Prisjakt varnar för Kameraexperten

Permalänk
Medlem

Bedrägeri. När ska folk lära sig att aldrig betala i förskott.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Bedrägeri. När ska folk lära sig att aldrig betala i förskott.

När posten slutar ta 50 :- för att betala med postförskott

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
När posten slutar ta 50 :- för att betala med postförskott

Billig försäkring

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Såg nu på deras sida att man ju kan betala med kort. Varför handlar då folk med förskottsbetalning???

Jo för man vill ju ge sina kreditkorts uppgifter till en redan skum webbutik...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Anade nästan detta. De sålde Xbox360, Playstation 3 och Wii för 3-500 billigare än alla andra butiker. Doock svarade dom på mitt mail när jag frågade om de skulle få in nya xbox360. Då sa dom, nä alla är slut.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Billig försäkring

En försäkring om att FÅ ett paket, ja, däremot är det ingen försäkring för innehållet i paketet.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Om man betalar med kort har man väl alltid försäkring på s.k skimmning från både MC och Visa, samt från din bank. Så det absolut bästa är väl alltid att betala med kort.

Men klart, är man paranoid och heldre betalar extra för att hämta ut varan kontant är det ju upp till var och en.

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem

Ojoj, här får man passa sig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Låter nästa som om det är ett företag som är på väg att gå i konkurs och försöker få in pengar så snabbt dom kan för att slippa fodringar ifrån andra företag eftersom dom verkar ha haft bra omdömen tidigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Det kan nästan vem som helst, den är skandalös!

Jag skulle kunna göra en bättre sida via Dreamweaver haha ;P

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Låter nästa som om det är ett företag som är på väg att gå i konkurs och försöker få in pengar så snabbt dom kan för att slippa fodringar ifrån andra företag eftersom dom verkar ha haft bra omdömen tidigare.

Tanken slog mig med. Då butiken tydligen varit seriös tidigare och helt plötsligt blir som det nu skrivits i nyheten och med tanke på det ekonomiska läget i omvärlden...

Tror du fick till det bra nog.

Permalänk
Medlem

http://www.cyberphoto.se/ är bra om man skall handla kamera annars, lite dyrare kanske men dom har ju funnits ett bra tag i alla fall.

Permalänk

Hur kan det där vara brott mot PUL? Uppgifterna finns ju redan publicerade och är officiella.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Styrelseledamot: *******************
Registreringsår: 2006

F-Skatt: Registrerad läs mer

UTDELNINGSADRESS
Box 1464
171 28 Solna
Stockholms län
Omsättning Res.e.fin.

0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR
2007 0 0

BOKSLUT & NYCKELTAL 2007-06
Antal anställda 0
Omsättning (TKR) 0
Res. e. finansnetto (TKR) 0
Årets resultat (TKR) 0
Summa tillgångar (TKR) 0

Kameraexperten i Sverige AB
Org.nummer: 556719-1365 Bolagsform: Aktiebolag
RESULTATRÄKNING 2007-06
Nettoomsättning (TKR) 0
Bruttoresultat (TKR) 0
Rörelseresultat (TKR) 0
Resultat efter finansnetto (TKR) 0
Årets resultat (TKR) 0

BALANSRÄKNING 2007-06
TILLGÅNGAR
Tecknat ej inbetalt kapital (TKR) 0
Anläggningstillgångar (TKR) 0
Omsättningstillgångar (TKR) 0
Tillgångar (TKR) 0

SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR
Eget kapital (TKR) 0
Obeskattade reserver (TKR) 0
Avsättningar (TKR) 0
Långfristiga skulder (TKR) 0
Kortfristiga skulder (TKR) 0
Skulder och eget kapital (TKR) 0

NYCKELTAL 2007-06
Omsättning per anställd (TKR)
Personalkostnader per anställd (TKR)
Omsättningförändring
Vinstmarginal
Bruttovinstmarginal
Soliditet
Kassalikviditet

YRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
*********** (f. 1982), Ordinarie ledamot
************ (f. 1981), Suppleant

TILLSYNSBEFATTNINGAR
************ (f. 1956), Revisor
KPMG Bohlins AB, Revisor

Personuppgifter raderade. Tänk på PUL! /moderator

Permalänk

Moderatorn har inte läst på ordentligt vad som gäller mellan yttrandefrihet på Internet å ena sidan och skydd för personuppgifter å den andra. Men bara för man enligt lagen har rätt att göra något innebär inte att sweclockers måste tillåta det på sitt forum. Ett fall av självcensur med andra ord.

http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgifts...

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk
Medlem

Gör en polisanmälan!

Jag är drabbad av deras bedrägeri och har precis gjort en polisanmälan, polisen uppmanar alla drabbade att göra en polisanmälan, sker enkelt via tfn 11414

Permalänk

OBS
Glöm inte att spärra betalkortet om det använts vid köp hos kameraexperten. I och med beställning har dom erhållit all kort info ink. den 3 siffriga koden. Dom kan när som helst tömma kontot!!

Permalänk
Medlem

Re: Gör en polisanmälan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edtcami
Jag är drabbad av deras bedrägeri och har precis gjort en polisanmälan, polisen uppmanar alla drabbade att göra en polisanmälan, sker enkelt via tfn 11414

Hur har du blivit drabbad?
Du har inte fått tillbaka pengar?

Permalänk
Medlem

Drabbad

Jag beställde en tfn den 2/12 som jag inte sett röken av, har försökt ringa samt skicka mail för att kunna avbeställa utan svar, har inte sett röken av pengarna

Permalänk
Medlem

Ganska uppenbart att detta är en så kallad "long con". Någon skojare köper ett företagsnamn från ett tidigare seriöst företag som har lagt ner sin verksamhet. För att verka seriösa så tar dom emot beställningar men efter ett tag så får kunderna som beställt tillbaka sina pengar för att varan dom beställt "inte finns i lager". Sen går dom ut med massa fina erbjudanden lagom till jul och när tillräckligt många har beställt och betalat i förskott till dom så försvinner dom och pengarna spårlöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Jag köpte ett objektiv till min Canon 350D, ett Canon EFS 17-85, och jag fick mitt objektiv inom 4-5 postdagar. Vilket enligt mig är helt godkänt, att det sedan finns folk som betalar saker i förskott är ju bara ren idioti. Se bara vad som hände med dom som köpt saker från DB.com

Visst det är några kronor dyrare än att förskott betala men eftersom siten inte är den största samt att Sverige är i den sitts vi är så borde folk fan tänk ett steg längre.

Så du menar att alla som beställer på nätet och betalar med bankkort är idioter?

Det är ju faktiskt lite skillnad på att handla en misstänkt billig laptop på nätet och sätta in pengar på nåns bankkonto i förskott och att köpa en hårddisk från Dustin och betala med ditt Visa-kort. Bägge köpen är dock förskottsbetalningar och faller under din (med fleras) definition på idioti. Kan du utveckla?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vill följa med mig till sturegatan 30 i sumpan?
Är en vanlig mamma som är helt hysterisk! Är sjuksköterska och har 4 barn dvs har slitit häcken av mig för att kunna köpa ett Wii till mina barn.
Den onda företagsägaren bor iu sumpan, han vägrar svara i telefon så jag vill åka dit!
Har varken bil eller körkort så någon som vill köra dit mig?
Jag sköter snacket... Se väldigt ung snäll och söt ut så han öppnar ingen fara
Ring om någon åker med mig 0736798309
Hatar kamraexpertstattarna!!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Natalina
Någon som vill följa med mig till sturegatan 30 i sumpan?
Är en vanlig mamma som är helt hysterisk! Är sjuksköterska och har 4 barn dvs har slitit häcken av mig för att kunna köpa ett Wii till mina barn.
Den onda företagsägaren bor iu sumpan, han vägrar svara i telefon så jag vill åka dit!
Har varken bil eller körkort så någon som vill köra dit mig?
Jag sköter snacket... Se väldigt ung snäll och söt ut så han öppnar ingen fara
Ring om någon åker med mig 0736798309
Hatar kamraexpertstattarna!!!!!!

Hehe, hade jag bott i stockholm hade jag följt med trots att jag inte beställt något Tål inte när folk försöker blåsa andra.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Tack någon som har lite stake...Tack

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankwhite
Moderatorn har inte läst på ordentligt vad som gäller mellan yttrandefrihet på Internet å ena sidan och skydd för personuppgifter å den andra. Men bara för man enligt lagen har rätt att göra något innebär inte att sweclockers måste tillåta det på sitt forum. Ett fall av självcensur med andra ord.

http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgifts...

Publiceringen av uppgifter var långt ifrån brott mot PUL, efter tilläggen för ett par år sedan får du skriva nästan vad som helst utan att bryta mot den. Moderatorn har ingen som helst kunskap om vad PUL egentligen är och du säger att man kanske inte får det på SweC? Finns ingen regel som säger att du inte får publicera det. Begår inget brott och det finns ingen regel som säger att de skall tas bort.

Om vi går efter moderatorns linje, då skulle SweC begåt PUL mot alla användare på hela sidan.. och det låter ju inte särskilt rimligt.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Kameraexperten

Läs min köpberättelse på http://www.unglamorized.wordpress.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Natalina
Någon som vill följa med mig till sturegatan 30 i sumpan?
Är en vanlig mamma som är helt hysterisk! Är sjuksköterska och har 4 barn dvs har slitit häcken av mig för att kunna köpa ett Wii till mina barn.
Den onda företagsägaren bor iu sumpan, han vägrar svara i telefon så jag vill åka dit!
Har varken bil eller körkort så någon som vill köra dit mig?
Jag sköter snacket... Se väldigt ung snäll och söt ut så han öppnar ingen fara
Ring om någon åker med mig 0736798309
Hatar kamraexpertstattarna!!!!!!

Bil? Det går väl att åka kollektivt?

Dock tror jag inte att det är någon bra idé att bulta på hans dörr...

Vi tar det en gång till:
Dock tror jag INTE att det är någon bra idé att bulta på hans dörr...

Visserligen har jag nästan gångavstånd till hans adress, har en mycket gedigen elitkrigar utbildning inom försvaret, utbildning på alla möjliga vapen mellan pistol och bärbar luftvärnsrobot, ett förflutet som bland annat livvakt och ett nuvarande jobb som är...statligt kan vi väl säga...

Han lär inte vara hemma och ÄR han det är det risk att du gör något dumt med betydligt högre straffskala än bedrägeri.
Eller så gör han något dumt.
Pengar är "bara" pengar, ett Nintendo Wii kostar runt 2500 kr.
Ditt liv och din hälsa är dyrbarare.

Det är synd att inte fler såg tidigt att denna firma luktade död råtta.
Jag lyckades styra bort en kompis som hade beställt en tv, han fick tillbaka pengarna och handlade på Komplett istället, några hundra dyrare och tv på väg med posten samma dag.

Hoppas att det ordnar sig för dig Natalina så det blir en god jul trots allt.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Sällar mig till de som blivit "lurade"... är väl eg mest förbannad på mig själv. Förbannad idiot det är vad jag är... ^_^' Tar det som en lärdom om än en hård sådan. Nåväl. Köar hos polisen ATM

EDIT: Köat klart, gjort en polisanmälan (antar att det är bättre att ligga i framkant här och få in en anmälan SNABBT).

Nu tillhör jag den typ som eg inte berörs av att dumpa 2000kr i soptunnan. Jag har pengar så jag klarar mig och mer därtill. Inte sagt att det inte är förbannat irriterande... Lider verkligen med mamman i tråden.

Smart sätt att scama någon ska väl tilläggas. BTW. Jag ska ner till min bank imorgon och reda ut begreppen ang. skydd mot scams osv osv. Vi får väl se hur det går.

Jag återkopplar till tråden sedan när jag VET vad som gäller. Vi hörs!
PS: Pengar är bara pengar. Jag tror nog att någon/några i tråden gör bäst i att påminna sig själva om det.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk

Skulle vilja säga att jag aldrig förskottsbetalar.. men jag var ju en av de som var dum nog att göra det med Datorbutiken..
Så jag säger, jag kommer aldrig att förskottsbetala från och med NU!

Bra att Prisjakt försöker hjälpa konsumenterna med att varna för vissa av dessa lurendrejeri bolag.

Visa signatur

ASUS Z87-A - ATX / Z87 | 2 * ASUS GeForce GTX 780 3GB (GTX780-3GD5) | Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz CL9 (CMZ16GX3M2A1600C9) (2x8GB) | Corsair Hydro H100 CPU Kylare | Corsair PowerSupply (PSU) HX1050 1050W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Pearl Black | Intel Core i7-4770K | Samsung 840 Pro Series SSD 256GB SATA3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddieBoo
Skulle vilja säga att jag aldrig förskottsbetalar.. men jag var ju en av de som var dum nog att göra det med Datorbutiken..
Så jag säger, jag kommer aldrig att förskottsbetala från och med NU!

Bra att Prisjakt försöker hjälpa konsumenterna med att varna för vissa av dessa lurendrejeri bolag.

Jag tillhör den kundgrupp som är fantastiskt benägen att förskottsbetala... som anser 40kr vara på tok för mycket pengar jämte den säkerhet det ger...

Och ja... inser precis hur jävla korkad jag är ^_^' Nåväl. Detta lär man väl aldrig göra om igen

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk

Jag tycker att man kan förskottsbetala när man handlar från stora, seriösa och välkända sajter, sålänge man bara dubbelkollar på t.ex. prisjakt.nu att det fortfarande levererar som vanligt. Jag menar, hur många sekunder på google hade det tagit att se att db hade stora leveransproblem ? För många av oss behövdes inte ens google eftersom vi hänger på ett datorforum där många länge hade klagat på db, men google är nog de flesta andras vän.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.