Vad behöver jag byta ut i datorn ?

Permalänk
Medlem

Vad behöver jag byta ut i datorn ?

Efter att ha spelat WoW i 4 år är det dags att ge sig tillbaka ut i spelvärlden igen. Jag provade nyligen Far Cry 2, Fallout 3, Red Alert 3 och Call of Duty 4 - Modern warfare men..till min förvåning så flöt inte spelen riktigt som jag ville. Nu pratar vi om low settings bara för att slippa ångesten man har när det känns som om man tittar på något slags slowmotion-drama med Ben Affleck med flickvännen.

Jag är inte så skillad när det gäller hårdvara. Jag har byggt ihop min nuvarande dator, lagt dit lite eftersom när saker har gått sönder osv. Har samma chassi sen 5 år tillbaka och bara bytt moderkort när det gick sönder, vilket resulterade i ett nytt graffe och minnen. Graffet är också utbytt till det jag har idag... men nu till själva poängen med min thread!

Vad ska jag byta ut för att kunna köra spelen med grafiksettings på max?
Jag kör med 1280x1024 i upplösning pga skärmen.
Nuvarande dator:

CPU: E6400 (oklockad). 2.13 ghz

Grafikkort: 8600 GT 512mb
Minne: 2GB Corsair PC6400
Moderkort: Asus P5B
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&l4=0&mode...
Nätagg: NESTEQ NA 6201 ASM SILENT 620W

Jag vill inte klocka systemet heller. Jag nöjjer mig med orginalsettings på hårdvara då min kunskap inom ämnet är skrattretande
Vad behöver jag byta ut och till vad ? Vad behövs bytas ut först, någon enstaka del eller alltihop ?
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl säga grafikkortet.

Satsa på ett ATI 4850 eller värre.
Det du kan göra är ju att köpa en CPU oxå, men jag tror inte den kommer flaska så farligt.

Låt proffsen avgöra!

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?
Vilka minnen har du, är det xms2 eller xms2 DHX?

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bambi87
Vad har du för budget?
Vilka minnen har du, är det xms2 eller xms2 DHX?

Budget ? Jag borde ha läst stickien. Tänkte inte ens på det när jag skrev..men runt 5-7 tusen kanske.
XMS2 tror jag. Hittade minnena jag har i datorn hos komplett.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312054

Permalänk
Avstängd

Min rekomendation är att du köper ny processor och grafikkort samt 2 gb ram till.

Det borde gå loss på:

2gb minne 400 kr
e8400 1500
ati 4850 1400 kr

Totalt 3300 kr

Edit: Såg inte att du endast kan köra med kass upplösning. Köp i så fall en ny skärm. De håller sig några år så du behöver inte vara orolig.

Finns prisvärda 22" för dryga 2000 idag.

Köper du inte ny skärm så är de inte lönt att uppgradera något.

Vill du klocka så gör det istället för att köpa en ny processor.

Mvh Ton