Permalänk
Medlem

En bra början,... ett bra slut. Lycka till!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

ÄÄÄNTLIGEN någon som slänger in riktigt högt presterande hårdvara!
Härligt! Det kommer nli skitsnyggt!
Väntar spänt på uppdatering på byggloggen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO

Huxflux, det här galleriet är ju postat i bygglogg sektionen. Enligt mig så är hela tanken med logg (aka loggbok), att man succesivt ska få se uppdateringar. Är själv ganska spänd på att bygga klart ramen, så det kommer nog en update rätt snart.

jo du har helt rätt och det är inte ditt fel att jag är en otålig person, utan det är nåt som jag måste jobba med mig själv med

Så kör hårt och lycka till, jag väntar också snällt på vad som komma skall..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Detta blir något att följa! ser hur jävla grymt som helst ut!! 10 poäng!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

jaja äntligen en riktig bygglogg
kommer följas till punkt och botten

10p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tittar bra ut!

Permalänk
Medlem

hoppas detta bygge blir att av de finare

Visa signatur
Permalänk

det här ser riktigt lovande ut...

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Medlem

Vad har du för klock på cpun?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!:D

Permalänk
Medlem

ska bli spännande att följa

Visa signatur

;( annars så kan man ju inte komma åt kabeln

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli bra. Undrar dock varför du inte har high-end grejer till ett sånt här bygge.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att 70 pers redan röstat, ni vet ju inte hur de ser ut när de är klart? Btw ska bli spännande att följa!

Visa signatur

Chieftec Mesh ♣ Gigabyte DS4 ♣ q6600 (3,2 GHz) ♣ OCZ Reaper 2x2GB PC2-8500 ♣ 8800GT 512mb (740/1850/1060 MHz) ♣ Corsair 650W ♣ Raptor 150 GB ♣ 3Dmark06: 14341

Permalänk
Avstängd

Tja!

Det här kommer bli underbart om du lyckas !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Trevligt att du använder Aluminium, blir ju stor skillnad på "kvalité". Ser fint ut ännu :)!

Permalänk

Välplanerat bygge! Här ser vi en som har tillgång till många bra verktyg!
Väntar med betyg tills jag vet bättre.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det ser ut att kunna bli ett riktigt trevligt bygge asså:)!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Tackar alla! Hade tänkt att jag skulle jobba på chassit idag. Men blev rätt trött efter jobbet så jag la mig i soffan å sov lite istället, hehe. Hur som helst så ska jag nog försöka bygga klart ramen efter skolan imorrn.

Aluminium är roligt att arbeta med. Lätt och ganska mjukt så det är enkelt att bearbeta. Däremot kan jag ju redan nu känna att det kommer väga en del.

Fullmoon: Verktyg är ett måste vid precisionsarbeten. Att försöka göra något utan rätt verktyg är som att försöka styra en bil utan ratt. Sen är det alltid bra att ha verktyg så jag köper på mig det jag behöver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt seriöst projekt.
Önskar man hade tillgång tillsådana verktyg.

Gör som de flesta med att avakta med poängen men just nu vill jag välja att ge dig 10 poäng.

Permalänk
Medlem

De här blir ruskigt intressant!

Permalänk

Blir nog riktigt bra!

Men om du ska ha 7 fläktar så kommer den nog att låta en hel del.
väntar med betyg, måste ju se hur allt slutar!

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk

Helt klart ett intressant bygge , keep up the good work!

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Nu är det två stycken som har nämnt antalet fläktar, så jag får väll passa på att berätta hur det ligger till.
Kommer köra med Yate-Loon D12SM-12, vilket är en fläkt med väldigt bra ljudnivå / flödesratio genom hela fläktens "register".
Kommer köra med en fläktkontroller där samtliga fläktar kommer vara inkopplade, så det kommer nog gå att få datorn tyst.

Visa signatur
Permalänk

Nästan så man vill kika förbi vid färdigt resultat och se "in action"

Fortsätt så här samt i tidigare kvalitétstakt och "kanske" detta blir årets vattenbygge på swec

En annan måste ju parkera sina projekt p.g.a tidsbrist och ork =/

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

najs! glom inte att gora sa du kan ha grymm kabeldragning!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Bokmärkt.

Permalänk

Verkar bli sjukt nice, jobba på!

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk

10 p dirr

Permalänk
Medlem

Hur går det? ett tag sedan du uppdaterade

Permalänk
Medlem

Jo jag vet. Mycket i skolan osv. Jobbar även varannan helg så i princip är jag för trött varannan helg för att jobba.
Hur som helst så har jag uppdaterat lite nu

Visa signatur