klart en marknad för den här typen av spel.
Har redan bokat spelet men vill ha det nu ju!

Visa signatur

Mick

Permalänk

Lätt att jag ska ha det här spelet.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Vi behöver nytänkande inom spelvärlden och Will Wright är den rätta personen att ro detta iland.

Klart man suktar efter denna.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

intressant spel som nog kommer bli årets nytänkande spel.
ser fram emot det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag tror detta blir helt kanon. Kan knappt vänta tills det kommer. Jag kommer sitta klistrad iaf.

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem

Är tyvärr också rädd att det kommer kännas begränsat speciellt med hela hypen kring det.

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Medlem

The galaxy is mine!

Känns inte som en hype, då Will Wright* har en tung bakgrund. Säg något Sim* som är misslyckat?

Kan knappast klaga på SimTower, SimCity, etc... Jag som väntade intensivt på SimCity 5, tror dock på att det här kommer bringa många glada timmar framför min stackars skärm.

Tack till Xerbee för rättelsen!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian