Permalänk
Medlem

Jag kommer inte åt kontosystemet.
Det står servern svarar inte såfort jag trycker på mitt konto eller liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Jag är riktigt nöjd över Dustin faktiskt. All den respekt jag har haft för Datorbutiken har nu gått över till Dustin, och med min studentbonus blir allt busbilligt!

Neeeeeeeej! Missade studentrabatten när jag registrerade mig...

Hur mycket fick du det för?

Permalänk
Medlem

Det e fraktfritt + en hundring billigare med studentrabatten, så inte så blodigt om du missade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Det e fraktfritt + en hundring billigare med studentrabatten, så inte så blodigt om du missade.

Tack för snabbt svar!

Tror jag överlever:)

Permalänk
Medlem

Hehe, lyckades spä på med 2GB extra minne också.... Är väl bara att göra återköp på sen. Sjukt bra pris det där!
Var tvungen att beställa direkt för det blev ju i princip samma pris som e8500, 4GB 8500, HD4670 och ett P5Q som jag hade tänkt mig innan!

CORSAIR VX 450W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V
SAMSUNG SPINPOINT F1 750GB SATA/300 7200RPM 32MB
ZEROTHERM NIRVANA NV120 PREMIUM CPU-KYLNING
2 x CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK
INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ 12MB 1333MHZ S-775
ASSASSINS CREED PC #BUNDLING
ASUS P5Q PRO P45 S-775 ATX
ASUS RADEON HD4850 512MB DDR3 DVI HDTV PCI-E
CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART
ANTEC SOLO NO POWER MIDITOWER

Allt för 7540 - med 2GB ram för mycket

Visa signatur

C1: [Antec Solo] [Corsair vx 450W] [Intel Q9550] [Asus P5Q PRO] [Asus HD4850] [Corsair XMS2 4GB] [Zerotherm Nirvana NV120] [Samsung 2233BWx2] [3TB HDD]
C2: [Antec NSK2480] [AMD Phenom II X4 965] [Gigabyte GA-MA785GM-US2H] [Corsair XMS2 4GB] [300GB HDD]

Permalänk
Medlem

Då är frågan till er ALLA:

Kommer mitt nätaggregat att palla dustins paket?

SeaSonic S12 PSU, 430Watt har jag i dagsläget.

De komponenter jag kommer ha totalt är:

ASUS P5Q PRO
Corsair XMS 2 Xtreme 4x1GB DDR2
Intel Core 2 Quad Q9550
Asus Radeon HD4850 512MB
Hitachi Deskstar 13G0254 7K250-160 160Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA
Maxtor 200GB IDE Harddrive
3x SATA Harddrives Samsung SP2504C 250Gb 7200rpm 8Mb SATA2
PCI HighPoint RocketRaid 1640 4-channel serial SATA RAID

Nån som vet?

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk

Nej, det tror jag inte. Kanske att systemet går igång men det kommer att bli väldigt instabilt under press.

---

Mitt paket har kommit fram! Wiiie, idag smäller det

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Fick mitt paket nu, hur ser jag vilken stepping det är på den på boxen?
Den vart packeteread 22a augusti =/

Med min tur så blir det en C1 :/

YUP, jag fick C1, *mummlar surt*

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem är självklart för det här systemet egentligen?
vista 64, ubuntu, xp? (har alla, får offra en burk för den bästa)

Permalänk
Medlem

Jag e fortfarande osäker på vilket chasi jag skall använda. Är P182 värt pengarna? Det ser väldigt trevlig ut. Eller ska man satsa på något billigare? Isåfall, vilket?

Permalänk
Medlem

drumloop har du pengarna för p182 tycker jag du ska köpa det. inte lönt att snåla på chassi.

Permalänk
Medlem

Verkar stå mellan P182, Antec Solo och Lian-Li PC-A05B just nu.

Jag har ju inte pengarna egentligen, men känner jag mig själv rätt så kommer ja lägga ut extra oavsett om det känns som det rätta valet.

Ni har ingen input kring de 3 chassina?

Permalänk
Medlem

Det vanligaste klagomålet på solo är att knapparna till av/på knappen och reset knappen är av usel kvalitet och lätt går sönder. Övertygade mig om att 182 chassit blir nästa köp. Tittade också på lian li chassit men tror 182an är lättare att få tyst och sval, utblås och nätagg verkar sitt frami på Lian-li chassit även om jag tycker det är snyggt så tror jag aluminiumplåten isolerar ljud sämre. Gillar personligen tanken på att ha mina diskar och nätagget sepparat längst ned i 182an

Permalänk
Medlem

Antec three hundred är ett tips annars. Kör man chassifläktarna på low låter de knappt någonting, ibland undrar jag t om om datorn är på överhuvudtaget. Helt ok luftgenomströmning, det finns 3 extraplatser för 120mm fläktar varav en plats sitter precis vid grafikkortet.

Det enda negativa skulle vara att nätagget sitter längst ner i lådan och måste monteras så att aggfläkten blåser luft på grafikkortet.
Sjukt mycket chassi för pengarna imo.

Permalänk
Medlem

Tack för eran input, ska ha sakerna ni sagt i åtanke.
Skapade en tråd om chassi val i den delen av forumet, förhoppningsvist är det många lika er som är snälla nog att svara och hjälpa till

Permalänk
Medlem

Jag har kört P180n i 2.5 år nu och den har sin charm, men jag tycker den är lite för liten. P182an är enligt mig mycket trevligare eftersom du kan stuva undan kablarna på ett helt annat sätt.

Själv har jag beställt ett Lian Li PC-71B, ville åt det extra utrymmet och framförallt kabelstuvningen. Hade jag inte behövt utrymmet hade jag utan tvekan köpt en P182a, bästa chassit jag nånsin pillat i och alla detaljer som tumskruvar, silikondetaljer osv, är sjukt imponerande. Om du skulle ta bort toppfläkten och bara ha utblås i bak (känns som någon konstig cancellering när de suger på samma luft) är det svårt att slå rent ljudmässigt!

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Freezer 7 Pro. Inte jätteavancerad fläkt, men jag ville bara ha en som var någorlunda tyst.

funkar helt ok för en Q9550 kör det själv utan problem ska man klocka lite hårdare så är det väll kanske att rekommendera att köra lite större variant. Artic cooling kylaren är verkligen väldigt prisvärd och man får ge sig upp i över 400kr klassen om man ska ha någon bättre

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Fick ni också C1 stepping eller hade ni bättre tur? Ni = de som fick vänta på andra leveransen av cpu:er som jag.

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa ett sådant här paket imorgon bitti. Tänkte köpa p182b och Zalman PSU. Räcker det med 600 wattaren eller bör man skaffa 750 wattaren ifall man skulle få för sig att uppgradera till Crossfire?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Hedersmedlem

600 räcker gott om det är ett kvalitets agg. Kolla bara så det har tillräckligt med A på railsen samt att den har rätt antal pcie kontakter så du slipper molex skarvar

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
600 räcker gott om det är ett kvalitets agg. Kolla bara så det har tillräckligt med A på railsen samt att den har rätt antal pcie kontakter så du slipper molex skarvar

Zalman är väl kvalitet i mina öron? Hur mycket Ampere ska det vara?
PSU'n är modulär och har med 2 pcie kontakter.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Hedersmedlem

länka till agget pls

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
länka till agget pls

http://www.dustinhome.se/pd_5010099774.aspx

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Fick mitt uppgraderingspaket idag + ett antec 300.
Skulle lägga till nätagg och hårddisk till ordern igår men då var det redan skickat.
Så nu sitter man med en halvfärdig burk ha ha.
Tyvärr så verkar de inte ha skickat prylarna idag vilket är lite konstigt då jag lade
ordern igår em.

Nätagget blir ett antec earthwatts 650, skall väl räcka till hoppas jag.
Skall ju bara stoppa i en dvd och ett par hårddiskar.

Fick E0 stepping, inte för att jag skall överklocka men iaf.

Permalänk
Medlem

Någon här som tror det skulle vara några problem att köra uppgraderingspaketet i ett Antec Sonata III?

Permalänk

Jag fick mitt paket idag, det var en C1. Jag ska inte klocka så jag är inte bitter...

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
Någon här som tror det skulle vara några problem att köra uppgraderingspaketet i ett Antec Sonata III?

Nej, jag tror inte det skulle vara något problem. Jag VET att det inte är något problem för jag köpte ett Sonata till mitt uppgraderingspaket.

Fungerar klockrent. Snabbare än blixten och sval.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Zalman är väl kvalitet i mina öron? Hur mycket Ampere ska det vara?
PSU'n är modulär och har med 2 pcie kontakter.

Om du ändå tänkte lägga ut 1100 så skulle jag rekommendera att köpa en Corsair HX620W, också modulär.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
Någon här som tror det skulle vara några problem att köra uppgraderingspaketet i ett Antec Sonata III?

Nej jag kör själv mitt nyinköpta Powercolor HD4870X2 sen i måndags med mitt antec sonata 3:-)))
Kolla sign för resten av grejerna,jag kör med intern vattenkylning bland annat:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

sonata med vattenkylning det tycker jag är värt ett galleri bygg pls .)

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming