Spel som hyllades trots att dom sög

Permalänk

Spel som hyllades trots att dom sög

Jag börjar:

Myst

På sin tid var myst världens mest sålda spel trots usel spelkänsla. Det var ihopplockat i nått sorts multimediaprogram och bestod av stillbilder renderade i nått 3d-program. Efter nån lika usel uppföljare glömdes sedermera skräpet bort till allas lättnad.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

Du menar minst 5 uppföljare, där det senaste kom för bara ett par år sen.. och långt ifrån bortglömt av de som gillar den genren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Halo, förstår inte skillnaden mellan detta och alla andra 15000 FPS. ganska bra för att vara på konsol men endå inget speciellt? de går ju dock hem i stugorna så de är väll mig de e fel på som inte fattar grejen med det

Permalänk
Medlem

Halo är inte speciellt bra, tex bandesignen är hemsk efter ett tag då allting upprepar sig.

Permalänk

Tycker hela GTA serien är mycket hajpad. Tycker varje del i spelet inte är speciellt bra. Den är bara öppen och våldsam. Tycker inte det räcker för ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Crysis

Får nog ta och hålla med dig. Inget spektakulärt spel alls egentligen utöver väldigt höga grafikkrav (och medföljande ögongodis så klart).

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk

Jag förstår faktiskt inte heller vad som är så speciellt med Halo serien.
Jag vet bara att jag älskar den, fast jag tror det är Multiplayer som är lockande...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thal
Får nog ta och hålla med dig. Inget spektakulärt spel alls egentligen utöver väldigt höga grafikkrav (och medföljande ögongodis så klart).

Crysis var en riktigt stor besvikelse, ångrade köpet ganska så fort, samma med Age of Conan, fattades för mycket vid release, blev en väldigt kort premunation.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem

Många av de senare eagames spelen.
Det senaste medal of honor som var bra var allid assault sen har de vart mycket prat om de senare men inget vart bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Halo serien som tidigare nämnt, GTA (inte spelet GTA4 dock). Diablo 2, Warcraft 3. I stortsett alla Blizzard spel förutom första Diablo.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Men nu heter inte tråden:
"Spel som hyllades trots att de inte var något speciellt" !!!!

Den heter
"Spel som hyllades trots att dom sög"

Okej, då vill ni säga att Halo, GTA serien och Crysis sög. Vilken konstig smak ni har här Men smaken är som baken....

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nu ska ni inte dissa crysis! tycker det var ett bra spel med riktigt bra närvarokänsla och en mycket underhållande Nano-suit. ångrar inte mitt köp!

Permalänk
Medlem

WoW är det första jag tänker på.

Permalänk
Medlem

Halo somsagt, och kan inte hålla med om att Warcraft 3 och Diablo 2 suger för det är 2 riktigt bra spel

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Halo, crysis och WoW

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
WoW är det första jag tänker på.

Samma här.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Okej, då vill ni säga att Halo, GTA serien och Crysis sög. Vilken konstig smak ni har här Men smaken är som baken....

Håller med. Ser inte poängen med den här tråden. Bara massa folk som vill visa sig speciella på nåt sätt genom att kasta skit på nåt hyllat spel.

Halo, wow, diablo, gta och de flesta som nämns här är alla otroligt populära spel. De må inte passa allas smak men man kan knappast säga att de "suger", det är ju bara löjligt...speciellt när man bara slänger ur sig ett namn utan någon som helst förklaring.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kayooz
Nu ska ni inte dissa crysis! tycker det var ett bra spel med riktigt bra närvarokänsla och en mycket underhållande Nano-suit. ångrar inte mitt köp!

Men om jag säger att spelet kostar 99kr nu? (109 på webbhallen)

Fast så jäkla hårt sög den inte.

Halo 2, same shit som ettan.. bort med jävla spore

Och alla EA spel som hyllades, dom suger lika hårt som dom som inte hyllades, undantag är C&C (fast det var bättre förr)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Den här tråden är som gjord för pajkastning. Men man får väl försöka förstå att det är till 99% subjektiva åsikter, varför man inte heller ska behöva bli upprörd för att populära/exceptionella titlar nämns här.

Det som dyker först upp i mitt huvud är Age of Conan. Starkt ord att säga att det suger, för det gör det visserligen inte rakt igenom. Men jag personligen hade höga förhoppningar om detta spel, även fast jag försökte att inte hypa upp det för mycket. Hyllades tillräckligt av andra också, åtminstone innan release.

Det var riktigt kul level 1-20 i tortage. Första gången. Sen föll det platt, och allt kändes bara ofärdigt/oputsat, eller stelt på nåt vis. Var en mild "Vanguard-release" kanske man (jag) kan säga.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

doom 3, var visserligen mkt bra grafik men extremt repetivt, spawnades en imp bakom en lite då och då, dom kunde istället satsat mer på ljudeffekter istället för imparna...men men alla har olika smak!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Halo-serien måste jag hålla med om. Jag förstår verkligen inte vad som är så speciellt med dom spelen. Det är ju pinsamt att se hur upphetsad världen blir vid varje ny lansering. Men i övrigt så förstår jag inte på mig konsol-spelarna över huvud taget, så det kanske inte är så konstigt.

Crysis tänker jag däremot inte hålla med om. Det var ju så otroligt hypat pga grafiken, och på den fronten så levererade det ju absolut, eller hur? Spelmässigt var det väl helt ok. Skönt och varierande gameplay med nano-suiten, mäktiga sekvenser och en hel del roande med koreanerna. Det enda jag inte gillade var flygandet. Men annars var det klart över mainstream-standarden som de flesta fps har idag. Jag tror dom flesta blev besvikna vid lanseringen då deras datorer inte klarade spelet. Själv väntade jag ända till förra veckan då jag fick hem det nya grafikkortet och kunde avnjuta det i sin fulla glans. Ser fram emot uppföljaren.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

WoW utan tvekan.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Halo
Half-Life 2

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
WoW utan tvekan.

Som någon var inne på tidigare borde ett krav för de spel som efterfrågas vara att de snabbt blev inpopulära, trots att de från början fick god kritik. World of warcraft spelas fortfarande av många, så det platsar inte riktigt.

Hur är det för övrigt med spel som the sims? Det fick väl inte så jättehöga betyg, men spelas ändå av alldeles för många människor. Tvärt om alltså.

Permalänk
Medlem

Halo kan jag hålla med lite om där , visst det är ganska underhållande att köra igenom pga av co-op , men den extrema hypen att folk sitter bara och spelar halo hela tiden förstår jag inte riktigt.

om jag får välja ett själv så skriver jag nog det där "Medal of Honor Airborne" som alla satt å väntade på nått fruktansvärt för det första Medal of honor va faktiskt riktigt bra.
folk verkade gilla Airborne men jag tyckte själva "friheten att börja vart du vill" som va det stora argumentet va helt värdelöst.

Crysis kan jag också hålla med om till en viss del, det levererade garranterat på grafikfronten men storyn kändes lite tråkig och kliché.
men grafiken och nano dräkten va det som räddade det annars hade det varit ett i mängden.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Min första tanke var Elder scrolls 4: Oblivion.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Samma här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
WoW är det första jag tänker på.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

World of Warcraft ; ett av de största spelen, dock så är det GRYMT överhypat och alldeles för mycket hyllat.

Pong , orginalet