Julpynta SweClockers logotyp 2008

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En liten uppdatering.

Vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Den där typen av inlägg behöver man inte bry sig om. Det handlar om någon liten kille som saknar egna kunskaper och måste försöka verka tuff på nätet. Ignorera honom.

Mina kunskaper sträcker sig från 1997 då jag skapade min första hemsida. Säger vad jag tycker, tror många håller med mig.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Mina kunskaper sträcker sig från 1997 då jag skapade min första hemsida. Säger vad jag tycker, tror många håller med mig.

Väntar med spänning på din ultimata logo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Mina kunskaper sträcker sig från 1997 då jag skapade min första hemsida. Säger vad jag tycker, tror många håller med mig.

Upp till svars, visst man kan vara kritisk men inte med nedlåtande kommentarer för det hjälper ingen. Stor skillnad!
Så om du tycker att det mesta ser helt fördjävligt ut tycker jag du kan lika väl visa alla hur den ska göras.
Bara för att du gjort hemsidor sedan 97 betyder inte att du kan illustrera. Två helt olika saker...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Mina kunskaper sträcker sig från 1997 då jag skapade min första hemsida. Säger vad jag tycker, tror många håller med mig.

Då borde det inte ta längre tid än 15min att göra vinnar bidraget.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Inaktiv

bara för att jag måste vara med i tävlingen!

Uppdaterad med snö på taket och lite smådetaljer

Permalänk

Updaterad

Här är mitt bidrag fast lite uppdaterad och detaljerad, hoppas ni blir nöjda

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheewie
Här kommer mitt bidrag!
Obs, paint..

http://www.sandarnabk.se/sandarna/sweclockerslogo.bmp

lätt den bästa

Permalänk

här mitt senaste om nån kan säga om jag ahr fått nån skillnad på "snöns" i denna mot tidigare?

happy jul and merry ny år.........

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Mitt sista bidrag (tror jag)

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

2 till bidrag.

Här kommer tomten med dem bästa (i test) paketen!

edit: Fel bild U_U

Permalänk

@samulen vad tycker du jag bör försöka förbättra om du ser de snaste jag gjorde?

kan bara bli bättre med träning

snygga bilder allihop

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
@samulen vad tycker du jag bör försöka förbättra om du ser de snaste jag gjorde?

kan bara bli bättre med träning

snygga bilder allihop

Du kanske kan förbättra din snö lite, och sen kanske köra på en ljusare bakgrund så att den smälter in i hemsidan lite bättre.

Din snö är i nuläget lite platt, du bör ha ett par nyanser av skugga, och inte så mycket vitt. Snö är inte så vit som man kan tro ;).

Prova på att måla fram din snö med brush, hardness 50-60%. och ett lågt flow, det är lättast. Om du undrar över färger kan du använda paletten som jag postade tidigare. GL

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Väntar med spänning på din ultimata logo

Har ingen tid avsedd för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Upp till svars, visst man kan vara kritisk men inte med nedlåtande kommentarer för det hjälper ingen. Stor skillnad!
Så om du tycker att det mesta ser helt fördjävligt ut tycker jag du kan lika väl visa alla hur den ska göras.
Bara för att du gjort hemsidor sedan 97 betyder inte att du kan illustrera. Två helt olika saker...

Skulle inte kalla det här illustrera, försök inte slå mig på fingrarna när du inte ens vet ordets innebörd. Har ingen tid i år jag tänker avvara för det här, har egna jobb att göra. Har inte så slappt att jag kan sitta och ödsla tid på det här, som förövrigt inte ger något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Då borde det inte ta längre tid än 15min att göra vinnar bidraget.

Beror på hur pass seriös man vill vara, man lägger en veckas arbete på en design till hemsidor, man har även flera olika designer som man presenterar för beställaren. Så kan ta veckor att få fram en design beställaren godkänner (som man ändå får göra små ändringar på). Koden är piece a cake. På den logon får man nog lägga runt 2 timmar.

Alla arbetar förvisso olika, men jag talar för mig och tycker det är patetiskt att folk ska ifrågasätta mig. Arbetar ni med det så kan jag kanske ta mig en diskussion när jag har tid.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

ok men hur hittar jag den paletten i Photoshop?

ska kolla runt o leka lite var det nu på Torsdag som är deadline?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Paletten finns inte inbyggd i ps, du får öppna bilden i ps sen eydroppa (Eyedropper Tool) färgerna.

Permalänk

provade det så här vart det

men mer träning behövs

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Klar förbättring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Har ingen tid avsedd för det.

Skulle inte kalla det här illustrera, försök inte slå mig på fingrarna när du inte ens vet ordets innebörd. Har ingen tid i år jag tänker avvara för det här, har egna jobb att göra. Har inte så slappt att jag kan sitta och ödsla tid på det här, som förövrigt inte ger något.

Beror på hur pass seriös man vill vara, man lägger en veckas arbete på en design till hemsidor, man har även flera olika designer som man presenterar för beställaren. Så kan ta veckor att få fram en design beställaren godkänner (som man ändå får göra små ändringar på). Koden är piece a cake. På den logon får man nog lägga runt 2 timmar.

Alla arbetar förvisso olika, men jag talar för mig och tycker det är patetiskt att folk ska ifrågasätta mig. Arbetar ni med det så kan jag kanske ta mig en diskussion när jag har tid.

Lustigt hur du klagar över att inte ha tid med sådant skräp som en logotävling men du kan likt förbaskat "slösa" tid på att skriva långa onödiga inlägg?

Permalänk

nytt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Blir grymt imponerad vilka skills folk sitter inne med, man blir ju inte lite avundsjuk. Snyggt jobbat ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Hejsan

jag blir ganska trött i huvudet och ögonen av detta pillergöra men det är så roligt.

Brukar oftast göra bakgrundsbilder i olika format. Innehållet varierar men det är pillrigare med logo´n och därför så blir jag ganska trött men vet inte om det är våran Tv som gör det men orkar inte koppla in monitorn.

mvh

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt lilla bidrag till den där här tävlingen!

God jul alla trevliga!

Permalänk

Mitt Bidrag

Jaha Här är mitt inlägg, inget professionellt kanske men det funkar

Gud Jul till alla sweclockers läsare!

Visa signatur

Jag hoppas att vi får snart virtual reality skulle va NICE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Har ingen tid avsedd för det.

Skulle inte kalla det här illustrera, försök inte slå mig på fingrarna när du inte ens vet ordets innebörd. Har ingen tid i år jag tänker avvara för det här, har egna jobb att göra. Har inte så slappt att jag kan sitta och ödsla tid på det här, som förövrigt inte ger något.

Beror på hur pass seriös man vill vara, man lägger en veckas arbete på en design till hemsidor, man har även flera olika designer som man presenterar för beställaren. Så kan ta veckor att få fram en design beställaren godkänner (som man ändå får göra små ändringar på). Koden är piece a cake. På den logon får man nog lägga runt 2 timmar.

Alla arbetar förvisso olika, men jag talar för mig och tycker det är patetiskt att folk ska ifrågasätta mig. Arbetar ni med det så kan jag kanske ta mig en diskussion när jag har tid.

Vad var ditt motiv med ens ditt första inlägg?

Tycker du ska ta ditt arroganta beteende till ett annat forum där sådana folk som du passar in. Tror jag talar för de flesta här när jag säger att ett sådant beteende inte är välkommet här.

Permalänk

Bra man sitter här kl 6 på morgonen och inte vet hur man får upp en blid ordentligt! :S

I alla fall här har ni mitt bidrag. Hade tänkt göra lite fler versioner, mörkare ljusare osv. (Kan fixa efter önskemål sen i eftermiddag) Men nu måste jag fara till skolan. Steg upp kl 5 imorse för att photoshoppa klart renderingen, allt för swec!

Ska föreställa lite av en soluppgång en vintermorgon, därav den lite mys-skumma belysningen.

EDIT

ooh hann göra en ljusare (bättre!?) innan bussen kom.

EDIT2
Kom på hur man ska visa bilderna ordentligt

EDIT3
Följer trenden att uppdatera bilderna lite
Gjorde en liten fade längst ner för att den skulle smälta in bättre i den vita bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Har ingen tid avsedd för det.

Skulle inte kalla det här illustrera, försök inte slå mig på fingrarna när du inte ens vet ordets innebörd. Har ingen tid i år jag tänker avvara för det här, har egna jobb att göra. Har inte så slappt att jag kan sitta och ödsla tid på det här, som förövrigt inte ger något.

Beror på hur pass seriös man vill vara, man lägger en veckas arbete på en design till hemsidor, man har även flera olika designer som man presenterar för beställaren. Så kan ta veckor att få fram en design beställaren godkänner (som man ändå får göra små ändringar på). Koden är piece a cake. På den logon får man nog lägga runt 2 timmar.

Alla arbetar förvisso olika, men jag talar för mig och tycker det är patetiskt att folk ska ifrågasätta mig. Arbetar ni med det så kan jag kanske ta mig en diskussion när jag har tid.

Haha! Du säger det du, proffset har talat mina vänner.
Eftersom du har så dåligt med tid så kan du väl visa vad du gjort tidigare? Du har iaf tid och svara på massa inlägg, då borde du ha tid och länka oss dina mästervärk?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

logga!!!

Hej!!

Mitt bidrag