Permalänk
Medlem

Vista genom bootcamp?

Har installerat Vista Ultimate genom bootcamp allt funkar bra eller antar de funkar som de skall förutom att när man bootar upp som vista så händer de massa text rader hit och dit i typ dos miljö där de säger att man skall köra FDISK mm men efter ett tag så kommer vista boot skärmen upp och allt startas som normalt. Har installerat SP1 och alla tänktbara uppdateringar genom microsoft update (efter man installerat alla drivers från OSX skivan så klart)
Kommer ha vista för vissa spel och en del program.

Skulle på kul installera Crysis Warhead för se hur pass bra de skulle prestera.. då vistas prestanda test gav datorn 5,6 i genomsnitt.. min stationära PC får 4,8 så därav lite kul att se hur bra denna stod mot PCn. Men efter några sekunder efter man startat installationen så får jag varning som lyder: "Error reading from file: D:\ sedan sökvägen till filen den försöker lägga in" väljer man ignorera så blir de samma på nästkommande fil. Trodde först de var var strul med rättigheterena i Program mappen så skapade en spel mapp under C:\ bara men fick samma fel. Och ja UAC är avstängt som alltid i mina datorer

Någon som vet vad detta beror på? skall testa installera vanliga Crysis nu och se om de förblir samma fel eller inte.

Edit: Har nya Macbooken 2,4 2GB ram. 250GB HDD

Edit2: Första Crysis installerades fel fritt.. mysko med Crysis Warhead.. inga repor eller dyligt på skivan heller ju.

/Northrider,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Har installerat Vista Ultimate genom bootcamp allt funkar bra eller antar de funkar som de skall förutom att när man bootar upp som vista så händer de massa text rader hit och dit i typ dos miljö där de säger att man skall köra FDISK mm men efter ett tag så kommer vista boot skärmen upp och allt startas som normalt. Har installerat SP1 och alla tänktbara uppdateringar genom microsoft update (efter man installerat alla drivers från OSX skivan så klart)
Kommer ha vista för vissa spel och en del program.

Skulle på kul installera Crysis Warhead för se hur pass bra de skulle prestera.. då vistas prestanda test gav datorn 5,6 i genomsnitt.. min stationära PC får 4,8 så därav lite kul att se hur bra denna stod mot PCn. Men efter några sekunder efter man startat installationen så får jag varning som lyder: "Error reading from file: D:\ sedan sökvägen till filen den försöker lägga in" väljer man ignorera så blir de samma på nästkommande fil. Trodde först de var var strul med rättigheterena i Program mappen så skapade en spel mapp under C:\ bara men fick samma fel. Och ja UAC är avstängt som alltid i mina datorer

Någon som vet vad detta beror på? skall testa installera vanliga Crysis nu och se om de förblir samma fel eller inte.

Edit: Har nya Macbooken 2,4 2GB ram. 250GB HDD

Edit2: Första Crysis installerades fel fritt.. mysko med Crysis Warhead.. inga repor eller dyligt på skivan heller ju.

/Northrider,

Säker på att du har en äkta Vista-installation? Har sett någon (nerladdad) version på en dator en gång som startade med en massa textrader (Grub for DOS om jag inte minns fel) innan Vista kom igång..

För övrigt så kör jag Vista 64-bit på min MBP och det går väldigt bra faktiskt, ungefär samma prestanda som när jag provade XP först, inget problem med någon D: eller dylikt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Säker på att du har en äkta Vista-installation? Har sett någon (nerladdad) version på en dator en gång som startade med en massa textrader (Grub for DOS om jag inte minns fel) innan Vista kom igång..

För övrigt så kör jag Vista 64-bit på min MBP och det går väldigt bra faktiskt, ungefär samma prestanda som när jag provade XP först, inget problem med någon D: eller dylikt.

Nejdå äkta vista här.
Testade först vista 64bit men när de var installerat och klart så skulle jag installera drivisarna så sa installern där att hade bara stöd för 32bit så gjorde om allt och drog in vista 32bit (ultimate). Kan väl inte ha något att göra med att man bara har 2gb i ram eller bara macbook och inte pron? tänkte dra in 64bit vista från början för att vara framtids säker då man kommer stoppa in mer minne inom snar framtid.

efter jag installerade crysis så tog jag bort de och testade crysis warhead och då verkade de gå hela vägen:) alla inställningar på medium och fullt spelbart tyckte jag de var, fps låg på 15 som lägst annars upp mot 30! nu köpte man inte macbook för spelandet utan för liten smidig dator när man reser mellan så mycket annars hade de blivit macbook pro.

/Northrider

Permalänk
Medlem

Så du har en vanlig macbook, är det av den senaste modellen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Så du har en vanlig macbook, är det av den senaste modellen?

Japp den nya modellen menade jag så klart.

nya macbook 2,4ghz 2gb ram (4gb inom snar framtid) 250gb hdd.

/Northrider,