Spel som hyllades trots att dom sög

Permalänk
Medlem

Varför låter inte folk den här tråden bara dö? Den är ju helt meningslös..."kolla va ball jag är jag tycker spelet X suger"...jaha?

Permalänk

Slänger väl in en kort lista med lite snabba synpukter på varför jag tycker dom "suger" även om det är lite väl att ta i.

Half-Life 2 - Känns som ett halvtaskigt försök att mjölka pengar ur ett tidigare spel genom att snabbt snickra ihop en taskig story. Och sedan bara blev hypat för att det liksom är Half-Life.

Doom 3 - Riktigt enformigt och trist, snygg grafik som man dock aldrig ser för det är svart som natten över allt. Hypades som fan också för att det var något ur Doom serien.

Crysis - Hypades upp som fan pågrund utav den absolut super delux grymma grafiken som inte många kunde avnjuta och saknade någon vettig story alls enligt mig.

Age of Conan - Lirande gratis perioden men blev riktigt besviken på att det inte finns något innehåll i spelet så dom kanske skulle väntat ett tag med release egentligen.

World of Warcraft - Hypas nog nästan mer nu på sistone av alla småbarn som äntligen fått börja lira WoW för sina föräldrar. När jag började spela betan samt första året efter att spelet släpptes var det inte alls samma hysteri som det är nu om att man måste grinda loss som en kines till lvl 80 eller vad max är för att sen sitta 24/7 och köra instanser. Möjligen roligt ibland men när hela spelet till slut handlar om det känns det inte så roligt, sen mjölkar dom pengar ur folket med en drös expansioner.

Det var bättre förr gällande många spel!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Avstängd

nästan alla mmorpgs är bäst o början,men sen blir så många beroende so företagen bara måste förstöra spelen för att kunna få inte mer pengar.

detdär du sa om hl2 vet ja inte, hl2 blev väldigt känt för graffiken som var väldigt bra när det kom.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag ska inte säga att det sög men Bioshock tröttnade jag på innan jag hann klara det, vilket knappast står i proportion till vilka poäng det har fått. Jag gillar FPS spel förövrigt. Det kanske var lite för "läskigt" faktiskt... Blev emotionellt berörd av vissa inspelningar, t.ex. om den med paret som begick själmord för deras dotter blev en little sister. Giller mer att panga utan att känna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Gothic III är hyllat av mig själv, men suger tack vare den otroligt dåliga optimeringen. Har faktiskt lust att spela det igen tack vare att jag nämner det nu

Du glömde att nämna buggar som gör spelet nära nog ospelbart och att utgivarna la ner supporten efter typ 1 vecka, med andra ord ett spel som aldrig officiellt kommer att gå att spela.

Man ska inte behöva inofficiella patchar för att kunna spela ett spel.

Permalänk

Age Of Conan är nog det sämsta skit jag kört på länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Half-Life 2 - Känns som ett halvtaskigt försök att mjölka pengar ur ett tidigare spel genom att snabbt snickra ihop en taskig story. Och sedan bara blev hypat för att det liksom är Half-Life.

Snabbt och halvtaskigt vette fasen, 6 år tycker jag inte är i rappaste laget och även om det har klara brister, t ex dina allierades "AI", är det ett mycket genomarbetat spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosasnabel
Du glömde att nämna buggar som gör spelet nära nog ospelbart och att utgivarna la ner supporten efter typ 1 vecka, med andra ord ett spel som aldrig officiellt kommer att gå att spela.

Man ska inte behöva inofficiella patchar för att kunna spela ett spel.

Vi får väl hoppas på Gothic IV då. Men Community patch 1.70 ska väl släppas snart hoppas jag till Gothic III

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Halo, Assasins Creed, finns en hel rad av spel som hypeats och hyllats som verkligen suger.
Men Halo serien är nog den värsta eftersom det inte är något speciellt med dem alls. Enda som är kul är coop men storyn är ju 4 timmar lång så halo!

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Inaktiv

Counter Strike och World of Warcraft

Kritiken mot Halo håller jag med om vad gäller 2:an och i viss mån 3:an. Men det första Halo däremot var ju riktigt bra. Jag tror inte många har spelat det som det ska spelas. Bara single player är det inte särskilt kul. Co-op var dock mycket bra men det bästa var nog alla Xbox LAN man körde i Halo, väldigt kul!

Permalänk
Medlem

ser ut som många fått tråden om bakfoten.. de flesta skriver de spel de själva inte tycker är bra... WoW... ja jo visst.. säkert ett spel som "sög" med tanke på att det är så passa många miljoner som spelar / spelat.... Det är ju typ som att säga att Elvis var "musiker som hyllades trots att han sög" ... (hoppas ni genomskådade min ironi)

Det handlar väl om urusla spel som majoriteten avskyr och knappt någon spelar men som ändå fick bra recensioner ?

Jag håller med om att jag inte är mycket för halo-serien för att det är samma sak om och om igen i varje halo.. det enda som skiljer är ju fan i mig grafiken.. uselt.. men duger väl att spela om man inte har något annat att göra... men med tanke på hur många som avgudar spelen så kan man ju inte säga att det "suger"?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Half-Life 2 - Känns som ett halvtaskigt försök att mjölka pengar ur ett tidigare spel genom att snabbt snickra ihop en taskig story. Och sedan bara blev hypat för att det liksom är Half-Life.

Hmmm, nu vet du nog inte vad du talar om. Med tanke på hur mycket resurser som spenderades för att sätta ihop hl2 och det faktum att det tog 6 år, och sålde så otroligt bra påvisar direkt motsatsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Hmmm, nu vet du nog inte vad du talar om. Med tanke på hur mycket resurser som spenderades för att sätta ihop hl2 och det faktum att det tog 6 år, och sålde så otroligt bra påvisar direkt motsatsen.

Det är samma skitsnack som hålls mot WoW och CS

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Inaktiv

Då förstår jag inte meningen med tråden.
Eftersom det alltid finns nån som tycker spelet är bra.

Permalänk
Medlem

PACMAN. Att det programmerades redan på 1200-talet är ingen ursäkt. Det är fortfarande bara 2D, värdelösa animationer, enformigt, dålig kontroll, saknar multiplayerläge.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Då förstår jag inte meningen med tråden.
Eftersom det alltid finns nån som tycker spelet är bra.

och det finns alltid spel som folk tycker är dåliga... så med andra ord är det en whine-tråd där alla skriver de spel de inte tycker om personligen? känns ju meningslöst för alla spel kan då tas upp..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
och det finns alltid spel som folk tycker är dåliga... så med andra ord är det en whine-tråd där alla skriver de spel de inte tycker om personligen? känns ju meningslöst för alla spel kan då tas upp..

Precis.

Lås tråden!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att stora spel som: Oblivion, Halo 3, Warhammer Online m.fl. sög till en början men efter ett tag börja man gilla det. Spel som dock var roliga från minut ett var Gears of War och Crysis (kanske för att jag hade spelat demot över 10 ggr).

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god

World of Warcraft - Hypas nog nästan mer nu på sistone av alla småbarn som äntligen fått börja lira WoW för sina föräldrar. När jag började spela betan samt första året efter att spelet släpptes var det inte alls samma hysteri som det är nu om att man måste grinda loss som en kines till lvl 80 eller vad max är för att sen sitta 24/7 och köra instanser. Möjligen roligt ibland men när hela spelet till slut handlar om det känns det inte så roligt, sen mjölkar dom pengar ur folket med en drös expansioner.

Det var bättre förr gällande många spel!

Mvh,
Viper@God

2 expansioner på 4 år är väldigt, väldigt lite(och då är den andra inte ens ute). Sen så behöver man ju knappast köra spela det 24/7, finns inget mer casual friendly MMO en just WoW.

Hursomehelst, det enda spelet jag kan tänka mig som går in här är egentligen Ghost Recon Advanced Warfare serien, fina betyg - inga spelare.

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helme
2 expansioner på 4 år är väldigt, väldigt lite(och då är den andra inte ens ute). Sen så behöver man ju knappast köra spela det 24/7, finns inget mer casual friendly MMO en just WoW.

Hursomehelst, det enda spelet jag kan tänka mig som går in här är egentligen Ghost Recon Advanced Warfare serien, fina betyg - inga spelare.

Ghost Recon va ett bra exempel på vad tråden egentligen handlar om.. bra

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Nu måste jag hoppa in i kriget om spel man gillar och inte gillar. Att börja
med så ÄLSKAR jag Halo men när jag köpte Halo2 så kom de nästan en tår!
Det var otroligt dåligt och otroligt kort. Dem hade nästan inga saker dem
sa att dem skulle ha med. Lämnade tillbaka spelet efter jag varva det, tog cirkus 2 timmar.

Ett annat spel jag aldrig har gillat är crysis som många andra hära. Fattar inte varför det är så "stort". 2an var otroligt kort.

Finns många spel men folk värka säga dem alla känner till. Kan dra
ett okänt xbox spel "Prisoner Of War". Tål det bara inte.

Peace!

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

CoD 4

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Avstängd

Far Cry 2 kanske? Fast jag har inte sett någon hylla det än.
Hur som helst, värsta skiten, inte alls som demo filmerna visade, riktig dynga.

Fan hela spelet går i princip ut på att köra en rutten bil mellan uppdragen.

Nej, byt namn på spelet till GTA: Somalia

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman

Ett annat spel jag aldrig har gillat är crysis som många andra hära. Fattar inte varför det är så "stort". 2an var otroligt kort.

Så du har spelat Crysis 2? Jag skulle inte kunna få köpa det av dig? Eller menar du stand alone expansionen Crysis: warhead som släpptes till nästan halva priset av ett nytt spel bara för att det var ett "litet" spel?

Förlåt var bara tvungen men utvecklarna gick ju t.o.m ut och sa att skulle ta ca 5-6 timmar att klara.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2, hyllat innan release av nästan alla och efter av för många men det är faktiskt en ren besvikelse..

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Far Cry 2, hyllat innan release av nästan alla och efter av för många men det är faktiskt en ren besvikelse..

Varför då? Tycker det var ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Varför då? Tycker det var ett bra spel.

Framförallt när man ganska enkelt ser hur det hade kunnat förbättras.

Det finns inte en tillräcklig variation av fordon, däremot är det populärt att använda olika färger - men fortfarande samma fordon. Fienden kan på något sätt köra snabbare än en själv med samma fordon, dvs man kan inte köra igenom vägspärrarna ens om man kör riktigt bra eller perfekt. Men det som är värst är dessa vägspärrar där fienden på något sätt återkommer efter bara några minuter.

Samma sak med om man blir anfallen i någon riskzon i staden, fienden tar aldrig slut utan för varje person man dödar kommer en ny, det känns som något förlegat och inte alls roligt.

Det finns helt enkelt för lite att göra i en annars så fin och stor värld...det enda man kan utforska är naturen och vägspärrarna där man alltid blir beskjuten och där de alltid återuppstår nästa gång man kommer dit trots att man röjt precis ALLT. Det som är kul förutom att förstöra det som går eller att döda fienden är ju att känna att man avancerar gällande att minimera antalet fiender på kartan. Men det enda man gör är röjer vägen dit man ska, tillfälligt, för att på vägen tillbaka se att allt är som förr på den platsen man rensat precis som att inget hänt. Till slut blir vägspärrarna bara ett irritationsmoment. PM om någon vill ha mitt exemplar.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
massa text

Jo, jag håller (delvis) med dig, tråkigt att fiender respawnar och liknande...

Fast att säga att det suger är lite att ta i. Eller mycket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Far Cry 2, hyllat innan release av nästan alla och efter av för många men det är faktiskt en ren besvikelse..

Jo, jag blev inte direkt besviken men så enformigt, hoppa i bilen kör dit, skjut ett par fienden, hoppa i bilen, åk till uppdragsgivaren, hoppa i bilen skjut ett par fjantar, skjut lite fjantar på vägen, hitta lite diamanter.

Och grafiken, okej jag förväntade inte Crysis men lite bättre än detta "smet", får inte igång spelet på DX9 utan bara på DX10, men äldre spel har faktiskt bättre grafik.

Men visst, något nytt fick dom med i spelet, man kan elda gräs och träd

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.