Byte från SP3 -> SP2

Permalänk
Medlem

Byte från SP3 -> SP2

Hejsan alla glada!

Nu är det så att jag för några veckor sedan installerade Service Pack 3, då jag inte visste vilka problem det kunde ge mig.

Idag när jag skulle sätta igång ett spel som jag inte spelat på åratal, för att en kompis ville att jag skulle hjälpa honom så märkte jag att det inte funkade, fick ett meddelande varje gång jag loggade in: A possible hacking threat has been detected.

Efter lång undersökning på vad det kunde vara så är jag nu helt säker på att det är pga. SP3 som jag installerat.

Ni kanske tycker att det låter som ganska irrelevant information men vill bara få er att förstå varför jag vill byta tillbaks till SP2.

Så först och främst: Går det att byta tillbaks från SP3 till SP2?

Om det går: Hur gör jag?

Tack på förhand,
Tobbe

Permalänk
Medlem

Om du minns det exakta datumet när uppdaterade till SP3 borde en vanlig systemåterställning vara en lösning till problemet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

det står annars när du väljer datum

finns ingen avinstallera i lägg till/ta bort program menyn ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
det står annars när du väljer datum

finns ingen avinstallera i lägg till/ta bort program menyn ??

Men om man avinstallerar SP3 i lägg till/ta bort, får man automatiskt SP2 då? Jag är rädd för att man förstör något, så datorn slutar fungera helt och hållet till slut.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

ta en backup av hela datorn... avinstallera SP3. Vill du vara säker på att du har SP2, installera det igen.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
ta en backup av hela datorn... avinstallera SP3. Vill du vara säker på att du har SP2, installera det igen.

Hej Mr_Lazy! Tack för svaret!

Nu undrar jag bara hur jag tar en backup av datorn? Kan inte så mycket inom detta område tyvärr.

Men det låter som en lösning, skulle bli glad av en förklaring till hur jag gör det bara, tack igen!

/Tobbe

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade bara sp3 i lägg till/ta bort program och allt funkar som vanligt för mig.

Permalänk
Medlem

Okej, men är det någon som kan förklara hur man gör en backup på datorn?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

du kopierar allt du vill ha kvar ??

alt gör en image kopia med t.ex acronis trueimage

Permalänk
Medlem

Så ni menade att jag ska bränna ner allt jag vill ha kvar på CDs? :/ ååååh...

Permalänk
Hedersmedlem

Eller ännu bättre på diskett
Nä, men DVD är väl en lösning iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Eller ännu bättre på diskett
Nä, men DVD är väl en lösning iaf

Ett litet antal disketter. xD Nee fy, med dagens storlekar så är inte ens bluray-skivorna tillräckligt när man ska göra en komplett backup. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

nä men krävs bra färre Bluray skivor än dvd skivor:D

räcker med 10 Bluray skivor för min del sofar..

men tjacka en externdisk och flytta allt dit, detta är inte nödvändigt men rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Okej, tackar för alla svar!

Men är det någon som har erfarenhet av detta och vet att det förmodligen kommer gå felfritt genom att bara avinstallera SP3 via lägg till/ta bort programmet?

Permalänk
Medlem

Gör två partitioner och lägg över det Du vill spara på den ena. Då kan Du göra vad Du vill med den andra, ta bort SP3 eller ominstallera . Visserligen får Du installera om en del program, men alla dokument och liknande finns kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00z
Hej Mr_Lazy! Tack för svaret!

Nu undrar jag bara hur jag tar en backup av datorn? Kan inte så mycket inom detta område tyvärr.

Men det låter som en lösning, skulle bli glad av en förklaring till hur jag gör det bara, tack igen!

/Tobbe

Acronis True Image

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.