Permalänk

Airport Express, snabb fråga

Hej

Jag har tänkt köpa en Airport Express men vill bara säkerställa att jag inte missförstått något i dess funktionerna.

Jag vill kunna spela musik trådlöst till receivern från min laptop. Jag har min trådlösa router stående i ett rum och receivern i ett annat. Har jag förstått det rätt att jag kopplar in AE i ett eluttag nära receivern och sedan kopplar ihop dem med en optisk kabel? AE kopplar trådlöst upp sig mot routern och routern är kopplad mot min laptop som strömmar musiken?

Blev bara lite osäker av alla beskrivningar så vill säkerställa att jag inte missuppfattat något.

Tack på förhand!

Permalänk

Officiellt funkar det enbart om routern är tillverkad av Apple men i praktiken ska det fungera med flera olika routers:

"AirPort Express kan utöka räckvidden enbart för ett trådlöst AirPort Extreme- eller AirPort Express-nätverk."

http://www.apple.com/se/airportexpress/features/sharing.html

Jag funderar själv på ett inköp men har en D-Link DIR-655 som jag inte blir klok på om den funkar med en Airport Express.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Officiellt funkar det enbart om routern är tillverkad av Apple men i praktiken ska det fungera med flera olika routers:

"AirPort Express kan utöka räckvidden enbart för ett trådlöst AirPort Extreme- eller AirPort Express-nätverk."

http://www.apple.com/se/airportexpress/features/sharing.html

Jag funderar själv på ett inköp men har en D-Link DIR-655 som jag inte blir klok på om den funkar med en Airport Express.

Jag kör en d-link dir-655, funkar klockrent med airport express.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_thomaso
Jag kör en d-link dir-655, funkar klockrent med airport express.

Det låter fint! Hur har du satt upp grejerna? Kör du WPA/2? Har du kört join network på Airporten eller extend network? Vilka ändringar har du gjort på D-Linken för att få det att funka? Tacksam för svar!!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det låter fint! Hur har du satt upp grejerna? Kör du WPA/2? Har du kört join network på Airporten eller extend network? Vilka ändringar har du gjort på D-Linken för att få det att funka? Tacksam för svar!!

Jag kör WPA (mitt psp ville inte funka med wpa2), jag har kört join network på airporten.
Har inte gjort några ändringar alls på d-linken, allting fungerade out of the box.

Jag kör Airfoil för att streama Spotify till min stereo från laptopen.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.