World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=31072.0

Dom tar bort CDn på Howling Blast! Kommer bli gott för min threat =D
Kommer bli nice på trash som går ner fort, slänga IT - PS - pest - BS - HB - FS - HB - HB - HB - FS (- Emp. rune wep - HB - HB - BB - BB - FS), kommer bli löjligt gott

...Undrar hur detta påverkar pvpburst dock.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

dom buffar alltså DK? sjukt sämst av blizz isf (kan inte besöka länken från jobbet)
något nytt om warr förutom att de tar bort death grip hit-cap?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
dom buffar alltså DK? sjukt sämst av blizz isf (kan inte besöka länken från jobbet)
något nytt om warr förutom att de tar bort death grip hit-cap?

Nja, inget speciellt om warriors.

Och howling blast är ju bara en buff för _frost_ DKs.
Utöver det finns det ju mycket fler ändringar för oss, overall så kommer vi få det jävligt mycket härligare på tankfronten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Nja, inget speciellt om warriors.

Och howling blast är ju bara en buff för _frost_ DKs.
Utöver det finns det ju mycket fler ändringar för oss, overall så kommer vi få det jävligt mycket härligare på tankfronten

Visst.. DK kan få buff i tanking.. men de behöver nerf i pvp / dmg.. de har ju väldigt bra dmg.. och healar samtidigt sig själv.. omöjligt för en annan melee att ta ner i en fair fight.

Såg en lvl77 DK solo:a första bossen i ring of blood i zul'drak.. den där stora masken.. finns det någon annan klass som skulle fixa det? tror jag knappast

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst.. DK kan få buff i tanking.. men de behöver nerf i pvp / dmg.. de har ju väldigt bra dmg.. och healar samtidigt sig själv.. omöjligt för en annan melee att ta ner i en fair fight.

Såg en lvl77 DK solo:a första bossen i ring of blood i zul'drak.. den där stora masken.. finns det någon annan klass som skulle fixa det? tror jag knappast

DKs får en pvpnerf
våra OHSHIT-buttons blir nertonade, för att istället flyttas över till frost presence, och IBF scalar nu med Def, så den blir sämre i pvp
Sen så gör runestrike 150%dmg istället för 200% nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

låter lovande.. förstår inte hur blizzard kunde släppa DK så ob från början. Är det så svårt för dem att prova .. t.ex i mitt fall.. warrior vs dk innan de släpte wotlk ?

edit:
föresten.. kommer man inte kunna ha 2 olika speccs om 2 patcher? läste nånting om det.. dvs.. att man inte behöver "respecca" för att gå t.ex mellan dps och tank.. skulle vara riktigt nice att ha en tank specc och en dps specc.. som man kan växla mellan när man vill.. eller varför inte 1 pve och en pvp specc

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

ni klagar över dk men har ni sätt klassen rogue? kan förstå om ni inte har det då dem har t.ex. stealth

Permalänk
Medlem
Citat:

låter lovande.. förstår inte hur blizzard kunde släppa DK så ob från början. Är det så svårt för dem att prova .. t.ex i mitt fall.. warrior vs dk innan de släpte wotlk ?

edit:
föresten.. kommer man inte kunna ha 2 olika speccs om 2 patcher? läste nånting om det.. dvs.. att man inte behöver "respecca" för att gå t.ex mellan dps och tank.. skulle vara riktigt nice att ha en tank specc och en dps specc.. som man kan växla mellan när man vill.. eller varför inte 1 pve och en pvp specc

Dom har inte sagt i vilken patch det ska komma, så det kan vi bara spekulera i.
Dock har dom konstaterat ATT det ska implementeras

Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandes
ni klagar över dk men har ni sätt klassen rogue? kan förstå om ni inte har det då dem har t.ex. stealth

No way! ...jävla druidrippoff, wow är ju helt förstört sen dom homogeniserade alla klasser..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På tal om nerf: wtf warriors är helt cp som prot, blizzard gav ju fan dom möjlighet att dps'a som tank! klaga inte över Dk's dom nerfar skiten ur dom nu med den nya patchen. Mötet med en prot warr som är bra går till så här: charge-slam-dissarm-stun-intercept-boom-boom jag död =(
Dessutom crittar jag 1/3 på deras sjukt höga armor pga skölden, ge dk's sköld!..... Att tänka på: samtidigt som blizzard buffar FP så har de infört en nerf för armorn på druider och dk's, vi kommer inte få lika mycket bonus armor längre pga att de inför en basearmorvalue på alla armors den armor du har utöver det kommer inte att påverkas av bearform lr FP =( cry.

Får se hur det utvecklar sig, dock kan jag hålla med om att vi gör ganska mycket skada, känns bara så löjligt att en protwarr smiskar skiten ur en.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
På tal om nerf: wtf warriors är helt cp som prot, blizzard gav ju fan dom möjlighet att dps'a som tank! klaga inte över Dk's dom nerfar skiten ur dom nu med den nya patchen. Mötet med en prot warr som är bra går till så här: charge-slam-dissarm-stun-intercept-boom-boom jag död =(
Dessutom crittar jag 1/3 på deras sjukt höga armor pga skölden, ge dk's sköld!..... Att tänka på: samtidigt som blizzard buffar FP så har de infört en nerf för armorn på druider och dk's, vi kommer inte få lika mycket bonus armor längre pga att de inför en basearmorvalue på alla armors den armor du har utöver det kommer inte att påverkas av bearform lr FP =( cry.

Får se hur det utvecklar sig, dock kan jag hålla med om att vi gör ganska mycket skada, känns bara så löjligt att en protwarr smiskar skiten ur en.

Ge DKs sköld? frost presence är vår sköld, sluta gråt.
Och nerfar skiten gör dom inte heller, det är balansering.
Och bonus-armor grejjen är för att druider eller DKs inte ska samla på ringar/trinkets/cloaks/etc med armor för att få för mycket.
DKs kommer i slutändan ha mer armor efter patchen än innan, det är det som hela biffen egentligen går ut på - att göra DKs inc damage mindre spikig och mer jämn, och se till så våra ohshit-buttons verkligen är ohshit-buttons istället för nånting man poppar en åt gången sålänge man är i combat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har spelat prot-warr och vet att det är ganska 50/50 mot en dk som inte är riktigt säker på vad han ska göra... dock en DK, framförallt om han är unholy, som vet hur han ska göra... tar avstånd och dödar prot-warriorn i range... göra slow på warriorn och ta avstånd från honom.. så kan inte warriorn göra ett skit.. men står man o klappar på en prot-warr i melee så ger man ju honom blockdmg.. revenge och möjligheten att slå tillbaka.
Dessutom.. du klagar på att prot-warr kan göra dps? när DK kan både tanka och göra dps i samma specc utan problem i normala instancer?... och framförallt så är det ju inte bara warrior som fått buff på det viset.. druid, shaman, paladin.. kan göra dps som holy / tank.. för att de ska kunna questa.. gör det bara lättare att hitta healers / tanks till instancer.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

hej vill bara fråfa en sanbb sak fungerar första wow på vista ??

Permalänk
Medlem

Mjo det stämmer med warr där att man kan försöka kita dem men dock är jag blood-speced atm=80% fysisk skada, vet att man inte kan ha lätt mot alla klasser det vore unfair. Kan inte bortse från att runestrike och oblibirate crittar 500-800 när de i vanliga fall crittar 2500-3500 mot andra klasser..... sen har dk's bara 2 range spells, DC och IT vilket gör det hela mycket svårt. Det där med att man kan göra både dps och tanka med samma spec är en sanning med modifikation som med alla klasser får man alltid kompromissa. Bara för att Dk's till skillnad mot vad folk än säger så finns det inget "pure" tanking" träd. Man kan tanka med alla 3, dock finns det viktiga talants för tanking vilket gör att man tvingas välja bort annat som tex ökar dps'n.

En sak till med warriors är att de kan använda charge i combat med protspec, sjukt svårt att hålla avstånd när de har 2xcharge.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Ah okej. Vafan vad sugen jag är att lvla min druid alt som är 70, Jag skyller på dig.

Jag tar på mig ansvaret.
Balance är riktigt bra om man är bra på att spela den speccen. Man har ju abilities mot det mesta.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo det stämmer med warr där att man kan försöka kita dem men dock är jag blood-speced atm=80% fysisk skada, vet att man inte kan ha lätt mot alla klasser det vore unfair. Kan inte bortse från att runestrike och oblibirate crittar 500-800 när de i vanliga fall crittar 2500-3500 mot andra klasser..... sen har dk's bara 2 range spells, DC och IT vilket gör det hela mycket svårt. Det där med att man kan göra både dps och tanka med samma spec är en sanning med modifikation som med alla klasser får man alltid kompromissa. Bara för att Dk's till skillnad mot vad folk än säger så finns det inget "pure" tanking" träd. Man kan tanka med alla 3, dock finns det viktiga talants för tanking vilket gör att man tvingas välja bort annat som tex ökar dps'n.

En sak till med warriors är att de kan använda charge i combat med protspec, sjukt svårt att hålla avstånd när de har 2xcharge.

Visst kan du dpsa och tanka i samma specc, men det är ju verkligen inte optimalt, alla 3 träd går att anpassa till tanking och dpsing, men om du vill komma någonvart så måste du ju fokusera mer på antingen eller.

...Och angående blood så är väl raid-DPS/levling det enda den speccen duger till idag? (jag spekulerar bara då jag bara levlade i den speccen, drog frost direkt på 80)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är retri-paladins fortfarande op mot alla andra klasser vid lvl80? Jag har testat lite BG:s med min rogue nu och paladins är det bara att fetglömma, även warriors nu när de kan stunlocka och heala sig själva med Revenge. Hunters, mages och sånt är det bara att slakta med Mutilate, även DK:s går att döda.

Men som sagt; finns det någon klass som kan ta en retri-paladin om gearen är lika?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Vad behöver man för bredbands-hastighet för att spela WoW dugligt? Ska mest ha det för att levla. Räcker 0,5mbit? Eller behöver man 2mbit eller mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Vad behöver man för bredbands-hastighet för att spela WoW dugligt? Ska mest ha det för att levla. Räcker 0,5mbit? Eller behöver man 2mbit eller mer?

Det viktigaste är att de inte har för många routers, pingen har inte så mycket med maxhastigheten att göra. BBB 10Mbit var kasst till spel för några år sedan eftersom pingen blev för hög. Är det inte Telia som gjort reklam nyligen för att deras bredband är bäst till spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Tror du det räcker med 0,5mbit för att levla dugligt?

Permalänk
Medlem

Hej skullen någon vänlig själ kuna länka mig till en sida där jag kan ladda ner en patch till mitt nyköpta wow alltså jag klarar det inte längre jag får ett nervöst sammanbrott jag har letat och letat men hittar inte, jag vet inte heller vilket patch som det ska vara till det förta wow, skulle någon kunna hjälpa mig snälla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joche_87
Hej skullen någon vänlig själ kuna länka mig till en sida där jag kan ladda ner en patch till mitt nyköpta wow alltså jag klarar det inte längre jag får ett nervöst sammanbrott jag har letat och letat men hittar inte, jag vet inte heller vilket patch som det ska vara till det förta wow, skulle någon kunna hjälpa mig snälla.

Du behöver inte ladda ner själv.. den tankar och installerar patchen så fort du startar upp spelet

Permalänk
Medlem

om du menaqr när jag installerar spelet så bröts internet så klart men man kan ju göra det manuellt också

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på att jag kör WoW med mobilt bredband och även raidar med det så borde ADSL 0.5 mbit gå bra med. Ligger på 200-400MS/Ping men sålänge inga data packet går miste så gör inte de där såkallade lagget nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Absolut, du kan levla/pvpa/raida lugnt.

Visa signatur

Permalänk

En liten snabb macrofråga bara:

På min druid så har jag ett macro som gör att när jag är i stealth så gör den ravage (ambush), och när jag är utanför stealth så gör den shred (backstab).

Kan jag få så att den visar de olika skillsen som tooltip beroende på om jag är stealthad eller inte?

Vill ha så att jag får ravage tooltip i stealth, och shred tooltip unstealthed.

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
En liten snabb macrofråga bara:

På min druid så har jag ett macro som gör att när jag är i stealth så gör den ravage (ambush), och när jag är utanför stealth så gör den shred (backstab).

Kan jag få så att den visar de olika skillsen som tooltip beroende på om jag är stealthad eller inte?

Vill ha så att jag får ravage tooltip i stealth, och shred tooltip unstealthed.

tack på förhand

Ta samma textbit du har i macrot och klistra in en gång till, men byt ut "/cast" mot "#showtooltip".

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Ta samma textbit du har i macrot och klistra in en gång till, men byt ut "/cast" mot "#showtooltip".

underbart, fungerade klockrent.

Permalänk

Har dom tagit bort Arena pvp setten för lv70s?
För som den utseende hora jag är så hade jag jobbat ihop honor för både hjälmen och handskarna till min Shaman, axelskydden har jag redan och kommer crafta resten av mitt gear, men när jag letade runt i hall of legends (tror jag det heter iaf) så kunde jag inte hitta npc som säljer varorna.
GM verkade inte bry sig heller då jag hade wow i bakgrunden i nästan 4 timmar utan nått svar.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Har dom tagit bort Arena pvp setten för lv70s?
För som den utseende hora jag är så hade jag jobbat ihop honor för både hjälmen och handskarna till min Shaman, axelskydden har jag redan och kommer crafta resten av mitt gear, men när jag letade runt i hall of legends (tror jag det heter iaf) så kunde jag inte hitta npc som säljer varorna.
GM verkade inte bry sig heller då jag hade wow i bakgrunden i nästan 4 timmar utan nått svar.

Det är ett misstag av blizz, dom har sagt att dom ska rätta till det snart.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

kommer inte att vara några problem, kommer ihåg att jag lirade på modem under en vecka nångång, var inga problem(även om det kanske inte är rekomenderat för pvp/raids)

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900