World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Hedersmedlem

World of Warcraft-tråden del 5

Detta är då del 5 i de gigantiska forumtrådarna om World of Warcraft. Håll diskussionen på en bra nivå.

Del 4 kan du finna här

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

lagt ner med wow för alla framtid, känns skönt

edit: första inlägget weeeee

Permalänk
Medlem

var inte så säker på det
Man vet aldrig om man vill börja lira igen med polarna när Wotlk släpps.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Just nu levlar jag upp en Rogue, hur kul som helst. Ångrar att jag inte gjort en tidigare.

Permalänk
Medlem

Åhhh ångrar att jag tankade på mitt konto efter några månaders pause. Sitter med min nya datorn i sign och fps droppar och känns som små lagg på vissa ställen. Detta förstör hela WoW känslan, har nästan inga drops i COD4!
Sedan när man sett hur områderna och all information om expationen så är det ju mindre roligt att spela. Kommer bli ännu sämre då, som de blev från lvl 60 tiden till tbc.... WoW är snart ute helt, om de ska skapa expationer ska de vara nya grejer och inget liknande från förr. Bättre att fortsätta på det som finns isåfall, inte så kul att slita 4000 timmar på något som är skit efter ett halvår. Att de dessutom inte ens kan optimera spelet bra, så att man ska behöva lida av drops och skit är så sorgligt!

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Det grafikkortet du har är ju skräp, skulle ju kunna bero på det.
Dra ner inställningarna och se om det blir bättre.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Nja, hans grafikkort pallar nog.. har du slagit av Vsynk?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Just nu levlar jag upp en Rogue, hur kul som helst. Ångrar att jag inte gjort en tidigare.

Håller med. Har lvat upp paladin och mage, nu rogue. Roguen är helt klart roligast att lvla hittils. Och snabbast för att man inte behöver stanna och vänta på mana hela tiden.

Permalänk
Medlem

Håller verkligen på att tappa lusten för PVP nu. Arenan går väl an, men BG:s? Först och främst är min battlegroup (Rampage) så välbalanserad (inte) att man oftast startar 15vs7 eller liknande. Inte helt lätt att tex köra en Eots då. Aliiance har oftast tagit 3, om inte 4 torn innan vi har ett fullt lag och då gäller det verkligen att folk i gruppen inte är helt efterblivna. Det leder ju vidare till grej två.

Folk verkar oftast inte ha en aning om vad de ska göra för att vinna. Har kört en hel del Eots den senaste tiden och väldigt många gånger så slutar det med att folk antingen står precis nedanför backen mellan flaggan och våra 2 första torn och slåss i en stor grupp, man kan inte vinna med den taktiken. Alternativt så springer alla omkring i en stor zerg, vilket sällan är vidare lyckat det heller. Lyckas de ta ett torn så drar alla vidare till nästa utan att försvara det som de precis lyckades ta. Skulle det hända att man faktiskt har ett övertag på torn och man står 3-4 personer och vaktar vid ett så mountar ju alla gärna upp och springar efter minsta lilla Gnome som råkar vara i närheten utan en tanke på att försöka ge sig på oss, allt för en enda HK och vipps så var ytterligare ett torn oövervakat. Som tur är så gäller det sista lika bra för Alliance, drar jag på mig alla mina sköldar, sätter mig på mounten och springer rakt igenom med gruppen som är vid flaggan så kan man oftast utan större problem lura bort i alla fall halva försvaret till att följa efter mig, var på vi kan ta flaggan utan problem.

Andra BG:s är ju ungefär samma sak. WSG är gärna en stor zergfest där alla slåss i mitten och låter motståndarna ta flagga efter flagga utan att göra minsta lilla försök till att hindra dem. Att den som bär flaggan bara kan springa rakt igenom en grupp på 4-5 pers som står och slår på en bubblad paladin (varför envisas folk med att slåss på bubblor, IB etc?) istället för att istället döda flaggbäraren lätt och enkelt är något jag har sett allt för många gånger.

AB lider ju även den av liknande problem. Folk springer i en stor zerg och tar baser som de förorar lika fort igen. Gör Alliance på samma sätt så slutar ju det gärna med att alla står och slåss vid Farm i en enda stpr jättegröt. Att det finns 4 baser som på sin höjd kan ha en person som försvar bryr sig ingen om. Även här lider man rätt hårt av att man startar med ojämna lag.

AV tänker jag knappt nämna. Slåss i mitten säger väl allt. Saker som att döda Balinda, ta och försvara bunkrar etc verkar vara rankat rätt lågt på prio-listan.

Grrrrrrrrrrrr!

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

/me har lagt av för sommaren, ska börja plugga till hösten så vet inte om det blir intressant att göra comeback.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
blabla long text

Jag håller med dig 100% men i AV du kan inte precis tvingar folk att spela exakt vad som du vill, men i AB och WSG dom borde lära sig att försvara det som dom har tagit (flaggor och basor).

Man märker att fler och fler har blivit suger i spelet t.ex idag jag har fan vunnit 2 av 4 2v2 games med mina två prot warriors som jag körde både två accounts på min datorn. Detta var på 1500 rating. Har även SS bevis.

Jag skyller på account trading/botting så folk köper accounts med 70lvls som dom har aldrig spelat innan. Det är sommar snart så fler som ska quitta spelet så flera av de stora guilder recruiting fler kids till deras guilder för klara av att raida i sommaren så ni kan ha kul med att wiping i sunwell med kidsen i sommaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe

Text

Grrrrrrrrrrrr!

wow är döende tyvärr

de jag spelar för är arenan med irl kompisar o så är det rätt kul att bunkra sig i nått torn i AV o bara döda allt med hjälp av pilbågsskyttarna

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Det grafikkortet du har är ju skräp, skulle ju kunna bero på det.
Dra ner inställningarna och se om det blir bättre.

Bra att du kan något! Grafikkortet är inte skräp och ligger i nära prestanda med 8800GT. Tror inte du vet det, men wow är inte så grafikkortskrävande och mitt kort ska klara av all grafik på max utan några problem egentligen. Spelar exempelvis COD4 på maxxad grafik.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
wow är döende tyvärr

de jag spelar för är arenan med irl kompisar o så är det rätt kul att bunkra sig i nått torn i AV o bara döda allt med hjälp av pilbågsskyttarna

Ja om du är hunter you kan lägga frost trap precis utanför utgången från huset som ligger på vägen till de två torn i Horde base så skyttarna dödar alla alliance som försöker fly eller om du kan CC dom då dom ska blir dödad av skyttarna.

Synd bara att alla alliance rogues kan bara smyga in och klicka på flaggen sen vanish så alla pilbågsskyttarna despawnar.
Som horde rogue, Du kan inte klicka på flaggen utan blir interrupt av NPCs så du måste sappa en av dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Just nu levlar jag upp en Rogue, hur kul som helst. Ångrar att jag inte gjort en tidigare.

Jag har testat alla klasser utom paladin och rogue är helt klart roligast. Min main är rogue och jag kan döda både warriors och paladins trots deras armor. Jag kör bara PvP med shadowstep-specc och daggers men funderar på att fixa ett svärd.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Bra att du kan något! Grafikkortet är inte skräp och ligger i nära prestanda med 8800GT. Tror inte du vet det, men wow är inte så grafikkortskrävande och mitt kort ska klara av all grafik på max utan några problem egentligen. Spelar exempelvis COD4 på maxxad grafik.

Wow du spelar cod4 med "maxxad" grafik, då kan du inte ha speciellt höga krav på fps för jag har ett 8800gtx och jag kan inte spela cod4 med allt påslaget och på max med acceptabel fps.
Men eftersom detta verkar vara en öm punkt för dig så antar jag att det är där problemet faktiskt ligger, så var nu en duktig pojke och dra ner reglagen lite och se om det blir bättre.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Wall of text.

Migrera till Shattered Hand illa kvickt, jag har visserligen aldrig spelat på nån annan realm men jag känner inte igen de problemen du beskriver. Stormscale verkar också vara en bra realm, vi har samma battlegroup som dem.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Migrera till Outlands om ni spelar alliance. Behöver fler folk som kan spela plus att ni blir populära som bara den om ni migrerar dit, jag lovar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Wow du spelar cod4 med "maxxad" grafik, då kan du inte ha speciellt höga krav på fps för jag har ett 8800gtx och jag kan inte spela cod4 med allt påslaget och på max med acceptabel fps.
Men eftersom detta verkar vara en öm punkt för dig så antar jag att det är där problemet faktiskt ligger, så var nu en duktig pojke och dra ner reglagen lite och se om det blir bättre.

Faktum kvarstår dock. 9600gt är verkligen INTE skräp och borde klara wow med allt ögongodis i relativt hög upplösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
lagt ner med wow för alla framtid, känns skönt

edit: första inlägget weeeee

ja kom tillbaks till wow efter 2 års paus, så helt säkert är d inte

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

jag har haft paus 2 ggr nu och jag håller med om att det inte är lika kul längre men min shaman har inte halkat efter nåt i gear så det var bara att köra MH direkt med min gamla guild då dom saknade healer till dagens raid

gick bra och vi tog archimonde =P kul var det med..

ska inte köra HC nåt mer utan min guild får fråga om jag vill hänga med om jag är online..

väntar in Lich king som så många fler

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Finns det någon guide eller ngt i vilken ordning man skall göra olika dailies och för att få ihop så mycket pengar som möjligt. Sedan jag fått min första char till 70 har jag endast gjort queldanas questarna. Så får väl in ca 100g per dag genom att göra dem, gör också bg dailyn varje dag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Finns det någon guide eller ngt i vilken ordning man skall göra olika dailies och för att få ihop så mycket pengar som möjligt. Sedan jag fått min första char till 70 har jag endast gjort queldanas questarna. Så får väl in ca 100g per dag genom att göra dem, gör också bg dailyn varje dag.

Det finns två st i Hellfire du kan göra, ovanför Thrallmar (kommer inte ihåg vad det heter). Sen har du ju 3 dailys från shattrath: 1 ska du göra i Nagrand, 1 Blade Edge, 1 Netherstorm. 4 quest får du om du har mining/skinning/herb då du ska ha Nether Residue.

Det finns också quest i Skettis du kan göra, 2 om dagen (pre quest brevid fly master i Shattrath för att få göra det ena).

Du kan också om du inte gjort det åka till arenan i blade edge och hämta pre-quest för orgrilla. Där kommer du få 3 quests därav 2 av dom ger dig rep med Shatari Skyguard också. När du når honored med Orgrilla får du ett quest till där.

Jag gör denna rutten: Shattrath (plockar upp dailys) > Skettis > Hellfire > Netherstorm (Flyger över direkt ifrån Hellfire med mount) > Blade Edge > Nagrand > Shattrath ... > Isle Of Quel'danas..

Säkert luddigt förklarat nu, men det får du leva med.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har precis avinstallerat WoW och skrivit farvälbrev till guilden. Känns väldigt skönt.

Massa prov om 2-3 veckor måste plugga! Sen oxå att spelet inte är så kul längre. Det är bara massa grinding hela tiden
Vill ha tillbaka preTBC dagarna. Those were the days

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Migrera till Outlands om ni spelar alliance. Behöver fler folk som kan spela plus att ni blir populära som bara den om ni migrerar dit, jag lovar!

Inga problem att migrera till Outlands nu. Köer finns inte längre och servern är stabil....spelar ingen roll om man är ute efter PVE eller PVP. Än så länge är det 5 guilder i SWP + någon till som wipar på Kalecgos och en jädra massa BT guilds. Det är mycket folk på servern så oavsett vad man är ute efter så kommer man att hitta det, idag så får vi tillträde till epic gem vendorn så det är en server som är aktiv jämfört med många andra pvp servers. Jag kan rekommendera en transfer till Outland i alla fall:)

Permalänk
Medlem

Hej, en snabb fråga för jag hittar inte.. Var blir jag spellstriker tailor?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Hej, en snabb fråga för jag hittar inte.. Var blir jag spellstriker tailor?

Alla tailortyper är samlade på samma ställe i Lower City bredvid Mana loom.
Det är i närheten av horde battlemasters och Lower City Quartermaster.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Det finns två st i Hellfire du kan göra, ovanför Thrallmar (kommer inte ihåg vad det heter). Sen har du ju 3 dailys från shattrath: 1 ska du göra i Nagrand, 1 Blade Edge, 1 Netherstorm. 4 quest får du om du har mining/skinning/herb då du ska ha Nether Residue.

Det finns också quest i Skettis du kan göra, 2 om dagen (pre quest brevid fly master i Shattrath för att få göra det ena).

Du kan också om du inte gjort det åka till arenan i blade edge och hämta pre-quest för orgrilla. Där kommer du få 3 quests därav 2 av dom ger dig rep med Shatari Skyguard också. När du når honored med Orgrilla får du ett quest till där.

Jag gör denna rutten: Shattrath (plockar upp dailys) > Skettis > Hellfire > Netherstorm (Flyger över direkt ifrån Hellfire med mount) > Blade Edge > Nagrand > Shattrath ... > Isle Of Quel'danas..

Säkert luddigt förklarat nu, men det får du leva med.

Tack, skall pröva mig på detta Min mining är på 211 tror jag så det räcker knappast för det questar där de behövs

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba

Synd bara att alla alliance rogues kan bara smyga in och klicka på flaggen sen vanish så alla pilbågsskyttarna despawnar.
Som horde rogue, Du kan inte klicka på flaggen utan blir interrupt av NPCs så du måste sappa en av dom.

Fel! Hord kan cappa 3 av 4 torn utan problem (Ice wing behöver en sap/kill), gäller bara att stå på rätt ställe.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

På onsdag, alltså imorgon, kommer patch 2.4. Kommer S4 släppas i och med detta tror ni?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!