Permalänk

Winamp?

Hej

Jag söker efter ett mp3 spelare som liknar winamp?

Jag vill kunna lyssna på låtar utan att det skapas en spelista.

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på itunes ???

annars då finns bara Cog vad jag vet

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd med olika spelare, men den jag skulle rekommendera är främst Foobar2000, den liknar kanske inte exakt winamp men det finns ganska mycket roligt man kan göra med den.

Visa signatur

Intel 10700K | ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI | 32GB Corsair Vengeance | ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech MX Master 3 | ASUS ROG Strix Scope TKL| Sennheiser Game Zero

Server Intel 7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 64GB Corsiar Vengeance | 2x Samsung 970 EVO 500GB | NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Problemet med iTunes är att det är segt som bara den och allmänt användarovänligt.

EDIT: Såg inte att detta var i Mac-forumet och missförstod.
Foobar2k är vad jag använder och det är grymt, men jag vet ej om det funkar på Mac (tror inte det.)

Finns ju alltid VLC dock, som är bra på alla sätt och vis förutom att gränssnittet känns lite gammalt och kasst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Problemet med iTunes är att det är segt som bara den och allmänt användarovänligt.

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter WildThang. Finns det någon modern mediaspelare som inte skapar en spellista, och varför vill du inte ha någon?
Om det är själva fönstret du inte vill ha är det ju bara att stänga det, och varken Winamp eller Foobar2k som KeTonic tipsade om skapar en spellistfil på hårddisken.

Jag har en extern hd, som jag har all min musik på, vissa album där i har jag inte lyssnat på alls, då vill jag inte att t.ex. itunes sparar låten i en spellista, eftersom jag bara vill bläddra igenom albumen.
Skall prova med VLC.

Cog var inget för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
Jag har en extern hd, som jag har all min musik på, vissa album där i har jag inte lyssnat på alls, då vill jag inte att t.ex. itunes sparar låten i en spellista, eftersom jag bara vill bläddra igenom albumen.

Då låter det som om iTunes funkar fint för dig.
Dessutom rappt och bra om man kör Mac, samt man kan ha olika metabibliotek om man vill…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns ju alltid VLC dock, som är bra på alla sätt och vis förutom att gränssnittet känns lite gammalt och kasst.

Mja, VLC ser nog helt okej ut?

http://www.andreas-skoglund.se/dump/vlc.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Mja, VLC ser nog helt okej ut?

http://www.andreas-skoglund.se/dump/vlc.png

Där ser man...
Ser på hemsidan nu att det finns en massa skins osv också, hade ju inte jag någon aning om.

Dubbelfel för mig i den här tråden, jag tror jag ger upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Där ser man...
Ser på hemsidan nu att det finns en massa skins osv också, hade ju inte jag någon aning om.

Dubbelfel för mig i den här tråden, jag tror jag ger upp

Bra tips dock, VLC rockar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
Skall prova med VLC.

Cog var inget för mig

öppna inställningar -- gå in på avancerad --- klicka ur :kopiera filer till mappen itunes music när du läger in musik i bibloteket

ungefär
så slipper du spara all musik på hdd

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3