Permalänk
Medlem

Far cry HDR! hur??

Hej är så att jag försöker få det att bli HDR i gammla spelet far cry, men jag lyckas inte få till det riktigt, är det något extra program/patch man behöver för att få det som dom gjort på bilderna på den här sidan ?? http://www.hardocp.com/article.html?art=Njc4LDQ= , jag har även varit inne på tweakguides.com och gjort som dom sagt där, men jag ser fortfarande ingen tydlig ändring.. vore snällt om nån kunde hjälpa! sitter för övrigt med ett "radeon hd 3850" och maxar allting och har ändrat bort AA som man ska göra för att få till hdr men lyckas som sagt ej =(

Permalänk
Avstängd

Provided with Patch 1.3 is a beta implementation of the OpenEXR method of HDR that the GeForce 6 series video cards support with its FP16 framebuffer

Kanske därför?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jomen på tweakguide.com står det inget om att man MÅSTE ha ett nvidia kort ??

Permalänk
Medlem

Jag fick HDR i FarCry med den tidigare 1.4-patchen. Det är något av en beta-patch har jag för mig, de experimenterade med HDR men klippte bort det från den slutgiltiga versionen. Det är i alla fall så jag minns det.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+