Permalänk
Medlem

Re: spore online

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrenilsson_
Hur fungerar spore online egentligen?

Har man möjlighet att resa till en kompisens värld och hälsa på?
vilka möjligheter har man online jämfört med singleplayer?

ingen "multiplayer" finns utan det som händer e att din singleplayer värld befolkas av grejer som andra spelare gjort.

Ingen direkt kontroll på det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Re: Re: spore online

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ingen "multiplayer" finns utan det som händer e att din singleplayer värld befolkas av grejer som andra spelare gjort.

Ingen direkt kontroll på det

okej, där försvann det roliga som jag hade hoppats på :P, Nej men jag har testat spelet på singleplayer, helt OK spel faktiskt!

men det skulle helt klart varit en bättre spelupplevelse om man kunde logga in på sin "planet",vi kan kalla det karaktär i detta fallet, för att sedan attackera/erövra/samarbeta, med andra "karaktärer" i spelet.

det är min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Hade ju varit optimalt om man kunde varit i samma värld

Permalänk

har testat det nu och blev lite besviken saknade samma sak som sims spelen...

ett multiplayer läge att man kan spela i samma kvarter/planet med sina polare över nätverket och kötta /hjälpa varandra med olika uppgifter

roligast var helt klart steg 1 och 2 sen känndes det som att all din tid du la ner på att cleara kartan i steg 2 för att få alla upgraderingar var meningslöst...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Måste ha akut hjälp!

Jag råkade spara mitt spel i stamfasen precis innan min sista stam-medlem dog, och spelet startar bara om från den sparningen och repeteras?

Vad ska jag göra? köra om hela spelet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Civilisationer under vatten tog de bort ur spelet, samma med att man skall kunna göra egna växter. Antagligen för att EA vill ha det som expansioner.

Got to love EA å deras penga-mjölkande, känns som att EA publicerar cirka 50% av alla pc-spel på marknaden... Å det är säkert mörkertal...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
har testat det nu och blev lite besviken saknade samma sak som sims spelen...

ett multiplayer läge att man kan spela i samma kvarter/planet med sina polare över nätverket och kötta /hjälpa varandra med olika uppgifter

roligast var helt klart steg 1 och 2 sen känndes det som att all din tid du la ner på att cleara kartan i steg 2 för att få alla upgraderingar var meningslöst...

håller med
efter stamfasen var det bara jaha vad ska jag göra nu med alla 10000 uppgraderingar osv jag slösade tid att skaffa...

Och birge dom släpper nog 50% av spelen
men blir något EA spel bra?

Permalänk

Hej,

har bara läst lite recensioner. Tycker det verkar vara lite "kiddie" över grafik.. Har jag fel? Är spelet för mig i 30 års åldern? (Hoppas det)

mvh, Rosa

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Hej,

har bara läst lite recensioner. Tycker det verkar vara lite "kiddie" över grafik.. Har jag fel? Är spelet för mig i 30 års åldern? (Hoppas det)

mvh, Rosa

Funkar till alla åldrar tycker jag.
Men jo, kiddie-grafik, ligger lite i det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Är du en alldeles för tuff kille för att spela något gulligt eller barnsligt spel?

näe det kanske han inte är, men man måste väl fråga ffs?

lipsill

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag undrade mest för jag vill ha lite realistiska spel. Det är ju ändå pengar som ska spenderas.

Permalänk
Inaktiv

Spore är inte realistiskt nånstanns.
Då ska man verkligen inte spela det.

Permalänk
Medlem

Det är lite synd tycker jag. Jag har inte nåt emot "barnslig" grafik normalt sett, men jag tycker Spore kunde nog ha varit lite mer intressant om det hade haft en lite mer realistisk framtoning. Om det hade framhävt läskigheten i att försöka överleva mer.

För mig blev Spore ett fall av "jag vill se nästa fas". Men när man väl kom till nästa fas så var det en roligt en minut eller två och sedan kändes det väldigt repetetivt. Att se folks galna skapelser är väl lite roligt, men inte tillräckligt för att kunna "bära" spelet.

En besvikelse tycker jag personligen. Fantastisk idé men tråkigt utförande.

Permalänk

Är väldigt kul i början. Man när man kommer till "rymden" så blir allt mycke tråkigare. Synd. Trodde det verkligen det skulle bli nånting enormt bra av det här.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Inaktiv

Sen med 58 expansioner blir det nog vad det borde varit från början.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man imponerar!? "Följer" mönstret med dans och sång sen lackar de ur.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Beginner: Du måste ha fler ("allierade") med dig.
Står tidigare i tråden.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Känns lite som man är med i en Disney/Pixar film när man spelar Spore.
Spore är kanske kul första gången men sen blir man nog döless.
Fast barn kan nog hålla sig sysselsatta länge, tror faktiskt Spore är perfekt för den målgruppen + att de får "lära" sig lite grundläggande saker.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

mm håller med.

visst, lite halvskoj att "pyssla" med nån timme här och där, men inget man sätter sig och nöter

Jag har hela tiden känslan att jag lika gärna kan spela Civilization om jag vill följa "x" utvecklande så att säga, sen är det mkt roligare strategi där med. Nu i efterhand så går spelen inte ens att jämföra... men ja, ni hajjar nog.

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Har bara kommit till civ fasen än så länge, men jag tycker stamfasen kunde gjorts mkt mer intressant med fler råvaror att samla, fler hus och uppgraderingar att bygga mm. Typ som Settlers eller liknande. Saknde försvarsmurar, bondgårdar, väderkvarnar.. kanske tom hade kunnat vara på sin plats att tämja andra djur och använda som riddjur.

Nu byggde jag bara marachashuset, trumpethuset samt spjuthuset... sen var det bara att försöka imponera på andra, gick det inte så slog man bara ned dem

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Är i civilisations stadiet, och vill attackera en stad. Dock hittar inte jag hur jag gör? Det hjälper inte att kalla deras folk lämlösa rymdvarelser

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
Är i civilisations stadiet, och vill attackera en stad. Dock hittar inte jag hur jag gör? Det hjälper inte att kalla deras folk lämlösa rymdvarelser

Spelar du krigisk, ekonomisk eller religös stat?

Permalänk
Medlem

Ekonomisk, vet inte hur jag blev det... Blir nu attackerad av en Enda gul båt som förstör hela min stad, för jag kan inte attackera den

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Fast barn kan nog hålla sig sysselsatta länge, tror faktiskt Spore är perfekt för den målgruppen + att de får "lära" sig lite grundläggande saker.

Kan bekräfta detta, min 10-åriga syster spelar Spore 24/7 nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
Ekonomisk, vet inte hur jag blev det... Blir nu attackerad av en Enda gul båt som förstör hela min stad, för jag kan inte attackera den

Ekonomisk blir du genom att spela lite halvt militäriskt och halvt genom att alliera dig, jag var också ekonomisk.

Hela grejen är att du ska tjäna väldigt mycket pengar, jag använde en av de största nationerna som allierad genom att ge honom en massa pengar, och sedan köpte jag själv upp en ensam militärisk stad för att kunna skydda mig.

Rent allmänt ska du försöka handla med så många som möjligt.

EDIT: Jag kör i rymdstadiet nu med en art som jag gjorde väldigt hastigt i och med att man bara kunde göra om sin art en sista gång innan man gick vidare till stamfasen och jag är inte riktigt nöjd med den jag har.

Går det inte att bara byta ut min art och vara kvar där jag är?

Permalänk
Medlem

Spelets grafik hadde jag inga problem med men det känns väldigt simpelt spelmässigt och saknar massor med saker.

tex i alla land faserna innan man kommer till civilisations fasen skulle iaf jag vilja kunna stanna kvar och göra mer men det finns ingenting att göra känns som om allt är ett linjärt race till civilisationsfasen och även den är väldigt simpel.

Som sagt behövs en del expansioner innan detta spel blir i närheten av bra men det har klart potential.

Rymdfasen har fruktansvärt dåliga kontroller och att flyga rymdskeppet är bara ett bök , någon som vet hur jag låser 3person view på skeppet ?
Blir snabbt irriterande att flyga fram och tillbaka för små strunt saker jag saknar möjligheten att bygga transport skepp som man kan bygga och sätta till att frakta resurser från kollonier till hemplaneten så man slipper åka runt runt hela jla tiden och hämta.

Nej dom får allt fixa gui och en massa funktioner som är saknas och snabbt märks för en som har spelat ett antal civ/sim/strategispel i fas 5 och lägga till massor av inehåll i fas 2-4 innan detta spel blir bra.
Kommer att titta tillbaka till detta spel om 1-2 år då dom fixat till det , då tror jag detta spel kommer att vara helt jla kung men nu känns det mest som dom stressat fram det.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk

Håller med om att det är en jäkla massa saker som saknas, och det är alldeles för många irriterande småsaker, och då syftar jag mest på rymdstadiet, har nu börjat bli anfallen av motståndare hela tiden och jag har inte hunnit få tillräckligt bra vapen för att kunna skydda mig och för att få dem krävs det att jag samlar ihop mer pengar och gör lite fler uppdrag men det kan jag ju inte göra när jag blir anfallen stup i kvarten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Ekonomisk blir du genom att spela lite halvt militäriskt och halvt genom att alliera dig, jag var också ekonomisk.

Hela grejen är att du ska tjäna väldigt mycket pengar, jag använde en av de största nationerna som allierad genom att ge honom en massa pengar, och sedan köpte jag själv upp en ensam militärisk stad för att kunna skydda mig.

Rent allmänt ska du försöka handla med så många som möjligt.

EDIT: Jag kör i rymdstadiet nu med en art som jag gjorde väldigt hastigt i och med att man bara kunde göra om sin art en sista gång innan man gick vidare till stamfasen och jag är inte riktigt nöjd med den jag har.

Går det inte att bara byta ut min art och vara kvar där jag är?

Tja, du kan ju alltid välja nytt spel och börja i den ålder du är inne i, men du får inte behålla dina städer/allianser/ etc. som du hade då... däremot kan du alltid ladda in dina gamla farkoster och byggnader så du slipper bygga om dom ^^,

BTW så kan man ju faktiskt spela ett mycket gammal (läs windows 2.11) spel som känns identiskt med rymdstadiet, samt bättre... Ascendancy...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Det absolut sjukaste i hela spelet är att om du zoomar ut från en planet kommer spelet panorera långsamt ut en liten stund (2-3 sek?) efter och då kan du inte göra något. Det är så sjukt störigt! Sånna jävla småsaker som totalförstör ett spel. Det gör att det tar så jävla mycket längre tid att förflytta sig på kartan, och det vill man ju inte! Grafiken är inte ens snygg så det finns ingen som helst jävla poäng att titta på rymden panorera i någon sekund!

Ungefär som att Civ: Revolutions gör en liknande grej i början av varje runda. Hoppar till varje stad ÄVEN OM JAG INTE VILL GÖRA NÅGOT! Det gör att säkert fem minuter av varje runda går till att skrika sig hes och kasta gamla disketter i väggen av frustration.

Alla spel som har ofrivilliga kamerarörelser utan poäng som man inte kan varken avbryta, påverka eller stänga av borde konsekvent få en fet nolla av alla speltidningar och spelskaparna ska straffas med minst 50 piskrapp följt av ett gatlopp där stadens innevånare kastar salt och smädelser. Det är tamejfan det lägsta jävla sättet att tvinga fast en användare i ett spel. Jag hade nog kunnat likna det vid landsförräderi eller kungamord, om inte hårdare. På fängelset borde spelutvecklare som lägger in sånt här skit i sitt spel sitta på en speciell avdelning så att inte alla brottslingar med högre status mördar dem. Jag anställer hellre en erkänd heroinmissbrukare med ett långt brottsregister att vakta min nyfödda son än någon som utan samvete utsätter flera tusentals människor för denna mentala våldtäkt!

FY FAN! Ett sånt jävla svek! En sån jävla spottloska i ansiktet på de som köper spelet! Vilket lågt jävla beteende, att dom ens kan titta sig i spegeln på mornarna! Om man inte brinner i helvetet för att göra så vet jag inte vad man ska göra. Mengele hade ju för fan fått sitta bredvid Gud innan Will Wright!

EDIT:

Till alla lättstötta kan jag tipsa om att ta det här med en nypa salt, men fa-a-an så idiotiskt och värdelöst det är

Dold text
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det absolut sjukaste i hela spelet är att om du zoomar ut från en planet kommer spelet panorera långsamt ut en liten stund (2-3 sek?) efter och då kan du inte göra något. Det är så sjukt störigt! Sånna jävla småsaker som totalförstör ett spel. Det gör att det tar så jävla mycket längre tid att förflytta sig på kartan, och det vill man ju inte! Grafiken är inte ens snygg så det finns ingen som helst jävla poäng att titta på rymden panorera i någon sekund!

Ungefär som att Civ: Revolutions gör en liknande grej i början av varje runda. Hoppar till varje stad ÄVEN OM JAG INTE VILL GÖRA NÅGOT! Det gör att säkert fem minuter av varje runda går till att skrika sig hes och kasta gamla disketter i väggen av frustration.

Alla spel som har ofrivilliga kamerarörelser utan poäng som man inte kan varken avbryta, påverka eller stänga av borde konsekvent få en fet nolla av alla speltidningar och spelskaparna ska straffas med minst 50 piskrapp följt av ett gatlopp där stadens innevånare kastar salt och smädelser. Det är tamejfan det lägsta jävla sättet att tvinga fast en användare i ett spel. Jag hade nog kunnat likna det vid landsförräderi eller kungamord, om inte hårdare. På fängelset borde spelutvecklare som lägger in sånt här skit i sitt spel sitta på en speciell avdelning så att inte alla brottslingar med högre status mördar dem. Jag anställer hellre en erkänd heroinmissbrukare med ett långt brottsregister att vakta min nyfödda son än någon som utan samvete utsätter flera tusentals människor för denna mentala våldtäkt!

FY FAN! Ett sånt jävla svek! En sån jävla spottloska i ansiktet på de som köper spelet! Vilket lågt jävla beteende, att dom ens kan titta sig i spegeln på mornarna! Om man inte brinner i helvetet för att göra så vet jag inte vad man ska göra. Mengele hade ju för fan fått sitta bredvid Gud innan Will Wright!

EDIT:

Till alla lättstötta kan jag tipsa om att ta det här med en nypa salt, men fa-a-an så idiotiskt och värdelöst det är

Dold text

Dude... It's only a game...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Dude... It's only a game...

Du missade alltså kommentaren jag skrev dit enbart för att peka ut inläggets smått oseriösa karaktär för folk som inte insåg den direkt?