Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Medlem

hoppas att Treyarch kan göra lika bra pc versoner som Infinity Ward bara.
kommer bli riktigt kul med Co-op!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Trevligt att det närmar sig

Webhallen:
Call of Duty 5 - World at War Rel. 2008-11-14

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Kunde man? Vart!?

Ja i det uppdraget när man går i skyttegravarna så skuter tyskarna ner i dem dödar du tyskarna med dem kan du sno deras vapen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

O yeah! Då kan man äntligen spela CoD 5 MP beta (X360).

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hur har du lyckats få tag i en betanyckel? Reggade för en till både PC och 360 för braaa länge sen men aldrig fått nått mail om det.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

typ ingen har fått en betanyckel
förbokade man så fick man typ en tror jag

Permalänk

Jo, köpte mig en nyckel av en som inte behövde den, hittills är det inte riktigt i klass med COD 4, men det är ju min åsikt, hört måna som säger att det är helt fantastiskt o.s.v.

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Medlem

Förbokade från webhallen för läääääääääänge sen ju, vart tusan är min betanyckel

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Bokade på Webhallen för två veckor sedan. Fick direkt en förbokningskod som man skulle registrera på www.firsttofight.callofduty.com. I går kom ett mail från callofduty.com som innehöll en betakod.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Call of Duty - World at War (5) - Collector's Edition

Vad är skillnaden mellan:
"Call of Duty - World at War (5) - Collector's Edition" 599kr på webhallen
http://www.webhallen.com/prod.php?id=89584
och
"Call of Duty - World at War (5)" 449kr på webhallen
http://www.webhallen.com/prod.php?id=83676

Vad får man mer eller mindre av det skiljer ju ändå 150kr.

Permalänk
Medlem

Är det sagt när betan ska börja på pc?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

spiders: Antaligen det vanliga när det gäller Collector's edition. D.v.s:

En extra bok med massa text, en plansch, en "work of art"-bok, en plåtlåda med alling i, möjligtvis en musikskiva med spelmusiken på.

Något sånt antar jag.

På webhallens hemsida kan man läsa:

Förbokningserbjudandet innehåller:

• Nedladdningsbar bakgrundsbild.
• Inbjudan till Beta-test, startar preliminärt i oktober. Begränsat antal platser.
Exklusivt vapen - M1A1 som du laddar hem vid release.

Vad är det för vapen man pratar om? Finns ju många olika M1A1,

* M1A1 Thompson (Denna kan väl ändå inte vara exklusiv?)
* 90 mm M1A1 (Känns inte så värt att ha en exklusiv luftvärnskanon, eller?)
* M1A1 "M1 Carbine variant" (Denna känns som ett altenativ.)
* M1A1 "Bazooka" (Bazooka är ju ganska fränt och exklusiv. Kan det vara denna?)
* M1A1 Abrams (En exklusiv COD4 stridsvagn i WW2? Jag hoppas inte det. )

Vilket av dessa altenativ är det "exklusiva" vapnet?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Hehe, M1 Abrams hade inte suttit fel! Skämt åsido, så lär det vara karbinen:

Har spelat betan hos en polare, jävlar vad kul det är. Känns som COD 4.5 iofs, men det är ju inte direkt något dåligt. Fixade en egen beta-nyckel men måste vänta tills man får hem 12 månader Xbox Live från Webhallen. Jag vill spela mer!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Plus you will have exclusive access to unlock the M1A1 carbine in multiplayer on the day of release!

Men hur länge behöver man vänta innan man får beta access efter ha skrivit in nyckeln? (pc)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Woho, fick en nyckel av en polare nu, han ägde inte xbox så men det går seeeeegt att tanka, sjukt segt!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kommer kunna få M1A1 Carbine utan att köpa spelet med förbokningserbjudanet utan senare?

Eller är den "Exklusive till alla som förbokar"?

EDIT; någon som vet något som systemkrav?
Kommer min dator i signaturen attt klara det? (Antar det, men bäst att fråga ;O)

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Lär väl ha samma systemkrav som COD4, de ser nästan identiska ut och använder samma motor.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

fasen , Eurogamer fick tydligen 20 tusen keys, men de försvann på mindre än en timme

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
någon som vet något som systemkrav?
Kommer min dator i signaturen attt klara det? (Antar det, men bäst att fråga ;O)

Minimum PC system requirements.

Processor:
- AMD 64 3200+/Intel Pentium 4 3.0GHz or better
Memory:
- 8 GB free hard drive space
- 512MB RAM (XP)/1GB RAM (VISTA)
Graphics:
- Shader 3.0 or better
- 256MB Nvidia Geforce 6600GT/ATI Radeon 1600XT or better

*edit*

M1A1 Carbine (Available at lvl 65)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Hehe, M1 Abrams hade inte suttit fel! Skämt åsido, så lär det vara karbinen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/M1A1_Carbi...

Har spelat betan hos en polare, jävlar vad kul det är. Känns som COD 4.5 iofs, men det är ju inte direkt något dåligt. Fixade en egen beta-nyckel men måste vänta tills man får hem 12 månader Xbox Live från Webhallen. Jag vill spela mer!

Nä, en Abrams hade som sagt var inte suttit fel.

SÅ det är M1 Carbine alltså. Nåja...."Exklusivt" kanske inte är helt rätt ord på etå sådant vapen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
M1A1 Carbine (Available at lvl 65)

Det finns ingen lista någonstans där man kan se vilka vapen som kommer vara med i spelet. Är grymt sugen på att se vad japsarna har att erbjuda.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Älskar CoD 1,2,3 just för dem var WW2, personligen tycker jag att CoD 4
vart lite tokigt för dem hoppa över massa intresanta krig dem skippa,
dock ska de bli roligt att komma tillbaka till WW2,

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nä, en Abrams hade som sagt var inte suttit fel.

SÅ det är M1 Carbine alltså. Nåja...."Exklusivt" kanske inte är helt rätt ord på etå sådant vapen.

Det finns ingen lista någonstans där man kan se vilka vapen som kommer vara med i spelet. Är grymt sugen på att se vad japsarna har att erbjuda.

  • Thompson M1A1

  • M1A1 Carbine

  • M1 Garand

  • Trench Shotgun

  • Browning Automatic Rifle (B.A.R)

  • Springfield M1903

  • Springfield M1903: Scoped

  • M2 flamethrower

  • M1911 (aka Colt 45)

  • Bayonet

  • M9 Bazooka

  • M1919A6 Browning

  • M2 machinegun

    Explosives:

  • MK2 Frag Grenade

  • Smoke Grenade

  • Satchel Charges

  • Mines

    Russian Weapons:

  • TT-33

  • Mosin Nagant

  • Mosin Nagant Scoped

  • PPSH (71 round Drum Magazine)

  • PPSH (31 round Banana Magazine)

  • Bayonet

    Explosives:

  • RGD-33

    German Weapons:

  • P08 Luger

  • Kar98

  • Kar98 scoped

  • MP44

  • MP40

  • MG42

  • MG34

  • Messer

    Explosives:

  • Handle-grenade (aka potato masher)

    Japanese Weapons:

  • Nambu 14

  • Arisaka Typ 99

  • Type 100 Submachine gun

  • Bayonet

  • Katana

    Explosives:

  • Kiska grenade

    British Weapons:

  • Sten

    Unlockable Perks:

  • Juggernaut (more health)

  • Sleight of Hand (faster reload)

  • Extreme Conditioning (longer sprint distance)

  • Martyrdom (drop live grenade when you die)

  • Steady Aim

  • Bandolier (larger magazine pack)

  • Iron Lungs

  • Stopping Power

  • Deep Impact

  • Sonic Boom

  • Last Stand

  • Monkey (better at climbing trees)

  • Frogman (faster swim speed)

  • Play Dead

  • Crouch Sprinter

  • Banzai

Från Gamespy

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Näää!!

Varför så snålt med vapen? Jänkarna har hur mycket som helst som bazooka, eldkastare och flera olika gevär, medans dom andra har knappt någonting. Väldigt besviken...

Denna information är iofs rätt gammal. Kan det finnas chans på att fler vapen kan komma eller är det detta som gäller?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Coolt att man kan klätra i trän:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Man blir lite små rädd när man ser alla perks,tycker personligen att perksen förstörde cod4.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Jag förbokade spelet från webhallen. Fick en betakod, men hur fungerar det för att få tillgång till PC-betan. Är det bara att vänta till den släpps och då använda sin nyckel? Jag fick uppfattningen att man skulle registrera sig på callofduty.com och hamna i något sorts kösystem...

Permalänk
Medlem

Jippie, jag fick en multiplayer beta nyckel till 360, synd att jag inte har något sådant bara xD.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Jippie, jag fick en multiplayer beta nyckel till 360, synd att jag inte har något sådant bara xD.

Fick också en beta-key till 360. Har ingen krysslåda så ifall nån är sugen på en beta nyckel kan ni ju höra av er. Kanske har nåt annat att erbjuda mig?

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokade PC collectors edition på webhallen i onsdags. Tror det är värt de extra pengarna för jag gillade 4an starkt, speciellt multiplayern. Får tydligen något vapen som man annars låser upp i lvl45 från början. Och dubbel xp i en vecka är inte fel ^^

Det ryktas om att PC betan börjar idag, men som sagt... bara rykten *Håller tummarna*

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Jo callofduty.nl hade visst försagt sig lite och utannonserat att betan skulle kommit igår men det var nog inte riktigt korrekt
Däremot så låg trycket på utvecklarna att ge communityn lite svar och det gjorde de inatt, texten är skriven utav JD_2020 från callofduty.com forumet.

"We're rapidly approaching the PC BETA, and as such I wanted to lay out a few key features to the PC version of CoD:WW, and what ramifications it will have on the PC BETA.

First, the entire key authentication / master server paradigm is changing for the first time in a Call of Duty PC title. In CoD:WW, you will be authenticating in-game against a more global master server. This server will keep track of and maintain unique Profile names (like a screenname) which will be tied to your CD Key. So while username / passwords will not be required to play our game, you will have globally unique profile names.

Why are we doing this? Because also for the first time ever in a Call of Duty PC title, we're bringing Friends and Invites (which are typically console staples) to the PC. So we have built-in Friends functionality. You can add friends, filter your servers by Friends (see which servers your friends are playing in), join their servers, etc. You can also invite any online friends to come join you in your current game. We didn't want the new Squad mechanics we've developed to get watered down on the PC, which is ultimately why we decided to bring you Friends & Invites, and thus globally unique profile names.

Now we understand that clan tags can change frequently, and it would be obnoxious and not very user friendly to keep changing your profile name. So we've added in clan tag prefixes, which will show up in-game. This should allow you to take full advantage of our Friends & Invites features, and still be able to make yourself more uniquely identifiable in-game.

So what does this have to do with the BETA?

You will be required to enter a CD Key for the BETA, much like you will when you get the full game this November. These PC keys will be available to all registered users of CallOfDuty.com, including any new users who sign up after the PC BETA releases. These keys aren't intended to limit the BETA to a certain number of players; they are here to allow you to create these unique profile names for our Friends and Invites features.

How will BETA servers work?

The PC BETA will pretty much be a limited MP distribution of our game. So you will be able to host your own servers, and GSP's will be able to sell BETA servers and put up as many dedicated servers as they'd like. All of this will function as if it were a regular Multiplayer game. It's important to note, that for the BETA, the dedicated server will be Windows only.

Will our XP / accounts / friends transfer over from the BETA?

No, all accounts will be deleted after the BETA, just like on the Xbox 360.

More specifics on when the BETA will be released, how it will be released, and where you'll be receiving your keys will be made available in my next update. Rest assured, we want to get you this BETA just as badly as you want to play it, so your patience is appreciated.

Regards,
-JD

nhiverson wrote:JD i got a question lets say i put my username as nhiverson so whenever i play WaW my name will always be nhiverson or can i change my name using console /name namehere?

No. As with AIM screennames or forum screennames, you cannot change them. This would make friends lists confusing (if one day you added JD_2020 and the next day Bob_3030 was in your friends list). You will pick a name, and to get a new one you must create a new profile.

You can edit your clan tag in-game as you would your name in current Call of Duty PC titles, however.

The process for distributing PC BETA keys will be much more streamline than the process for the Xbox 360. More details on that to come."

Hade inte varit fel att få lira detta på PC nu men det lär väl ta ett tag till antar jag innan den kommer.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower