Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjakossan
Här är min S(n)aab

Ok inge mer aftonbladet för dig på minst en månad

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

najs nummerplåt:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Mitt Socceåk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Ok inge mer aftonbladet för dig på minst en månad

hahhahaha:D

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Nyinförskaffade bilen, första bilen jag köper på firma, en Focus 1.6 vcti

Permalänk
Medlem

Hänvisar väll till garaget

http://www.garaget.org/foerdus

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjakossan
Här är min S(n)aab

[

haha btw såg att det var big inn i bakgrunden och kände igen att det var köping innan jag kollade din profil (jobbar i bowlinghallen där å åker alltid av vid avfarten från E18 vid big inn)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Slänger in några på min från helgen när den fick sträcka ut lite

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Slänger in några på min från helgen när den fick sträcka ut lite

Härligt att se en Impreza som används som den ska.
Du kommer väl köra den hårt i vinter hoppas jag.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Mitt åk sen i början av sommaren. Kom på att jag inte visat den här ännu.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Härligt att se en Impreza som används som den ska.
Du kommer väl köra den hårt i vinter hoppas jag.

Givetvis, under förutsättning att det blir en riktig vinter i år. Har en uppsättning isdäck liggandes och bara väntar

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, då har man gått och införskaffat sig den bil man minst av allt önskar sig: en Volvo.

Hade mycket hellre sladdat någon japanare eller åtminstone en BMW E30 i vinter, men vad göra, fick denna billigt och det är en sjukt billig bil när något går sönder.

http://distopic.net/images/volvo/

Tack till Quizor (hans gamla bil) för bilderna och tipset om Burger Inn i Falkenberg.

Hittar jag något roligare (läs: mindre, lättare, inte Volvo) under vintern så lär det dock bli uppbyte.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Whiee, en biltråd.. ^^

Här är en av bilarna jag äger för tillfället. en 9000 cse 2.3T. En lite halvgammal bild men ända skillnaden utvändigt är att det nu sitter vita sidoblinkers på.
Den används dock inte nu då jag pluggar och skulle eg ha sålts innan jag flyttade..
Nu blir det till att sälja till sommaren ist till förmån för en 9-5 aero.

Permalänk

I dont get it! :S

VonPluring: Fin bil! Helrätt färg och årsmodell

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Samma bil som innan, men en ny bild
Kör numera med hemkörd e85-mappning. Ett raketbränsle som heter duga

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

OCZ DDR2 PC6400 4096MB | GTX 460 Hawk | Amd64 X2 6000+ @ 3.3Ghz | MSI K9N SLI-2F | Fatilty x-treme 7.1 | HAF-932 | Corsair hx750w | Thermaltake Bigwater 745 |

Permalänk
Medlem

RX-7:an är inte så lämplig på vintern

Så jag var och handlade en BMW E46 325ix (4wd) från 2001.
Vilken underbar bil

Cockpit:

Lite onödigt kanske?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

h-can: Gillar hela grejen.. "Äh den här passar inte under vintern så jag gick och köpte en BMW lite hur som helst.." Haha. Fin liten sak i alla fall

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
h-can: Gillar hela grejen.. "Äh den här passar inte under vintern så jag gick och köpte en BMW lite hur som helst.." Haha. Fin liten sak i alla fall

Tackar

Ja det var lite av ett spontanköp då jag såg bilen första gången i går.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Sido fråga.. stänklappar sparar rätt bra på bilen om man kör mycket på dåliga vägar mm? även om det ibland ser fult ut som fan?

Funderar och ta en 2cm tjockgummimatta och skära till till stänklappar och sätta på bilen.

Någon som vet om det kan bli något problem? plastlappar kan man ju köra sönder räcker att köra ner i en grup eller backa på en trottearkant så har man spräckt de. med gummi så bör de ju vika sig undan..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Finns massa typer av mattor du kan använda dig av, allt från plexi och gummi till gamla mat brickor ^^

Men lättast är nog bara att gå in på en närliggande skrot och hämta från någon bil där. Lär du kunna få billigt iallafall.

Jag har för mig att Biltema har lite olika färger och typer av gummimattor så där borde du nog ta en titt.

Lägg gärna upp lite bilder på din kreation sen om du gör det själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Sido fråga.. stänklappar sparar rätt bra på bilen om man kör mycket på dåliga vägar mm? även om det ibland ser fult ut som fan?

Funderar och ta en 2cm tjockgummimatta och skära till till stänklappar och sätta på bilen.

Någon som vet om det kan bli något problem? plastlappar kan man ju köra sönder räcker att köra ner i en grup eller backa på en trottearkant så har man spräckt de. med gummi så bör de ju vika sig undan..

Kommer garanterat fungera, sitter stänkskydd av gummi på försvarsmaktens stridsfordon 90 och de håller, och de är tunnare än 2 cm.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Sido fråga.. stänklappar sparar rätt bra på bilen om man kör mycket på dåliga vägar mm? även om det ibland ser fult ut som fan?

Funderar och ta en 2cm tjockgummimatta och skära till till stänklappar och sätta på bilen.

Någon som vet om det kan bli något problem? plastlappar kan man ju köra sönder räcker att köra ner i en grup eller backa på en trottearkant så har man spräckt de. med gummi så bör de ju vika sig undan..

Det räddar lacken något otroligt. Så det är en bra idé

Vissa bilar har helt idiotiska kaross-former, som gör att det sprutar grus och skit på dom mest konstiga ställena.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Hehe.. fick ett tips att ikea har 2mm tjock böjbar skärbräda för 19ke 2 pack. köpte på mig 2 st paket och har monterat baklapparna idag ^^

skärde ut lite och det ser väl okey ut för 19kr som sagt. drog dit de med 2 st skruvför plåttak ^^ lär ju sitta iaf. Fick ta väck bakhjulen för att komma åt med skruvdragaren. på framhjulen så är det väl bara att ratta lite:P förhoppnigns vis slipper jag tvätta bilen mindre nu i vinter.

EDIT: Tacka vet jag att man kör sakta med släp iaf. körde ca 75km/h på 90väg . Pang så springer en dovhjort ut på vägen 10-20m framför. stälelr mig på bromsen som genast motpumpar (ABS) ser i min ögonvrå till vänster att där kommer hanen springandes jämte bilen. då står jag nästan exakt still. han tar ett hopp över motorhuven (precis stannat) missbedömmer at tjag står still och landar på sidan med kroppen på motorhuven och glider av och springer in i skogen.

Fy fan. det där var närma. hade nman kör 90km/h dä hade man smäkt den. en Dovhjort är större än ett rådjur.
Trodde fan jag skulle smäcka hela fronten + vindrutan o bli ett blodbad. hade tur som fan! körde farsans bil som tur var och det lustiga är att det blev inte ens någon buckla i huven eller ens en enda repa!! bara lite skitigt och lite päls. inget mer. lustigt som fan.

Tur i oturen. när jag sedan körde samma väg tillbaka så satt det tillfälliga skyltar om viltvarning där på platsen så antagligen var det väl folk som varit närma de också.

så ta det lungt för fan där ute i trafiken! är det inte snö och halka så är det ett djur eller en mörkklädd person som springer in i bilen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hehe.. fick ett tips att ikea har 2mm tjock böjbar skärbräda för 19ke 2 pack. köpte på mig 2 st paket och har monterat baklapparna idag ^^

skärde ut lite och det ser väl okey ut för 19kr som sagt. drog dit de med 2 st skruvför plåttak ^^ lär ju sitta iaf. Fick ta väck bakhjulen för att komma åt med skruvdragaren. på framhjulen så är det väl bara att ratta lite:P förhoppnigns vis slipper jag tvätta bilen mindre nu i vinter.

EDIT: Tacka vet jag att man kör sakta med släp iaf. körde ca 75km/h på 90väg . Pang så springer en dovhjort ut på vägen 10-20m framför. stälelr mig på bromsen som genast motpumpar (ABS) ser i min ögonvrå till vänster att där kommer hanen springandes jämte bilen. då står jag nästan exakt still. han tar ett hopp över motorhuven (precis stannat) missbedömmer at tjag står still och landar på sidan med kroppen på motorhuven och glider av och springer in i skogen.

Fy fan. det där var närma. hade nman kör 90km/h dä hade man smäkt den. en Dovhjort är större än ett rådjur.
Trodde fan jag skulle smäcka hela fronten + vindrutan o bli ett blodbad. hade tur som fan! körde farsans bil som tur var och det lustiga är att det blev inte ens någon buckla i huven eller ens en enda repa!! bara lite skitigt och lite päls. inget mer. lustigt som fan.

Tur i oturen. när jag sedan körde samma väg tillbaka så satt det tillfälliga skyltar om viltvarning där på platsen så antagligen var det väl folk som varit närma de också.

så ta det lungt för fan där ute i trafiken! är det inte snö och halka så är det ett djur eller en mörkklädd person som springer in i bilen.

Var med om en liknande sak för några veckor sen. Körde 90 (på en 70 väg, fy mig!) med ett ganska djupt dike på motsatt sida och där kom en hjort uppflygande och sprang diagonalt över vägen mot mig. Stod på bromsen och det smällde och smattrade från abs'en. Var väl nere i 30 när jag var kanske 1½ meter från hjorten när den vände mitt i ett skutt och hoppade ner i diket på min sida, ett par decimeter till och jag hade plockat den med högerlyktan. Fy fan vad man var skakig efter det. Kände adrenalinet pumpa flera timmar efteråt.

Som tur var hade jag renoverat bromsarna två dagar tidigare med ett nytt ok bak och nya skivor.

Ibland får man ha flyt, och lite lättare högerfot...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
RX-7:an är inte så lämplig på vintern
http://img135.imageshack.us/img135/9954/imgp6268jpgay5.jpg

Så jag var och handlade en BMW E46 325ix (4wd) från 2001.
Vilken underbar bil

http://img185.imageshack.us/img185/5398/img0474kj1.jpg

Cockpit:
http://img530.imageshack.us/img530/4743/img0471zm6.jpg

Lite onödigt kanske?
http://img511.imageshack.us/img511/2278/img0472nn0.jpg

Funderar faktiskt på någon liknande, dock inte svart då jag har nog med problem att hålla min marinblåa bil ren

Vad ligger soppaförbrukningen på iX:en?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Funderar faktiskt på någon liknande, dock inte svart då jag har nog med problem att hålla min marinblåa bil ren

Vad ligger soppaförbrukningen på iX:en?

Haha två svarta bilar, jag gör inget annat än att tvätta

Vid vanlig blandad körning + moms så drar den ca 0,8
Kom precis hem från västkusten och låg i 140-160 det mesta av vägen. Mätaren stog på 1,1 när jag var klar.

Otroligt nöjd med bilen
Förvånad över vilken känsla det är i bilen. Väghållningen och prestandan, samtidigt som man har all kvalitetskänsla.
Och då har jag ändå en RX-7:a och tidigare haft några Porschar att jämföra med.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

De där fram tycker jag blev väldigt lyckade!
Bara dra ett snitt så man får ett V nästan. på så sätt kunde jag vika in de mellan plåten och ändå få en platt/rak botten.
Kunde även fästa orginalplåten där fram över vilket stadgar upp det lite.
den plåten ersätts egetligen av orginalstänkplattarna.

De där bak är lite djävligare. fick skära ut för bakskärmen och blev väl sådär. var lite för ivrig. dels så är dessa mycket mjukare än vad de är som sitter fram.

Var visst två olika tjockletar på de i förpackningarna. Såde kraftiga fick sitta fram. Obs har itne orkat byta till dubbdäck där bak och bilen är inte tvättad. har inte hunnit köra med denna setup ännu. Förhoppniongsvis så blir det bättre

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sport!!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman