Permalänk
Medlem

jaja.. ångrar att jag köpte spelet.:(

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Du kanske kan lämna tillbaka det nu när det framkommit i media att de har ett helt sjukt kopieringsskydd... Om man gormar och har sig riktigt mycket går det nog bra. ^^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Målgruppen är ju små barn och vuxna som inte kan ett skit om dataspel.
Så därför ser spelet ut som det gör, för er som undrar.
Jag tror jag klarar mig från små gulliga räkor med fötter, som piper och har sex.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hur lägger man till någon i sin flock?

Alltså hur fixar man en team mate som kan hjälpa till att slåss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orr3
Hur lägger man till någon i sin flock?

Alltså hur fixar man en team mate som kan hjälpa till att slåss?

Du får använda social verktyget precis som när du skall charma andra djur att bli allierade fast du gör det på en av din egen eller allierad ras.

Permalänk

det heter _DATOR_ inte data....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede

Och det hör till tråden, hur?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede

Ska du rätta så rätta korrekt. ;P Det heter faktiskt PC om man nu tvunget måste vara petig.

Tror nog att alla förstår vad man menar oavsett om man säger data, dator eller pc.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Kanske är helt ute och cyklar nu, men... PC är förkortningen för personal computer vilket är det engelska ordet för dator (duh), alltså är dator det korrekta ordet eftersom vi pratar svenska här, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ska du rätta så rätta korrekt. ;P Det heter faktiskt PC om man nu tvunget måste vara petig.

Tror nog att alla förstår vad man menar oavsett om man säger data, dator eller pc.

Data = information. Dator = maskin som hanterar data.

Dator eller Data-maskin. Inte data.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tjenare!

lyckades spara nu, man kan bara göra det utanför planeten. Men dock så kan jag fortfarande inte trycka på "öppna kommunikationspanelen" :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
När jag ser en screenshot på spelet och tänker att vissa faktiskt gillar spelet så får jag rysningar.
Typ samma sak med TF2, jäkla skräp..

'
Du kan fan inte vara riktigt frisk!
Spore kanske inte är det bästa spelet som gjorts, men TF2!? Lätt ett av dom roligaste!

Du behöver få lite sex och\eller sömn!

OnT
Lite väl enformigt spel, är väll inte ledsen över att ha köpt det men det blir nog liggandes efter en stund!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Nu är jag på rymdfasen. Är de nån som klarat förbi den?
Edit .
Nu är jag lite ledsen nu fick jag starta om från varelsefasen bara för ja glömde sava:( Den roligaste fasen är den som är stenoldern tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonkz
Tjenare!

lyckades spara nu, man kan bara göra det utanför planeten. Men dock så kan jag fortfarande inte trycka på "öppna kommunikationspanelen" :S

Jag fick också det problemet en liten bit in i rymdfasen, jag bara sparade och stängde av så funkade det nästa gång jag startade spelet, har inte haft problemet sen dess.

Permalänk
Avstängd

skitspel, hade jag varit 9 år kanske jag fortsatt spela.

Permalänk
Medlem

Räcker ett "8800 GTS 320 mb" för att lira det här spelet med schysst framrate?

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Räcker ett "8800 GTS 320 mb" för att lira det här spelet med schysst framrate?

Mvh
Isak

Detta spelet skulle flyta med ett väldigt kasst grafikkort skulle jag tro.

Kör iallafall max i 1280x1024 med 9600gt vilket är lite bättre/sämre än 8800gts640

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Jag kör 1600x1200 med ett X1950 Pro, och max på allt.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får en massa omstarter i spelet när man ska bygga en båt i civilationfasen?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa detta spel, känns som en skön avkoppling emot "Hardcore_skjutalltochalladusersåvinnerdu_"-spel som finns..

Men när jag kollar här så verkar ju folk mest klaga på det. :S
Och att endast 3st installationer är möjligt är ju så dumt så det inte är sant.

Men, om ni som har det tänker efter, var det värt pengarna att köpa Spore?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Detta spelet skulle flyta med ett väldigt kasst grafikkort skulle jag tro.

Kan bekräfta det, funkar fint på ett GF FX5700 256mb...
Med tanke på spelets målgrupp var de väll tvungna att dra ner systemkraven rejält.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med det, fokus är ju mest på de olika skaparna, varelser, bilar, hus, rymdskepp osv. Och dessutom, när du väl kommer till rymdenfasen, finns det en hel galax att utforska och leka med, med ca. en halv miljon stjärnor.

Men sen, med tanke på att de jobbat med spelet i, vad var det, 5, 8 år? så hade jag förväntat mig ett bättre spel, men jag är fortfarande väldigt nöjd. Det är ju lite så, lever du aggresivt i rymden, får du väl förvänta dig lite attacker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renen89
Jag är väldigt nöjd med det, fokus är ju mest på de olika skaparna, varelser, bilar, hus, rymdskepp osv. Och dessutom, när du väl kommer till rymdenfasen, finns det en hel galax att utforska och leka med, med ca. en halv miljon stjärnor.

Men sen, med tanke på att de jobbat med spelet i, vad var det, 5, 8 år? så hade jag förväntat mig ett bättre spel, men jag är fortfarande väldigt nöjd. Det är ju lite så, lever du aggresivt i rymden, får du väl förvänta dig lite attacker.

Stör mig något otroligt på att det, egentligen, är helt värdelöst med allt detta skapande, då det inte leder till något annat än utseende i slutändan, utseende som man slutar bry sig om helt enkelt.

Spore hade kunnat vara så mycket mer, men det föll helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Dom har säkert mycket färdigt, men dom ska ju kunna släppa 52 expansioner också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Stör mig något otroligt på att det, egentligen, är helt värdelöst med allt detta skapande, då det inte leder till något annat än utseende i slutändan, utseende som man slutar bry sig om helt enkelt.

Spore hade kunnat vara så mycket mer, men det föll helt enkelt.

Jag vet inte riktigt varför du förväntade dig att det inte skulle vara så, med tanke på att det är Will Wright som är skaparen, jag tycker han väldigt ofta har fokus på kreativitet.

Permalänk
Medlem

Men kreativiteten måste leda någonstans för att det ska bli något. Att sitta och bestämma skins, färger hur många ögon osv som ens gubbar har när det är helt totalt meningslöst för spelet man spelar blir kontrakreativt. Att bara skapa för skapandets skull leder ingen vart. Jag tycker det känns väldigt konstlat.

De skulle kunna lyfta ur hela "creature creatorn" och spelet skulle fungera precis likadant! Uselt!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renen89
Jag vet inte riktigt varför du förväntade dig att det inte skulle vara så, med tanke på att det är Will Wright som är skaparen, jag tycker han väldigt ofta har fokus på kreativitet.

Kreativitet i all ära, men tyvärr saknar spelet just det i övriga aspekter.

Gärna lite gameplay, annars kör jag på photoshop.

Permalänk

Hur ökar man det här med T värde? Jag har liksom tappat tråden.

Försöker etablera mig ett fint litet lunchställe på planeten Virn eller vad f-n den heter men det vill sig inte. En fin liten bubbla över staden bara.

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboColle
Hur ökar man det här med T värde? Jag har liksom tappat tråden.

Försöker etablera mig ett fint litet lunchställe på planeten Virn eller vad f-n den heter men det vill sig inte. En fin liten bubbla över staden bara.

Du klickar på den knappen på minimapen som ser ut som en jordglob för att växla till T-värderutan. I den ser du en röd prick som visar var du är. Uppåt innebär tjockare atmosfär, neråt tvärtom. Höger är varmare och vänster är kallare. Du ska använda olika hjälpmedel för att få den mot mitten, den röda pricken, och därtill sätta växter och djur på planeten för att hålla kvar den i det läget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Du klickar på den knappen på minimapen som ser ut som en jordglob för att växla till T-värderutan. I den ser du en röd prick som visar var du är. Uppåt innebär tjockare atmosfär, neråt tvärtom. Höger är varmare och vänster är kallare. Du ska använda olika hjälpmedel för att få den mot mitten, den röda pricken, och därtill sätta växter och djur på planeten för att hålla kvar den i det läget.

Då är jag med i matchen igen! Tack!

Frågan är då. Kan jag flytta hela planeten? Den är för varm. LOL
Hur kan jag få den svalare?

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".